You are viewing a single comment's thread from:

RE: Hive w obrazkach

in Polish HIVE2 years ago

Po pierwsze: co ja mam do tego? czy jestem przeciwnikiem DV? Nie nie jestem, jestem tylko przeciwnikiem wykorzystywania DV do niszczenia autorów odmiennych poglądów gdyż to szkodzi wszystkim.
Po drugie (ad1) bzdura nie ma w tym logiki... Jeśli komuś daję mój 1$, to nie oznacza, że pozostałym coś odebrałem, a jedynie że im nie dałem.
Po trzecie (ad2) bzdura logiczna... prawidłowe zdanie brzmi "DV-tując odbieram zarobiony 1$ jednaj osobie, aby dystrybuować go na inne osoby, które go nie zarobiły"

Sort:  

Tu udowadniasz, że nadal nie wiesz jak system działa. Na chłopski rozum, to może Ci się wydawać, że to nielogiczne, bo niezgodne z twoimi obserwacjami, ale ignorujesz po prostu podstawy. To że jak klikasz vote lub downvote i nie zmieniają się innym ludziom cyferki, to nie znaczy, że tak to nie działa :D

Po drugie (ad1) bzdura nie ma w tym logiki... Jeśli komuś daję mój 1$, to nie oznacza, że pozostałym coś odebrałem, a jedynie że im nie dałem.

Tak bardziej po chłopsku. Bierzesz go z wspólnej kupki, jak go nie zabierzesz, to pozostali głosujący go zabiorą i dadzą wszystkim innym proporcjonalnie do tego co mieli pierwotnie dostać. Np przy puli 101$. Osoba której rozdysponowano 1$ dostanie 1.01$.
Jak go zabierasz i dasz na fajki obibokowi, to inni robiący robotę dostaną mniej i ktoś może powiedzieć hola nie będzie rozdawania budżetu na głupoty i pieniądze z powrotem na stół.

To nie ja nie rozumiem, tylko ty nie rozumiesz. Nie logicznie jest to co napisał Rafalski i do tego się odnoszę. A nie do zasad działania algorytmu...
Nie nie "biorę niczego ze wspólnego" a decyduję o mojej kupce, która mi się należy do rozdysponowania. Jeśli nie podejmę decyzji to moja kupka przepada na rzeczy tych którzy decydują.
Tak ktoś może powiedzieć "pieniądze na stół" aczkolwiek on zabiera z mojej kupki, którą ja dzielę według mojego uznania.

Distributing Rewards
The reward pool is used to distribute funds to those who actively participate in creation and/or curation of content.
The funding for the reward pool is composed out of 65% of the inflation.
When a user submits a post it initiates a 7 day curation window during which it may be upvoted or downvoted until its final evaluation is reached at the end of 7 days. Upon reaching final evaluation, 50% of the earned rewards are granted to the creator and 50% are proportionally split between the curators who have voted for the post with a positive value. Voting with a negative value does not generate curation rewards.
Distribution is carried out in a manner that automates partial staking. A modifiable percentage of each distribution is granted as HP. The remainder is granted as either HIVE or HBD, depending on the market value of HIVE to HBD.

Nie potrafię w whitepaper znaleźć twojej interpretacji. No ale ty mniej tą swoją prywatną kupkę, ja mam wspólną. Choć od nazewnictwa co prawda coś się takie nie staje. Potem rząd ma rządowe pieniądze ;) Pozdrawiam ;)

dokładnie idealnie ujęte ;) z twojej i Rafalskiego interpretacji rząd ma swoje pieniądze a w mojej interpretacji pieniądze należą do nas ;)

Twoja interpretacja jest błędna.

To nie jest bzdura tylko algorytm hive. Wlasnie taki jest z toba problem, dostajesz na tacy wytlumaczony algorytm i dalej bedziesz sie klocil, ze jest inaczej. Jesli nie wierzysz to zapraszam do zrodel programistycznych hive - https://github.com/openhive-network

Ale latwiej bedziesz jesli spytasz ktoregos z witnessa jesli nie wierzysz mi. Pytaj np. Polakow - engrave albo gtg

A z tobą jest taki problem, że nie potrafisz odróżnić tego czy ja piszę o algorytmie czy o twoich błędnych interpretacjach...

W którym miejscu moja interpretacja jest błędna? Szczerze chciałbym się czegoś nowego o hive nauczyć, czekam.

To, że ty nie obserwujesz mechanizmu, który opisuję, nie znaczy że on nie istnieje, po prostu twój głos jest zbyt mały i zbyt dużo się dzieje na blokczejnie żebyś mógł zobaczyć stan nieustalony dynamiki tego systemu. Ale były okresy, że było to bardziej widoczne, w czasach gdy haejin okradał pulę, jego ziomek z milionami steem głosując na niego zmniejszał znacznie wypłaty innym i było to widać ponieważ jego stake w sieci był gigantyczny, ludziom dosłownie się przekręcały liczby na liczniku po odświeżeniu strony. ty tego nie widzisz, ponieważ jest to trudne do zobaczenia, i istnieje duża "chmara" głosów, które non stop się znoszą, nakładają itp. a większe konta jak głosują to nie zdążysz tego zauważyć bo nigdy nie wiesz kiedy to robią.

Może też @gtg albo @engrave wyjaśni, gdzie popełniłem błąd w interpretacji.

Ja z telefonu więc wiele nie napiszę, ale przyczepił bym się do nazewnictwa, które wynika z uproszczenia.
W uproszczeniu OK, choć widzę, że nawet uproszczenie nie wszystkim pomaga ;-)

Nie dajemy nikomu żadnych własnych pieniędzy poprzez głos, przydzielamy "udziały w nagrodach". Na podstawie tych świstków w momencie wypłaty, ze wspólnej puli jest wydawana odpowiednia nagroda.
Im więcej udziałów jest w zabawie (przydziela te talony) tym bardziej jest dzielona pula.

PS
Te istotne zmiany w potential payout raczej były powodowane przez wahania rynku (i sposób przeliczania przez frontendy), ale tu zgaduję bo nie mam liczb pod ręką. Nie mniej tak: upvote wpływa na wszystkie inne potencjalne wypłaty. Gołym okiem można sobie to obserwować na początku życia testnetu.

Coraz bardziej przekonuję się do pomysłu, żeby potencjalne wypłaty nie były wyświetlane pod postem bo kreuje to błędne wrażenie na temat siły głosu i czym on realnie jest.