You are viewing a single comment's thread from:

RE: Qigong

in Česky!2 years ago

Díky za připomenutí. V lednu jsem jeden den zapomněl, únor jsem zazdil a teď jsem se k tomu vrátil. :)

Podemoloval chalupu :D

Hele nevim upřímně. Jako určitě mě tam čeká zkouška z kurzu a to má bejt cca červen. Ale zatím to asi nevědí ani oni sami :/ což mě netěší, protože konec května musim bejt jinde... takže spíš asi na nějakej výlet, až bude teplo trochu :) dám vědět

Sort:  

No nevím úpřímě jsem (nevědomky a vědomky) využíval qi - si ho tak omotáš do ruky ani nevíš a pak otevřít dveře na magnet a dotkneš se fak jako z lehka i když v tom doteku je cítit no cítit ne prostě je tam qi no a takové dřevěné madlo na dvou šroubech... se dotkneš a šrouby se zlomí... kdybych se o to pokoušel záměrně tak bych asi u toho rozbil i dveře :)
Zatím je to dost záhadnej levl páč jsem ho absorbovar náhodně i když mám svý postupy a tak to stejně není úplně stejný - jako že každej den je cvičení jiný i když děláš pořád toho lučišníka... :)
Takže jsem tak mírně překvapenej - když jsem to dělal vědomím poslední roky tak to nešlo :)
...
předtím jsem se zaměřoval na sebe a pozoroval vnějšek, ale když to těď dělám tak, že se zaměřuju na venek a pozoruju sebe tak to tak není... je to úplně něco jiného... takže jsem tak v bodu nula i když vím, ale stejně nevím jak to naonačit abych to měl když chci... je to jako dostat se do nějakého transového rytmu při těch pohybech a pak využít energii z okolí do sebe a ven...

Strášně jednoduše to zní, ale fakt je, že to trénuju nonstop se dá říct... a stále nemám dost :) a fakt je že mě to posouvá dál tak jak to je a pořád se to mění - takovej měňavec :) uhněteš ho něco jako - powerball - a dál už to pak je na tobě...

ale v tomhle stylu je jeden háček, když si nedáš pozor tak tu energii slízneš ty a to je většinou jak by @bucipuci řekl neočištěná energie... takže ji pak musíš tak nějak v sobě zapracovat, ale to bych řekl že se spíš mám co učit od tebe vzhlem ke cvičení pohybů :
)

Pak je kombinování energií vnějšek vnitřek ale tam jsme na začátku, páč jakmile se t ozačne proplétat tak se nad tím strácí kontrola a jediné co ti zbude je jít stím a nebo se zase poprat stou zbytkovou energií a zapracovat ji do sebe.... .)

zatím konec hlášení

Mno já ten pohyb jedu rukama ve třech rovinách - nahoru/dolů, kde si představuju, jak mi vzduch putuje až do hlavy. Pak předozadně (jako slow-motion boxerskej úder), kde jsem si navizualizoval "elektrický laso", který natahuju jednou rukou vpřed a druhou vzad a pak teda lučišníka (pravolevě), kde si vizualizuju ohnivou kouli, kterou si právě "hnětu" mezi rukama. Sranda je, že ty vizualizace jsem si nikde nehledal, ty se prostě objevili. :)

A tou pozorností tak jako bloudim. Občas se zaměřuju víc na koordinaci ruky s nohou, aby to bylo co nejčistší a co nejvíc sladěný. Jindy na dech, kterej to v tuhle chvíli tak nějak vede. Potom občas na to, aby to bylo celý co nejvíc effortless a do toho si "hraju s ohněm a elektrikou" :D

V tomhle smyslu se mi zdá, že to má hodně blízko modernímu tanci (ne teda na sportovní úrovni). Jasně, je to celý mnohem pomalejší, ale je tam ten prožitek, kterej se nedá moc přenést a ta pohybová plynulost. Je to takový osobní víc

popsal jsi to přesně :)