You are viewing a single comment's thread from:

RE: Qigong

in Česky!3 years ago

Čchi-kung se obvykle cvičí v sériích. Jsou statické a hybné formy. Napínání luku je hybná forma, která patří do asi nejznámnější série - 8 kusů brokátu. Tvůj postoj mi přijde příliš vysoký a možná i úzký.

Koordinace dechu je velmi důležitá, na tom je cvičení postavené. Po pár zopakování ti to půjde a možná budeš mít chuť přidat další kusy. Jestli sis záměrně vybral jeden z těžších, tak tuším 7. by se ti mohl líbit.

Sort:  

Díky za zpětnou vazbu. :)

Ten postoj je zatím záměrně vysoko. Jednak mám s horse stance dlouhodobě problém (protože na něj pravidelně kašlu), takže jsem chtěl nejdřív zvolit hodně komfortní pozici (jo dostal bych se níž, to zase ne že ne) a soustředit se na pohyb rukou + dech. Postupem času chci do pozice přidat dřep (netušim jak tomu říkají v čchi-kungu), takže nahoru a dolů, abych se postupem času byl schopen ukotvit v nižší pozici. Ono by to teoreticky šlo sice i přes statickou, ale lepší zkušenost mám s dynamickým typem opakování (byť je složitější pro změnu koordinačně). Viděl jsem obě formy (statickej i dynamickej horse stance), takže tak nějak předpokládám, že to není nic proti ničemu, ale fakt nejsem čchi-kungista, takže mě klidně oprav. :)

Netroufám si zatím odhadovat, jestli zůstane u pokusu, nebo budu po 100 dnech dále pokračovat, ani kam mě to zavede.

Mimochodem nechceš se taky zúčastnit? :) https://peakd.com/hive-101690/@petrvl/free-style-kikung-or-something-for-bodie7

J, snižování postoje je třeba dělat postupně. Zapojit dřep jsem nezkoušel, ale dělal jsem široké dřepy zvlášť.

(statickej i dynamickej horse stance)

Dynamický horse stance neznám. Nejblíž, co si pod tím představím, je "Ginga" z Capoeiry...
8 kusů brokátů je určitě dynamická forma, statické moc cool názvy nemají a šíří se například jako "sekvence otevřené dlaně". Dělají se obvykle na 20 nádechů. Série o 12 tak zabere asi 20 minut a cvičí se úplně statické pozice. Například předpažení s dlaněmi nahoru, ruka vodorovně, postoj snožmo - a držet. Nejtěžší z nich, o kterém vím, je zátylek na jednu židli, chodidla na druhou a narovnat se vodorovně se zemí.

Ve výzvě je podmínka "And also this move must be new to you!", takže asi ee :)

No to je prostě problém tý terminologie, kterou neznám a vycházim z jiný, což je takhle bohužel zmatečný :D Asi v zásadě tušim co chceš říct, protože jsem to viděl na pár videích, ale nechci moc předvídat.

Kdyby se ti chtělo něco sepsat, rád si počtu. Tady jsem fakt analfabet :)

Já bych zase rád napsal. Jen nevím, jak to stihnu. Možná do soutěže, když budu mít štěstí a půjdou všechny moje projekty dobře.