Stonehenge is moved - game is begun

in #cesky3 years ago (edited)

Víte proč miluji pohádky? Protože jsou všude. Někdy se je třeba, hluboko zaposlouchat, aby vlk našel princeznu. Ale v říši pohádek se pohibuji málokdy, protože trčím v realitě. Jeďiné co mě teď napadá je 51% attack. A samosebou daně protože to je 压力.

Takže daně.

hmm je to blbý a docela mě to tíží, jako kámen. Daně a krypto jsou totiž obtížné. A vůbec až letos jsem pochopil jakej je to průser. Až je budete dělat, tak si je nikdy nedělejte sami, protože to nejde udělat správně. Jo ono u nás funguje i "množství větší než malé" a tak tu jistý prostor je. Jenže ten narazil na kámen vytesaný do potřeby specifikace, že je nutné danit každou směnu i krypto/krypto. Tak nějak všeobecně se flákající česká kultura měla za to, že je potřeba danit jen převod na fiat a se vz-tyčeným palečkem i nákupy kryptem na Alze. Což je i doteď celkem rozšířenej přístup. Jo jenže ne musíte danit i zisk z krypto/krypto transakcí. A tak jsem se nad tím zamyslel.

Je to jako s tím Stonehengenem, prej... že ho lidé kdysi přenesli/y. A tak anrizala kosan na kámen. A proč? To Vám tady na Hive a krypto internetu můžu říc. Je to "prostě" jednoduché. Představte si to 1 HIVE za $100. Jak @godfish nedávno psal, je nás tu celkem dost v první 1000covce "světa." :) Jo, ale problém začíná, když státu máte ukázat první daně za krypto. Nad milion a půl a něco, je to už asi 21%, nebo tak něco... Jo vážně se na to koukněte "lidičky" pokud daníte v ČR. Vedlejší příjem, se tomu říká a bude to opruz, protože to nejde spočítat. Dost Vás tu má autovote zapnutej a taky dostáváte tokeny jako #leotoken a podobně. Takže pokud máte danit zisk na každé transakci, tak je to šílené, ještě k tomu HBD a HP a nějaké vests. A a mnoho těch transakcí, vykazuje zisk i když třeba halíře a to všechno nesmíte opomenou u daňového přiznání. Takže pokud si nějaký trejder myslí, že jen daní burzu tak to je omyl, protože se to jmenuje vedlejší příjem.

Já si to opravdu neumím představit jak tohle budu počítat. A paním (možná i pánům) na finančním úřadě říkat, že někde je nějaká blogovací síť a tady je tabulka záznamů výdělečných transakcí a tady na tomhle stohu papíru je maj zaznamenaný(jasně jde to i elektronicky). :) Takže v tomhle Vás teď na závěr nechám samotný přemýšlet, protože já nejsem ani právník ani účetní. Protože daně mi pořád dělá moje milá hodná maminka co už je v důchodu. :) Ona je stejně dělá i pro ostatní a já je mám jednoduchý a mě fakt nebaví sledovat všechny ty změny no prostě je to tak, no prostě je to tak/takové. Jenže tomu asi letos pravděpodobně odzvonilo, protože ten býk zavřený ve stáji jehož dveře stále tíží medvěd celou svoji vahou, začíná být dost rozehřátej a v mžitkách před očima se mu promítají budoucí ulice města, kterým proběhne jako subatomární záblesky reality.


nůžky jsou odstřižený

hra na dobrou noc o dvou taktech*

--
Edna bedna v podobě dnešního(někde 16. úno 2:26 2021 v Evropě) krypta se kouká na svět a ptá se svých předešlých já.

Edna: Hel, pamatujete si jak jsme se naučili skákat?

předchozí já(plurál): no mi no já si vzpomínám že prej nějakej satoshi napsal...

druhé předchozí já mu vskočí do řeči: jo hele to není papír jako papír chápeš to je jako elektrunicky né? chápeš?

předchozí já(plurál): ale, ne ne o to nejde já se snažím naznačit Edně to skákání přeci. No takže ten Satoshi jako Edno, ?jo tak ten napsal... takovej papír jako jo a tam je to zakódovaný to naše skákání, protože se nám půlí ta odměna a nějak je to tak udělaný že prej máme skákat vždycky vejš.

Edna: No já si pamatuju ty dva když se na to dívám logaritmicky. Hele a kdo jako je ten satoší?

všechny já: nóóóóóóó to se jako neví

Edna: Jak jako jako neví?

smutně: no neví

a pak vesele já: no to by každej chtěl vědět :) hele ale oni ho jako hledali a on je jako prej bohatej protože je to jako spočítaný i když je to prej celé anonymní :) a máš z toho platit daně...

Edna: grrrr brekeke, tak to mě nebaví... zase jsem se o skákání dozvěděla prd raději se půjdu zeptat burzy ta prej letí do vesmíru ta možná bude vědět víc :) tak čau

--
druhé dějství: edna odchází a zanechá své své já své minulosti a jde hledat burzu... samo sebou Edna ví že nejdednoduší je v dnešní době se podívat na burzu přes intrnet, jenže hlubiny Internetu jsou bezbřehé a tak pátrá ve svojí mysly kam že se to má porozhlédnout a tak bloudí vesmírem

Edna: grrr brekeke

Edna: hej vesmíreéé kde jsi

Mysl: Edno co zas votravuješ!!!

Edna: no promiň jaok no teda jako myslím...

Mysl:: Co chceš!!! vyžvejknise!!! !!!

Edna: noo kroutí sebou hele jako já si nemůžu vzpomenout

Mysl odevzdaně: ach jo na co zas si nemůžeš vzpomenout? na co zase že to mám myslet mysl svěsí obličej

Edna: no víš on je takovej Satoši prej...

--
k dalšímu se nestalo protože vesmí se naštval a zvednul a nechal Ednu samotnou v lese

--
*poznámka autora: doporučuji přečíst na večer, klidně i znovu :)

image.png

image.png

PS: pro padesáti jedna procentní atak je jednoduché řešení #světe nežijte na dluh a pokud jsme společnost tak dejme úrok dětem. A tím se nikdy ten attak nestane. :)

Edna: Co jsem to dělala.

Jídlo dojídejte a odpadky ať se vám vypaří v ruce. Dobrou noc a děti hezky spěte.

Sort:  

@godfish @krakonos hele dokážete to přečíst nahlas aniž by jste nezaškobrtly, nebo kolik*krát by jste to museli číst aby jste to tak přečetly? vy dva jste mě napadli jako vhodný kandidáti na dota :) předem dík kdyžtak .)

jo myslím i s těma chybama ty tam jsou podlemě na 100% záměrný :)

Takhle po ránu a za střízliva to moc čtivé a čitelné není. Asi bych si to mohl užít poněkud podroušen v audio podobě.

ti to mám namluvit jo? :) ty jsi přesně ten případ co si to má přečíst za tmy :D

tak jo až bude čas tak ti načtu tu hru o dvou dějství, aspoň neuvidíš ty chyby :)

Congratulations @petrvl! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 14000 HP as payout for your posts and comments.
Your next payout target is 15000 HP.
The unit is Hive Power equivalent because your rewards can be split into HP and HBD

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Tour Update - Advanced posting
Valentine's day challenge - Give a badge to your beloved!
  1. Čtení. Já se k němu nehodím, protože jsem už padesát let líný naučit se pořádně vyslovovat "r". Ale jinak se dá nacvičit všechno. To je věcí motivace.
  2. Daně. Kašlu na ně. Nikde nevystupuju pod svým rodným číslem, nikdy jsem nebyl v interakci s bankovním účtem. Finanční úřady tomu nerozumějí, moje účetní tomu nerozumí. Nechci na sebe upozorňovat. Mimo Hive mám tak asi 200 USD. Jistě, kdyby po mně šli detektivně, tak by mě dohledali. Ale myslím, že finační úřady mají teď za úkol zničit pár set tisíc živností a OSVČ. Nejsem už ani jedno. Kdyby bylo krypto jednou všeobecně akceptováno a rozšířeno, předpokládám, že stát by musel zpětně vyhlásit daňovou amnestii a nastolit pochopitelné a jednoduché daňové zákony. Počítám, že za šest let odejdu na odpočinek. Pak budu mít tak nízké příjmy, že krypto, podle pochopitelných zákonů, zdaním.

🤣 !WINE
!BEER

Sorry, you don't have enough staked BEER in your account. You need 24 BEER in your virtual fridge to give some of your BEER to others. To view or trade BEER go to hive-engine.com

  1. a když to teda zkusíš tak jak moc se zaškobrtneš, když to pro jednoduchost budeš prostě číst jak to vidíš...
  2. no na na fóru kde už jsme dlouho a krypto a daně se probírají jako evegrín pokaždé začátkem nového roku tak tam je jeden člověk co to právně/daňově má zmáklý a jeho postoj je jasnej... promlčecí lhůta jak jsem psal v předchozím článku: kyc aml tak ty tresty jsou celkem hustý a promlčecí lhůta taky dlouhá a v případě "vážného trestného činu" žádná promlčecí lhůta není...
    takže za
    a) asi by jsi tu neměl prohlašovat to že spácháš trestný čin a potom ho spáchat
    b) a zadruhé spoléhat na to že na to nepřijdou je bláhové, státní správa klidně může začít používat externí programy na analýzu blockchainu a taky je podle mě bude muset používat a vzhledem že se to dá všechno dohledat a pospojovat tak bych moc nestrkal hlavu do písku a raději se tomu postavil čelem protože když třeba by prověřovali alzu tak ta jim v takovém případě bude muset dokázat příjem v kryptu a tím pádem adresy a jména lidí co u nich nakupovali a protože daňaři to prověřují kriskros tak se jim můžeš připlést do hledáčku a to tě ani nemusí nikdo prásknout :)
  • a co se týče budoucnosti tak amnestie v rámci de-kriminalizace obyvatelstva bude asi na místě, ale co se týče zákonů, tak u těch se bojím že ty už budou jen čím dál tím složitější :) a hlavně ten problém je právě v tom krypto/krypto protože to prostě nejde vyřešit neb krypto se nechová jen jako peníze ...
    !beer

Što eta za fórum, smím-li se opýtať? :)

nyx.cz :)
jestli chceš pozvánku tak ti ji na discortu pošlu... skoro nejstarší kout českého internetu... :)

Jo pošli. Dík :)

Mám asi 8.000 hive, to je teď za 2700,- USD. Další kryptoměny různě asi za 300 USD. Dohromady tak za 50.000,- Kč. Nemyslím, že bych na tom dokázal zkrátit daň o 100.000,- Kč a dopustit se tak trestného činu. A naštěstí to začalo právě padat... A k 1.1.2021 to bylo na polovičce.
Myslím si, že kryptoměny jsou jen takové žetonky ve hře. A ty se přeci nezdaňují, ne?
Samozřejmě, že jsem nic nenakupoval, nic jsem neprodával, vůbec jsem do toho nezatahoval svůj bankovní účet. Žádnou identifikaci jsem nikde neuváděl.
A naštěstí, jak píšeš, jsou promlčecí doby velmi krátké, od 3 do 15 let.
Ale jak mě varuješ, máš pravdu. Nejbezpezpečnější je nevlastnit, nekupovat, neprodávat. Chlastat.
Myslím, že náš stát teď bude mít jiné starosti. Bude buzerovat podnikatele a OSVČ za neoprávněné čerpání čehokoliv. Pak si bude muset došlápnout na ty, co někdy platili kryptoměnou...
Mimochodem. Psal jsi, že jsi ke svatbám rozdával BTC. Přidal jsi k tomu samozřejmě upozornění, že je potřeba zaplatit darovací daň, že?

:) no jasně že ne a hlavně tehdy když jsem je dával tak to mělo hodnotu kolem 2000 kč takže mě to ani nenapadlo to řešit... :)
jj hele dokud to poprvé nepoužiješ tak je to vlastně taková pandořina skřínka nikdo nic neví, ale jakmile se přihlásíš někde někdy tak tu máš ten problém.... a 8000 hive klidně může bejt $80000 a myslím že to klidně bejt může, když se koukneš kolik byl tehdy Steem v minulé bublině... a tahle teprve začíná ...
Takže pak je najednou průšvich páč no prostě ty žetony ve hře musíš zdanit ve chvíli kdy snima uděláš jedinou krypto/krypto směnu a to stačí i jen nějakej token za peg hive a zpět na tvůj účet a zastakovat... no a pak by jsi měl vyčíslit vše do posledního halíře...
ale jak jsem psal tohle bych si netroufl dělat před státem bez daňaře co na to má štempl abych byl krytej...

v tvém případě bych na to asi taky pekl, ale jak říkám jakmile se ti to přehoupne přes nějakou hranici... no prostě opruz...

Plánuji si postupně převést všechno na Binance, tam to přemiklíkovat na LTC a uložit na nějakou vlastní peněženku. Jestli to půjde... Netuším, jak to technicky udělat. Až půjdu za šest let na opočinek, hodlám mít jen nepatrné příjmy. Pokud to půjde zdanit, tak potom dobře. Jinak odkážu synovi kryptopeněženku a klíče, ať si s tím dělá, co chce. Taky to může vyhodit, kdyby to bylo pro něj nebezpečné.
Stejně je vysoce pravděpodobné, že o to přijdu. Nemám jakoukoliv ochranu svých účtů a nejsem schopen si nastavit ani dvoufaktorové ověřovnání.(Které by mě na druhou stranu usvědčovalo z vlastnictví...)

2FA tě neusvětčí :) neboj :)
z vlasnictví tě usvětčuje účet na Binance...

jo a k tomu darování v rodině, je tam nějaká částka dost vysoká do které je to osvobozené od daně... takže teoreticky ty budeš mít krypto za 3 mega daruješ ho synovi a až ho on prodá třeba za 7 mega teda pokud stím do té doby nehne tak daní 7-3 mega což je 4 a tedy tím pádem 21% ze čtyř mega :)

jinak ten tvůj výraz "přemiklíkovatů je přesně to co se má danit :D

Mimochodem, jak se mi prokáže účet na Binance?

Posted Using LeoFinance Beta

!wine a !BEER za všechny řádky co jsem nepochopil a nedokázal přelouskat. A že jich bylo


Congratulations, @zirky You Successfully Shared 0.100 WINE With @petrvl.
You Earned 0.100 WINE As Curation Reward.
You Utilized 1/1 Successful Calls.

wine-greeting


WINE Current Market Price : 1.300 HIVE

dík :) no jo no to je výbuch noční nespavosti, nevim co už zase dva dny po půlnoci nemůžu spát... a protože to znám tak to po hodině vzdám a odšourám se do obýváku :) A pak v nočním tichu mě napadají takovéhle bláznivé spojitosti :)
Jinak ano většina věcí v tom textu má nějaký význam, takže pokud tě něco trklo do čela jako lískový oříšek tak se zeptej :)
!wine


Congratulations, @petrvl You Successfully Shared 0.100 WINE With @zirky.
You Earned 0.100 WINE As Curation Reward.
You Utilized 1/1 Successful Calls.

wine-greeting


WINE Current Market Price : 1.300 HIVE


Hey @petrvl, here is a little bit of BEER from @zirky for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.

Zdar @petrvl, proč jsi tam nedal tag #leo nebo leofinance? Tento text má taky hodně co říct ke kryptu, i když to není v angličtině...

hlava děravá zapoměl jsme no, ale už jsme ho tam přidal asi pozdě sice...

Celkem mě udivuje jak jsi se v tomto směru otočil :)

Před několika lety jsem tu psal o tom, že používání krypta bude složitý v rámci aktuálně platných zákonů. Běžnou masu lidí neodradí ani tak technická složitost dané věci, ale spíš ta následující administrativa.
Tak si spousta lidí položí otázku. Proč si kupovat něco za krypto, když s tím budu mít jen práci? V případě zisku v sedmimístných cifrách se vyplatí si zaplatit služby daňaře. V případě útraty několika set nebo tisíc je pro většinu levnější použít obyčejnou měnu a na krypto se vykašlat.

https://hive.blog/cesky/@xlisto/co-mne-zaujalo-samozrejme-zase-regulace-na-krypto
https://hive.blog/cesky/@xlisto/kryptomeny-neustale-zmeny-neustale-v-pohybu
https://hive.blog/cesky/@xlisto/nezatahuje-se

A ten konec jsem přečíst nedokázal a ani jej řádně pochopit.

no právě naštěstí tam něco do 5 tisíc snad vůbec nemusíš dávat do daní nebo co... takže ty úplně drobné tam dávat nemusíš jako za kafe, ale kdyby kafí za rok bylo 10 tisíc tak to už bys měl :)

neotočil, jen víš jak jsem anarchista žijící na území nějakého státu třeba něco jako host... takže tak nějak i když nerad v tomhle případě ctím volbu hostitele :D

a ta administrativa padá i na vrub blogování jako Hive, nebo her jako drugwars a i na ten actifit by mělo dojít... až se fakt krypto rozšíří a kde na jaké stránce nějakej ten bonus token dostaneš tak se vlády hold budou muset nějak přetočit někam jinam neb by to znamenalo dost velkou kriminalizaci obyvatelstva...

ale řekl bych že by taky mohlo dojít na blockčejnizaci vlád světa :)

Pohledal jsem a našel tento loňský článek. Projdi si i diskuze.

https://www.investujeme.cz/clanky/zdaneni-kryptomen-ma-mnoha-uskali-expert-radi-jak-na-to/

Pokud dokážeš obhájit, že se jedná o příležitostnou činnost. Pak máš limit do 30k bez zdanění. To je podle §10 odst. 1a
Jestli obchoduješ pravidelně, pak to spadá do kategorie §10 odst. 1b3 příjmy z úplatného převodu a tam se daní všechno.

Kde lze považovat hranici mezi těmito dvěma způsoby nedokážu posoudit.

Za anarchistu se nepovažuji, ani se neřadím do levého či pravého proudu. Volím raději cestu nejmenšího odporu a tou používání krypta v tuto chvíli pro mě není.

no jenže vysvětli jim že jsi si kdysi před lety občas koupil nějaký to krypto aby jsi tim moh zaplatit kafe a že nějaké drobné si pak "la la la la" a končí to hranim DW a Hivem...
pro mě to bylo vždy na prvním místě to používání, takže něco občasného atd... ne
jinak tady je třeba aktuálnější článek co se týče danění, prto jsem psal že praxe se tak trochu změnila... zrovna na tu špatnou stranu

https://byznys.ihned.cz/c7-66870880-13rdtr-1397ea97d82afcd

Díky za odkaz. Je vidno, že ona magická hranice 30k je zde zase vyvrácena. Z tohoto mi vyplývá, že jakmile někde kousek něčeho prodáš, měl bys to tam uvést. Dokázat doložit i dokladem, že sis to koupil. Jestli ho nemáš, mohlo by se na tu skutečnost poohlížet, jako že jsi ho někde ukradl. Takže i třeba 2 automatový kafa a nákup na Alze v hodnotě 200 korun. Proto považuji pro obyčejné smrtelníky za jednodušší jej vůbec neprodávat, anebo radši ani nekupovat a mít klid od úřadů. Už takhle je život s úřady dost komplikovaný.

jj cítíš to stejně :)

ale já to nevzdávám... policejní kobra se prostě nebude zabývat kafem nebo sluchátkama z alzy a když ty velký částky budeš mít zdaněný tak podlemě jsi ok a když k tomu přidáš i nějakou tu snahu to paním povykládat na úřadě tak tě nikdo škrtit nebude, ale je to hold damoklův meč co si tím pověsíš nad hlavu... prostě kdyby tě pak někdo chtěl utopit tak asi může...

ale jak jsme řekl crypto už ťuká na dveře všude možně po internetu a je to... možná by jsme mohly každému poslanci založit účet na Hive nastavit tam autovote dát tam nějakou HP a pak to těm poslancům darovat ať stím poradí :)
@godfish ????

Jo no a popřát good luck s daněním neustále se zvyšující hive power například :D