Film na dobrounoc

in #polish4 years ago

Szukając przedwczoraj czeskich głosów do mojego Hot16Challenge2 trafiłem na film "Krajina s nábytkem" (Pejzaż z meblem), opublikowany na kanale Česká filmová klasika. Dźwięk był wyjątkowo czysty, więc znalazłem interesujące fragmenty. Obiecałem sobie jednak, że wrócę do tej produkcji.

Z pozoru jest to lekka komedia o lekkoduchu, który biega za kobietami. Okazało się jednak, że to tylko przykrywka. W istocie to tragikomedia o wyzwaniach, które zmieniają ludzi i trudnych decyzjach, które muszą podejmować. Historia na motywach książki Zdenka Rosenbauma zaskakuje. Nie chciałbym jej opisywać, aby nie spojlerować. Poprzestanę więc na opini, że film Czecha o polskim nazwisku (Karla Smyczka przez CZ a nie Č) zdecydowanie warto obejrzeć. Skłania on do refleksji nad tym, co w życiu najważniejsze i o priorytetach, które każdy musi wybrać. Jeśli ktoś nie boi się zmierzyć z językiem czeskim, to polecam.

Sort:  

Hmmm... a nie znam... muszę sobie zanotować, że do obejrzenia

Jak obejrzysz daj znać proszę :) Jest jeden dialog (i to dość kluczowy), którego za nic nie potrafię zrozumieć...

ok, obejrzałam....dobry film na temat podejmowania wyborów...:) dajesz, który dialog...?;)

52:29 Nie potrafię wyrozumieć jak on wykminił, że to nie jego...

haha... tak coś wyczułam, ze chodzi o ten moment ;) no on był przekonany, że wcześniak, dlatego się zapytał czy wszystko w porządku, bo wg niego poród był w siódmym miesiącu, na co ona, ze musi do tego jeszcze trochę dodać więc zapytał... czy w siódmym i trochę? ósmym? Na co pielęgniarka, że mu się pomieszało chyba, że przecież musieli czekać na niego(dziecko), bo przyszedł w dziewiątym miesiącu i trochę... no a potem se policzył ;) To tak w wolnym tłumaczeniu ;)

Ufff, mogę iść spać. Wielkie dzięki za rozwiązanie tej zagadki. Nie dawała mi spokoju ;)