İyi Bayramlar Herkese 🌼

in Proof of Brain3 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar,

Nasılsınız, neler yapıyorsunuz? Bu bayramda sizler de benim gibi yalnız mısınız, yoksa ailelerinizin yanında olmanın mutluluğunu mu yaşıyorsunuz?

img_20210513_141713210.jpg

Annemle torunu şehrin öteki ucunda oturuyorlar. Google ara sokaklardan yürüyerek gidersem 1 saat 15 dakikada varabileceğimi söylüyordu. Bunu anneme söylediğimde "otur oturduğun yerde" tepkisiyle hayallerimi yıkmakta gecikmedi. 😀 Torunuyla birlikte yeterince eğlendiği çok açık zaten, bizim pabucumuz dama atılalı çok oldu. O torun kimde olsa dönüp de kızına bakmaz, hak veriyorum. Geçen anneannen K-pop seviyor mu diyorum, gözlerini kocaman kocaman açıp "K-pop sevmeyen insan mı olur, Damla!" deyişini görmeniz lazım. (Teyze demesini öğrenemedi bir türlü, ben de pek ısrarcı davranmadım o konuda gerçi 🙂)

Anlayacağınız kaldım tek başıma buralarda. Neyse ki komşularım çok iyi insanlar. Bir kısmı yabancı zaten, umutsuzca iptal olan uçak seferlerinin yeniden başlamasını ve turizm sezonunun açılmasını bekliyorlar. Alt komşularım Akdeniz'in yerlileri, 7/24 relax insanlar. Bu zor günleri beraber atlatabilmek adına balkondan balkona çok gülüp eğleniyoruz. Özellikle arefe günümüz çok eğlenceli geçti. Eskiden arabalarla mahalleye gelip kavun karpuz satanlar oluyordu. Şimdi tam kapanma olunca o işler biraz değişti. Sürekli tek ya da en fazla iki çeşit meyve veya sebze satan arabalar geçmeye başladı. Niş alanlara yöneldiler anlayacağınız 😀 Dün "patlıcancı", "erikçi" ve "domatesçi"nin ardından komşularla tahmin yarışması yaptık. (Bu kısımda fon müziği Barış Manço'dan "Domates, Biber, Patlıcan" olsun 🙂 ) Sıradaki arabanın ne satacağını bilene ödül olarak hepimiz birer kilo o satılan sebzeden veya meyveden alacaktık. Herkes tahminini yaptı. Bana gelince çilek dedim. Çünkü çilek alerjim var, hiç yiyemiyorum, sadece uzaktan izlemekle yetiniyorum ya da şekli benzediği için ahududuyla hasret gideriyorum. Şanssızlığımdan kesin çilek gelir dedim. Gerçekten de çilekçi geldi ve hepimiz koptuk 😀 Neyse ki çileğin yanında bezelye de satılıyordu ve komşularım özel istek üzerine çilek yerine birer kilo bezelye aldılar. Gagauz olan komşum bezelyelerden bir taç yapmıştı ve hep beraber beni "Miss Bezelye Güzeli" ilan ettiler.

img_20210513_094602706.jpg
Kırk yıl düşünsem bezelyeden Hive yazacağım aklıma gelmezdi.

Ev bir anda bezelye deposuna döndü. Tam ne yapacağım bunlarla diye düşünürken, bezelye ödülümü teslim edecek olan son komşum kapımı çaldı ve elindeki bir kilo bezelyeyi uzattı. "Sen artık tatlısından turşusuna her şeyini yaparsın bunların" deyince kafamda bir anda lambalar yandı şimşekler çaktı 🎈 Tam o sırada ben de ona yeni yaptığım Ayvalı Çikolata Topları spesyalitemden tattırmak üzereydim. Neden onu bezelye ezmeli toplara dönüştürmeyelim dedim kendi kendime. (Daha önce bir blogda buna benzer bir şey görmüştüm) Tabii burada bezelye konu sebzesi olarak yer alacaktı. Normalde fıstık ezmeli yapmak istemiştim ama çok tükettiğim için evde fıstık kalmamıştı. Hem yer fıstığı hem antep fıstığı ezmesi en sevdiğim atıştırmalıklardan biri. Evde kendim yapıyorum, çünkü hazır satılanlar çoğunlukla şeker barındırıyorlar, şekersiz olanlarına ise pek güvenmiyorum.

img_20210513_120104270.jpg
Günün tatlısı: Bezelye Tozlu Çikolata Topları

Ve evet, şeker tüketmiyorum. Bu karara varalı yakında bir sene olacak. Geçen sene yurtdışında aşırı stresli günler geçirirken kendimi iyi hissetmemeye başlamıştım. Normalde her 3-6 ayda bir vitaminlere ve minerallere falan baktırıp hangisine ihtiyacım varsa ona göre beslenmeye çalışırım. Bu kez kan değerlerime baktırdığımda glikozda anormal bir artış gördüm. Bir anda aşırı yükselip 98 olmuştu. Yüzün üzerine çıkarsa glikoz toleransı bozukluğu söz konusu olabilirdi bu da istenmeyen bir durum, çünkü ilerisi diyabete kadar gidiyor. Doktor zayıf olmama rağmen bu duruma gelmemin başlıca nedeninin stres olduğunu söyledi, yine de beslenmemi düzenlememin ve özellikle rafine şekerden uzak durmamın faydalı olacağına dikkat çekti.

Doktordan çıkar çıkmaz en yakın pastaneye gittim, kendime kocaman bir tek kişilik pasta ısmarlayarak "Şekere veda partisi" yaptım. O gün bu gündür de sofralarımızda kullandığımız şekerden elimi eteğimi çektim. İlk başlarda bayağı bir zorlandım. Sonrasında rafine şeker yerine geçebilecek ama glisemik indeksi düşük sağlıklı besinleri keşfettikçe hayat öncesinde katlanılabilir sonrasında eğlenceli hale gelmeye başladı. Bu sayede hazır satılan hiçbir şekerli gıdayı almamaya hepsini kendim yapmaya başladım. Bana göre sağlıklı beslenmenin yolu vücudumuzun sesine iyi kulak verebilmekten geçiyor. Glikoz beynimizdeki benzin gibi bir şeydir, eksik olduğunda da beyin çalışmıyor. Fazlalığında da sorunlar ortaya çıkıyor. Bu yüzden sağdan soldan duyulanlarla hareket etmek çok yanlış. Her insanın vücudu özgündür, benzersizdir, bu yüzden beslenme de kişiye özel olmalı bence.

img_20210513_120657699.jpg
Bunlar ilk halleriydi. Ayvalı çikolata topları 🙂

Tabii bu Ramazan bayramında şekersiz kalmam gerektiği anlamına gelmiyor. Genelde yaptığım şekerlerde ve fıstık ezmesinde stevya yapraklarından elde ettiğim şekeri kullanıyorum. Onların hazır satılanları ve işlenmişlerinden uzak duruyorum. Yaprakları demleyip şeker elde ediyorum. Yoksa kurutulmuş meyvelerin şekerleri de iş görüyor. Son olarak elmadan elde ettiğim pektinle de bayağı başarılı sonuçlar alıyorum. Anlayacağınız şeker içeren her şeyin artık sadece ev yapımı olanını tüketiyorum. Buna ekmek de dahil. Et ve tavuğu da pek yemiyorum. Ancak balıktan ve deniz ürünlerinden vazgeçmem bu kısa sürede pek mümkün görünmüyor. Benim için olmazsa olmazlar arasında. Bu yüzden hayvansal ürünleri tamamen hayatımdan çıkarmaya henüz hazır hissetmiyorum.

Bunun önündeki diğer büyük engel de ailem ve annem. Özellikle annemi bıraksan her gün et tüketecek. Benim sebze yemeklerimi beğenmesi pek söz konusu olmadı bugüne kadar. Onlar hepsi "diyet yemeği" diyor. İçinde et yoksa diyet yemeği oluyormuş ona göre 🙂 O geldiğinde beğenebileceği tarzda yemek yapayım diye yazın dile dolabımda ayva bulunduruyorum. (sonunda ayvalı çikolata da denedim. artık evde içine girmediği yemek kalmadı 😀) Osmanlı mutfağı tarzında ayvalı dolmalar ve et yemeklerine hiçbir zaman hayır demez. Bir de tabii zerdeçal mutfağımızın her zaman baş köşesinde bulunan bir baharat. Yemekten konu açılınca çok konuşmuş oldum. O yüzden biraz mahallenin çiçekleri ve bitkileri turuna çıkalım. Marketten eve evden markete desem daha doğru olacaktı gerçi 🙂

img_20210513_140426348.jpg
Mahallemizin zakkum çiçekleri. Bunların bir de beyazları var, onları daha çok seviyorum, ama çok uzaktalar diye gitmek istemedim.

Sıcak bir mahalle burası. Daha önce şehrin elit sayılan bir semtinde oturuyordum. Ama insanlarını beğenmiyordum, çok soğuklardı ve sürekli aidat gibi parasal konularda birbirleriyle kavga ediyorlardı. İyi ki buraya taşınmak kısmetmiş. Şimdiki komşularımdan ve mahalleliden çok memnunum. Yeşillik ve çiçekler içinde, huzurlu, pek hırsızlık ve benzeri olayların yaşanmadığı, insanların kendi halinde takıldıkları eski bir mahalle. Bırakın para için kavga etmeyi "kendime alıyordum sana da alayım dedim" ya da "köyden gönderdiler senin payını ayırdım" diye kapımı çalanları ilk başta yadırgıyordum, çünkü bünye alışkın değildi 🙂 Üst kattaki Karadenizli komşumu hiç anlatmayayım. Sayesinde fındık açısından yokluk çekmiyorum. Bir de karayemiş denen meyveleri var onları da seviyorum.

img_20210513_141543774.jpg
Bunlara da Japon gülü diyorlar. Benim turistlerim çok severlerdi, Çin gülü demeyi tercih ediyorlardı. O yüzden benim de dilimde öyle kalmış.

Geçen gün komşumun fırlattığı muşmulaları hatırlıyorsunuzdur. Geçerken onların da fotoğrafını çekip atayım dedim:

img_20210513_144841948.jpg

img_20210513_135443915.jpg

Tabii meyvelerimiz bunlarla sınırlı değil. Erikler, dutlar, turunçlar, narlar, limonlar...

img_20210513_135014315.jpg
Nar çiçeklerini de çok seviyorum

img_20210513_144149422.jpg
Bazı ağaçlarımızın dallarında her mevsim limon görmek mümkün. Yarısı yeşil yarısı sarı

Ve çiçeklerimiz...

img_20210513_135600020.jpg
Begonvil...

img_20210513_140513448.jpg
Mine...

img_20210513_142054721.jpg
Bu ikisinin adını tam bilmiyorum

img_20210513_142206709.jpg

Ne çok konuştum bugün. Güya iyi bayramlar yazıp gidecektim. Çenem düştü.

img_20210513_143813957.jpg

Okuduğunuz için hepinize teşekkürler! Bu yazıyı yazmam konusunda istekte bulunup beni teşvik eden @mehmetfix 'e ve @sudefteri 'ne ayrıca çok çok teşekkür ederim 🌸 Mehmet ayrıca yurtdışında nasıl geçindiğimle ilgili bilgilere de yer vermemi istemişti. Onda çok fazla anlatacak bir şey yok aslında. Ben çocukluktan beri web işleriyle uğraşan biri olduğum için laptopımı alıp sağa sola gitme konusunda tereddüt yaşamıyorum 😀 Yine belki o konularda anlatacak farklı şeyler aklıma gelir...

Herkese iyi bayramlar. Kendinize bu zor zamanlarda çok dikkat edin. Hoşça kalın. 🤗

Sort:  

Bana göre sağlıklı beslenmenin yolu vücudumuzun sesine iyi kulak verebilmekten geçiyor.

Kesinlikle doğru bir tesbit, vücudumuz bize herşeyi söylüyor dinlemek yeterli ve sonrasında hastalıklar ilerlemeden tedavi mümkün.

Bu arada iyi bayramlar resmen içim açıldı güzel çiçeklerimi komşularınımı anltayim bilemedim. Okurken yüzümde gülümseme. Devamını bekliyorum ☺️

Teşekkür ederim canım. Ben de güzel yazılarının devamını bekliyorum 🤗

!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@uzercanan! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

inanamıyorum neler okudum böyle :)
bir yerlerden token ve projelerle alakalı bir cümle çıkacak diye endişelenmeden, rahat rahat sanki hamakta bir o yana bir bu yana salınırcasına okudum 🙆‍♀️
tamam biraz abartmış olabilirim verdiğim tepkiyi ama aylardır beklediğim yazı buydu diyebilirim 🦋

ellerine sağlık hepsi çok lezzetli görünüyor :p
bezelyeli çikolatalı topları görünce inandım, baklavacıların bezelyeden ürettiği sahte antep fıstıklı ürünlerine. gerçeğinden pek farkı yok gibi 🙅‍♀️
ayrıca bezelye ve hive görseli çok hoş :))

çilek ve şekerle ilgili bahsettiğin kısımlar üzücü ama kendine yeni versiyonlar üretmen, yerine başka şeyleri ikame etmen ne kadar güzel. Ben de çayı şekersiz içebiliyorum diye kendi kendime mutlu oluyordum, senin mutfakta şekersiz yaptıklarını görünceye kadar :)

stevya yapraklarından elde ettiğim şekeri kullanıyorum.

bunu nasıl yapıyorsun, daha başka neler üretiyorsun diğer yazılarında lütfen bahset.

çiçekler gözümü gönlümü açtı, mine çiçeğini ilk defa gördüm çok hoşmuş.
iyi ki yazmışsın 🙂

ve iyi bayramlar dilerim. 💐

bunu nasıl yapıyorsun, daha başka neler üretiyorsun diğer yazılarında lütfen bahset.

tamam onları da ilerleyen dönemlerde anlatırım yavaş yavaş. ben de senden benzeri bir post okumak isterim 🤗
!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@sudefteri! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

elime defteri kalemi alıyorum ama ilk cümleye başlayamıyorum bir türlü 🤷‍♀️
umarım bu hâl kısa sürer :)

yakında geçecek hepsi 🤗 evde kapalı kalmaktan oluyor. ama sana iyi gelen bir şeyler olmalı böyle durumlarda. bana mesela acı biber bir tık daha iyi geliyor sanki, beyinde endorfin salgılatıyor, böyle isteksiz olduğum zamanlarda etkisini gördüğüm oluyor bazen.

evet o şekilde hissediyorum ben de kapana kısılmışlık :/

acı biberin sana iyi gelmesine sevindim:)
ben normalde de acıyı yiyemem o yüzden başka bir şey olmalı bana iyi gelen ve onu bulmalıyım 🙂

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

Roman okuyormuş hissine kapıldım. Komşularınla komşu olacaktım az kalsın okurken 😄 iyi ki yazmışsınız 🤗

Teşekkür ederim 🤗 Sevilmeyecek insanlar değiller gerçekten de

!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@motivationrainn! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

teşekkür ederim @damla 🍭
pizza token için de :) onu da yeni gördüm insana yemek hatırlatıyor:p

Osmanlı mutfağı tarzında ayvalı dolmalar ve et yemeklerine hiçbir zaman hayır demez.

Çünkü neden hayır diyelim 🤤

Şeker konusunda sanırım yeterli dirayete sahip değilim ve asla sahip olamayacağım. Yıllarca bir gram tuzsuz yaşamayı bir güzel bir frambuazlı pasta ile takas edebilirim 😄 Senden güzel haberler almak ne mutlu.

İyi bayramlar tekrar ^^

Yıllarca bir gram tuzsuz yaşamayı bir güzel bir frambuazlı pasta ile takas edebilirim

Ama şimdi frambuazlı pastaya da nasıl karşı konulur. Hak veriyorum o konuda tamamen 😀

Çok teşekkür ederim. Senden de haber alabilmek her zaman mutluluk verici 🤗

!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@idiosyncratic1! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

Bu ne güzel bir yazı böyle @damla
Dün gece okuyacaktım ama vazgeçtim. Dedim ki yarın kahvaltıdan sonra okuyayım kafam rahat okuyayım.
İnsanın paylaşımcı komşuları olması kadar güzel bir his yoktur eminim. Sen bizim komşuları görsen keşke. Paylaşımcılığım tam tersine bizden bir şeyler almak için uğraşıyorlar 🤣

Şekeri bırakmak gerçekten çok çok güzel bir şey. Ben yaklaşık 7-8 yıldır şeker kullanmıyorum pek. Tabii ara sıra şekerli şeyler yiyorum. Sen de anlamışsındır şekeri bıraktıktan birkaç gün sonra enerjik olmaya başlıyorsun. Garip bir şekilde enerji geliyor insana.
Yazı için çok teşekkürler. Mükemmel bir yazı yazmışsın. 🤩

Beğenmene sevindim Mehmet. Teşekkür ederim.

Sen bizim komşuları görsen keşke. Paylaşımcılığım tam tersine bizden bir şeyler almak için uğraşıyorlar

Böyle insanları bazen hayatı çekilmes hale getiriyorlar işte. Umarım bu durum değişir ileride.

şekeri bıraktıktan birkaç gün sonra enerjik olmaya başlıyorsun.

Evet, gerçi benim jeton biraz geç düştü o konuda. Hemen gelmedi. Şekerle birlikte aslında beslenme düzenim hepten değişti. Marketlerden hazır gıdalar almayınca yapay tatlandırıcılardan ve benzeri toksinlerden da vücut arınmaya başladı. Asıl büyük enerji patlamasını memlekete dönerken yaşadım. Çünkü stres faktörü ortadan kalktı. Vücut nefes almaya başladı resmen 😀

Nasıl oldun bugün. Zencefil içme fırsatın oldu mu?
!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@mehmetfix! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Evet bizim burda komşular hayatı çekilmez hale getirdiler bile. Ama ben onları pek dikkate almadığım için sorun etmiyorum artık.
Nerede mutluysa oraya aitsin derler. Senin de mutlu olduğun yere dönmene sevindim.

Bugün sabah zencefilli süt içebildim. Şuan, dün ve önceki günlere göre çok iyiyim. Daha az öksürüyorum. Eğer bir sorun çıkmadan iyileşirsem ilaç kullanmadan iyileştim diye çok sevineceğim.🤩

Beni sorduğun için çok teşekkür ederim. Son attığım gönderiyi okuyunca senin de iyi olduğun anlaşılıyor. Umarım hayatında bir sorun yoktur. 😀

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

Ara sıra mı yoksa benimle buluştukça mı şeker tüketiyorsun bilemedim @mehmetfix 😂

Seninle buluştukça şekerli şeyler yiyorum evet. Canımı çektiriyorsun.

Mutlu bayramlar damla hocam. Herşey gönlünüzce olsun.

Ne güzel dilekler bunlar. Sana da mutlu bayramlar, iyi bayramlar, bolca huzur, sağlık, mutluluk, ne dileğin varsa gerçekleşmesini dilerim 🌸 Çok teşekkürler uğradığın için.
!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@sipahikara! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

Canım senin de bayramın mübarek olsun 🙏🤗

Nasılsınız, neler yapıyorsunuz? Bu bayramda sizler de benim gibi yalnız mısınız, yoksa ailelerinizin yanında olmanın mutluluğunu mu yaşıyorsunuz?

Bayramı evde anne ve babamla geçiriyorum. İyiyim çok şükür. Bayram onlarla renkli ve güzel geçiyor çok şükür Allah başımdan eksik etmesin inşallah.🤗

Yazını okudukça sevimli komşularınla yaşıyormuş gibi hissettim. O mahalleye taşınmana çok sevindim. İnsanlığın güzel yaşandığı bir mahallede yaşıyorsun.

Ben de işe giderken resimlerini çektiğin çiçekleri görüyorum çevremde. Akdeniz bitki örtüsü çok güzel. İyiki gelmişim Akdeniz'e. Belki de birbirimize çok yakın oturuyoruz dur, haberimiz yoktur. 😀 Ayvalı çukulatalı bezelye toplarına bayıldım. Ellerine sağlık 🤗 senin bu hamarat yönünü bilmiyordum. Şekerini bile kendin yapman çok güzel. Sen de ne marifetler varmış daha yeni öğreniyorum. Harikasın canım 🤗

Discorttan sana ulaşmaya çalıştım ama profilin simsiyah tı sanırım steemitte sonra orayı da terk ettin. 😔

Ne güzel anne baban yanında, mutlusun, huzurlusun. Bence de iyi geldin buralara. Zaten seninle konuşurken hep bahsediyordun bu isteğinden. Kalbin temiz olduğu için hepsi yerine geldi 🤗

Ayvalı çukulatalı bezelye toplarına bayıldım.

Tamam. Onların adı artık ayvalı çukulatı bezelyeli toplar 🤗

Discordda yokum. Evet canım. Bunun nedeni o kadar çok ki. Oraya da veda etmek zorunda kaldım.Sağlık olsun.
!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@baycan! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Aynen kuzummm biraz yormuştu hayat beni şimdi onların sayesinde dinleniyorum. İyi ki varlar. Onlar da benimle mutlular.

Ayvalı çukulatalı bezelye toplarına bayıldım.
Baycanca yazmışım 😂

Seninle discorttan da olsa yazışıp dertleşmeyi özledim. Geçen gün @sudefteri ile baya bir kulaklarını çınlattık. 🤗

Yaaaa. Ne konuştunuz @sudefteri ile 😀

Eski günlerimizde bahsettik. Keşke damla da burada olsaydı, gitmeseydi dedik. Umarım dönersin. 🤗

Tipu ya 100 SP delege ettim benim hesabıma katkısı olur değil mi

iyi yapmışsın. katkısı olur evet. günlük olarak steem atacak karşılığında 🤗

Süpermiş tesadüf steemitte gezerken öğrendim. Başka böyle gelir getiren hesabımı güçlendirebileceğim yöntemler var mı 😀

Hatta bu konu hakkında bir post daha istesem senden yazar mısın 😀

Steem'i son zamanlarda takip etmediğim için başkalarını bilmiyorum ama Hive'da Ecency var. O da çok süper. Hem hive hem puan atıyor. @ecency hesabına Hive delegate etmen yeterli 🙂

Teşekkür ederim canım @ecency hesabına da delegasyon yapayım . Gelen gelirlerle SP mi kuvvetlendireceğim.

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

Merhaba damla iyi bayramlar öncelikle. Saliha durumu anlatmış . Şuan kara listeye almışlar. Ve durum kitap paylaşımını geçti benim hesabim ve kiz kardeşinin hesabina kadar vardi. Ciftliksiniz diyorlar :) Son 2 yılda benim hesap 10 $ bile kazanmamıştır. Gecenlerde binance dan 1006 hive aldik gate e atmak icin en ucuz yol esimin hesaba atip tekrar transfer yapmakti. Bunu suc gibi gosteriyorlar ekran görüntüsü atmış azircon bende banka dekontlarina kadar ekran goruntusu atip binance dan alinip aktarildigini yazdim. Ama cok alayci bir dil kullanip direk alayci uslup kullaniyor hepsi. Sence ne yapalim. Yeni bir hesap acsak onuda kara listeye alırlar mi ? Emegimiz tekrar bosa gitmesin.

Merhaba alkmaar,

Yorumlarınızı şimdi okudum. Bu noktaya gelmesi üzücü. Keşke zamanında kitap yazılarını inceleme şansım olsaydı. Ne yazık ki hepsi için çok geç.

Olan olmuş. Gelinen son durumda yapılacak tek şey yeni hesap açmak. Bazen onu da istemiyorlar. Size anladığım kadarıyla yeni hesap açın onunla devam edin demişler.

Yeni bir hesap acsak onuda kara listeye alırlar mi ?

Kendileri teklif ettikleri için kara listeye almazlar. Yeni hesap açıp yemek yazılarıyla devam edin bence.

Damla selamlar. Öncelikle hayırlı bayramlar dilerim. Yardımına veya fikrine ihtiyacım var. 🤦‍♀️ Beni kitap eklediğim için kara listeye aldılar galiba. Bunun için ne yapabilirim. 😕

Merhaba canım,
Teşekkür ederim sana da hayırlı bayramlar. Çok üzüldüm ancak kitap eklediğin için seni neden kara listeye alsınlar? Yazılarını inceleyip birazdan geri dönüş yapacağım.

İçeriklerini sildim @damla eskiye dönük olanları da sildim. Kitabın arkasındaki yazılardan aldığım cümleler oluyordu. Genelde değiştiriyordum ama kaçtı arada demek ki. 😔 Merak ettiğim bundan sonrası hep eksi oy mu basacaklar

Son yazını post geçmişinden okudum az önce canım ve hivewatchers'ın attığı mesajı. Dediğin gibi arka kapak yazısı yüzünden kızmışlar. Kızdıkları şey tam olarak o cümleleri alman değil, kaynak belirtmemiş olman. Kitap incelemesi yazısında bekledikleri şey o kitap hakkında kendi düşüncelerini aktarman. Çünkü inceleme yazısını okuyacak biri şunu görmek istiyor, bu kitap iyi mi, bir haftamı buna ayırmama değer mi, thegossip bu kitabı sevmiş mi... vs. O postta 1 veya 2 cümle de kitabın içindekilere ya da kitabın arka kapağındaki yazılara yer verebilirsin, ancak bu cümleleri alıntı tagi içine alıp kitabı kaynak göstermen gerekir. Muhtemelen bunun bu şekilde olması gerektiğini bilmiyordun.

Senin tüm yazıların orijinal, güzel, kitap incelemelerinden de beklenen aynısı. Bunları göremedikleri için yazına downvote atmışlar. Maalesef tahmin ettiğin gibi kara listeye almış olabilirler veya almamış olabilirler. Her iki durumda da onlarla konuşman iyi olur bence.

Kitap yazıların dışında tüm yazılarının orijinal olduğunu belirtip sadece bu yazılarda yaptığın hatayı kabullenmen şu anda en doğru olanı. Hatanı anladığını ve bunu bir daha tekrarlamayacağını güzel bir dille anlatırsan bundan sonra ne yapman gerektiği konusunda bilgi vereceklerdir. Lütfen üzülme ve umutsuzluğa düşme. Discord kanallarına gidip appeal kanalından irtibata geçmeni öneririm. Umarım kısa sürede sorunu bir çözüme kavuşturursun.

@Damla bilgiler için teşekkür ederim. Bahsettiğin gibi konuşmaya çalıştım ancak kabuk etmedi. Üstelik alkmaar ve kardeşimin hesabını da kara listeye eklemiş. Yeniden başla diyor. 😔

Geç kalma huyumu burda da konuşturayım ve iyi bayramlar dileyeyim. Bayramın son günü ve son saatleri 😂😂. Ama teknik olarak hala bayram sayılır.
Şekeri bırakabilmek konusunda da imrenmedim değil. Bu benim yapabileceğim bir şey değil maalesef . Aslında bile isteye kendimizi öldürüyoruz ama bu da bir çeşit bağımlılık sanırım.
Bu arada bezelyeli ya da ayvalı farketmez o topların tarifini istiyorum 😂.

Şekeri bırakabilmek konusunda da imrenmedim değil. Bu benim yapabileceğim bir şey değil maalesef

Şeker tadı aldığın zaman anlaşılmıyor bıraktığın işte. Ben şu anda hiç bırakmamış gibiyim, yine tatlı yiyorum, sadece şeker pancarı yerine başka bitkileri kullanıyorum. Çok basit aslında.

Bu arada bezelyeli ya da ayvalı farketmez o topların tarifini istiyorum

Tamam. Bir dahaki yaptığımda ölçüleriyle tarif çıkarayım paylaşayım. Evde yemek yapınca biliyorsun ölçüyle yapılmıyor. Ya da ben hep spontane çalıştığımdan öyle 😀
!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@princeofbeyhive! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

İyi bayramlar! Keyifle okuduğum bir yazı oldu.

İyi bayramlar. Teşekkürler. Sağlık, mutluluk, başarı ve bol ilhamlı günler diliyorum 🌼
!ENGAGE 25 !PIZZA

Connect

Trade


@muratkbesiroglu! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @damla.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza

Bu sefer pizza da geldi, ehehe

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

Congratulations @damla! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 4000 comments.
Your next target is to reach 4500 comments.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Tour Update - Decentralized blacklists and Mutes lists
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @damla.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for Proposal
Delegate HP and earn more