Oszukana przez olx

in #polish4 months ago

Przed świętami kupiłam dwa wazony na olx.
100 zł plus pakiet ochronny kupujących oraz koszty przesyłki.
Zakup przez olx!
Wazony przyszły rozbite.

20231222_193906.jpg
Zgłosiłam problem na olx. Chciałam uzyskać zwrot kosztów lub odesłać przedmiot, ponieważ nie spełnia moich oczekiwań.

20231218_125434.jpg

Screenshot_20231218-130735_Chrome.jpg

Screenshot_20231218-135748_OLXpl.jpg
Guru Justyna powiedziała mi, że nie ma takiej możliwości, za rozbite szkło oni nie odpowiadają, jest to wina przewoźnika i mam złożyć reklamację do Inpost-u.
Wniosek złożyłam telefonicznie. Na email, przyszło uzupełnić go o zdjęcia i rodzaj zabezpieczeń.
Pytali mnie czy karton był nowy? Skąd ja mam wiedziev jak nie ja to pakowałam!
Moim zdaniem reklamację powinien składać sprzdający a nie kupujący.
Paczka nie była dobrze zapakowana.
Nie ma kontaktu z Inpostem!
Pewnie napiszą, że była źle zapakowana.
Sprzdawca dostał już pieniądze z olx.
Ja mam rozbite szkło.
Napisałam im , że oni chronią kupującego a nie sprzdającego i , ze teraz ja wyślę te rozbite skorupy przez olx i mogą tak robić inni oszuści i mi zablokowali Olx- a🤣
Ręce opadają!
Co mi radzicie?

Sort:  

Czemu sprzedawca dostał już pieniądze? Pieniądze powinny pójść na jego konto po tym jak zatwierdzisz że wszystko jest ok. Jeśli zgłaszasz że masz problem to powinny zostać wstrzymane 🤔

Wstrzymane na kilka dni i wypłacone sprzedającej( uczciwa osoba, chciała mi przesłać pieniądze )
Olx uważa, że rozwiązał problem i mam sobie teraz dochodzić swoich praw w Inpost.

Jeśli sprzedawca byłby przedsiębiorca to w przypadku sprzedaży dla konsumenta zawsze za towar odpowiada sprzedawca. Czyli jeśli w wysyłce się coś stanie to i tak odpowiada sprzedawca i może próbować coś uzyskać od kuriera co w 90% kończy się fiaskiem...
Natomiast jeśli sprzedawcą jest osoba to chyba nie ma takiej ochrony podobnie jak w sprzedaży b2b.

Czyli Olx okrada ludzi , pobierając opłatę za ochronę kupujących!
To oni powinni składać reklamację do przewoźnika. Poprostu złodzieje. Polecam kupować poza Olx, nie płacić tej ochrony.

Najmocniej chroni chyba allegro, ale ich nie polecam bo to okropny monopolista stosujący nieuczciwe praktyki wobec sprzedawców.

My np mamy u siebie wykupione ubezpieczenie z trustedshop gdzie kupujący zawiera "umowę" z trusted że w razie problemów z zamówieniem mogą od nich dostać zwrot. Na ile mi wiadomo nigdy nie było wypróbowane przez naszych klientów więc nie wiem czy działa dobrze w praktyce. Ogólnie polecam na ile to możliwe kupować poza dużymi platformami sprzedażowymi ale zwracać uwagę na opinie na to czy mają właśnie coś jak trustedshop.

No a tak poza tym trzeba powiedzieć że kurierzy naprawdę potrafią zniszczyć najlepiej zapakowaną paczkę. Nie wiem co oni robią z tymi paczkami...

Masz rację, Allegro jest ok.
Kupiłam lampę i jej nie otrzymałam. Sprawa rozwiązana przez Policję, oddali pieniądze.
Vintage nie chciało uznać mi reklamacji, postraszyłam ich, że opiszę sprawę w mediach społcznościowych i na Hive Blog i zaraz przelali pieniądze😉