Było kolorowo… :)

in #polish6 years ago (edited)

Dzisiejszy post będzie kolejną wycieczką wspomnieniowo-sentymentalną :) Tym razem rzecz będzie o kolorach. Nasz dom przeżył niejedno malowanie. Warstwy kolejnych farb widać wszędzie: na ścianach, na framugach, nawet na progu pod drzwiami.

Było naprawdę kolorowo :)

IMG-20170828-WA0001 (1).jpg

Zacznijmy od ścian. Wszędzie zastaliśmy wzory malowane specjalnym wałkiem. Każdy pokój był wyjątkowy.

Na górze białe ściany plus wzór roślinny.

DSC_1453.jpg

Na dole, w pokoju przejściowym królowała zieleń.

DSC_1518.jpg

W naszej przyszłej sypialni było żółto. A wcześniej niebiesko :)

DSC_1517.jpg

Niebiesko było też na werandzie… zanim zostało zmienione na różowy :)

DSC_1611.jpg

Futryny drzwi na zewnątrz są białe (standard), ale pod spodem widać warstwę szarości. Zaintrygował mnie ten pomysł. Jeszcze nie ustaliliśmy wyglądu ani koloru naszych docelowych drzwi… Może właśnie szary?

DSC_1616.jpg

A to nasz tęczowy próg. Od bordowego, przez niebieski, do zielonego :)

DSC_1617.jpg

Naszych kolorowych ścian już nie ma, ale zostały zdjęcia… i jakaś nutka nostalgii. Było w nich coś uroczego.

Obawiam się, że w porównaniu z kolorami, jakie do tej pory przewinęły się przez nasz domek, nasza wizja jest banalna. Osobiście stawiam na szary, biały i beżowy. Ewentualnie z drobnymi kolorowymi akcentami. Nudy, nieprawdaż? ;)

Do usłyszenia w kolejnych odcinkach!




Construction logbook / Dziennik budowy


1. The biggest project of our lives! / [PL] Największy projekt w życiu!
2. It all starts with a good plan… / [PL] Bez dobrego projektu ani rusz...

3. See our lovely ruin from the inside / [PL] Zapraszamy na salony - czyli nasza ruinka od środka

4. Papierologia

5. Theorizing time is over, let the demolition begin! / [PL] Koniec teoretyzowania, zabieramy się do roboty

6. Joyful excavations, pipes and tons of earth / [PL] Radosne wykopy, rury i tony ziemi

7. Big and small treasures / [PL] Skarby duże i małe

8. Żarty się skończyły, wyciągamy sekatory!

9. Najpierw trzeba zburzyć, żeby coś zbudować

10. Było kolorowo… :)
11. Przyciąć drzewo - to brzmi niewinnie
Sort:  

Podobne wzory od wałka są jeszcze u mojej babci w mieszkaniu, nikomu nie chciało się tego zamalowywać bo to farba klejowa.

Szarość, beż i popiel dominują obecnie w wystrojach wnętrz :) nie mniej jednak prezentują się świetnie przy dobrze dobranych meblach. Pozdrawiam!

Ja nawet nie tyle patrzę na modę, co po prostu dobrze się czuję wśród takich kolorów... Nawet ubrania mam w większości w tej tonacji ;)

Wałkiem malowane ściany to miałem w rodzinnym domu. Tata zawsze jechał wałeczkiem, a wzorów na wałkach miał chyba ze dwadzieścia. Tak samo było i jest sporo warstw. Teraz pokoje malowane są na jeden kolor w moim rodzinnym domu.
Pozdrawiam.

My też sobie wzorki raczej odpuścimy ;)

Dom z DUSZĄ!!!

szary, popiel i beżowy - bardzo fajne nudy! moje ulubione nudy! (przynajmniej na sobie:)
kolor nude tez:)
albo szary melanż

..PSSST (prywatnie, na stronie:)

zerknij kochana na ten post,
szepnęłam w Twoim imieniu małe słówko,
mam nadzieje, ze nie masz nic przeciwko:)

https://steemit.com/polish/@rozku/re-diosbot-2018-04-05-20180406t034707876z#@diosbot/re-rozku-re-diosbot-2018-04-05-20180407t230853168z

Dziękuję! :)

Ogólnie polecam szary jako kolor, bardzo dobrze sie komponuje, fajnie to wygląda w świetle dziennym a inaczej jak jest światło lampy . W wielu domach robie remonty i malowania, dużo osób wybiera ten kolor. Ogólnie maluje farba Beckers i Dulux easycare. Poszukam fotki jak znajde ostatnie w tych kolorach to wrzuce dla oglądniecia.

Właśnie zastanawiałem się dlaczego dużo osób wybiera szary kolor, bo często mogę zobaczyć domki w takim kolorze... U mnie sąsiedzi zrobili sobie paski biało-szare i według mnie wygląda to paskudnie, ale pewnie to kwestia gustu. Mnie ten kolorem osobiście nie pasuje do domów, zwłaszcza w lato.

Pewnie kwestia gustu ale powiem szczerze że na mnie kolory jasne źle dzialaja, ostatnio robiliśmy kolory które straszne biły w oczy, klient nasz pan. Ale np odcienie żółtego sie trafiają też ładne . zawsze można dać jedną ścianę w innym . Do tego trzeba dodać wystój. Wewnątrz dochodzi oświetlenie, meble i tego typu sprawy. Zewnątrz faktycznie dom może wydawać sie ponury.

Hej :) ale mówisz o wnętrzach czy o tynku na zewnątrz budynku? Bo ja szarości planuję wprowadzić tylko do środka.

Na zewnątrz Budynku. Według mnie jest to brzydkie :D

Dzięki za namiary na farby i jakieś przykładowe realizacje oczywiście chętnie podejrzę! :)

Ktoś miał fantazję

Fantazje raczej nie? Widząc po ścianach to stara kredowa farba, a wzory robione z starymi wałkami gdzie dzisiaj moda powraca bardziej na tynki dekoracyjne. Farba odchodząca płatami to przypuszczam była jakaś lamperia lub olejna. Dawniej nakładali farba na farbę... bez mycia i szorowania byle odświeżyć. Dzisiaj to inna sprawa gładzie itd.

Dlatego napisałem fantazję, bo nikomu się nie chciało nawet poprzedniej farby usunąć (wyczyścić) napaćkali jedną na drugą.

Ale dzięki temu lenistwu mogliśmy podejrzeć trochę historii tego domku ;)

To fakt, kiedyś się nie szczypali, mazali jak leci, na tłuste, na brudne, aby pomalować, a że to później będzie odpadać, to już inna historia.