Galway – Gaillimh, urocze irlandzkie miasto z artystyczną duszą

in PL-TravelFeed4 years ago (edited)

Read this post on TravelFeed.io for the best experience



Galway to moje ulubione miasto w Irlandii. Pisałam już o znajdującej się tutaj niesamowitej plaży Silverstrand, a w tym poście pokażę Wam również inne, moim zdaniem równie ciekawe oblicze tego miasta. Przejdziemy się wspólnie zabytkowymi uliczkami i zajrzymy do pobliskiego parku.

IMG_6104.JPG

To, na co zawsze zwracam uwagę będąc w Irlandii, czy Wielkiej Brytanii to kolorowe futryny sklepów i barów. Barwy na jakie pomalowano te miejsca, są intensywne i odważne - np. czerwone, pomarańczowe, zielone, fioletowe. Szyldy przykuwają uwagę nietypową i ogromną czcionką.

IMG_6119.JPG

W każdym większym mieście można spotkać muzyków na ulicy. Mniej i bardziej profesjonalnych, którzy zbierają pieniądze do kapelusza. W Galway zaskoczyła mnie ilość ulicznych grajków oraz znakomita muzyka, jaka wydobywała się z ich instrumentów, ciekawy repertuar, piękne śpiewy. Była ta najczęściej tradycyjna muzyka irlandzka, a muzycy niejednokrotnie mieli na sobie ciekawe, ludowe stroje. Niektórzy mężczyźni nosili spódnice.

IMG_6118.JPG

IMG_6105.JPG

IMG_6109.JPG

Swoich sił na ulicznej scenie próbowali nawet bardzo młodzi Irlandczycy. Galway znane jest z tego, że podtrzymuje irlandzkie tradycje w zakresie języka, tańców, muzyki oraz pieśni. Nazywane jest czasem "dwujęzycznym miastem", gdyż język irlandzki jest tu tak samo popularny jak angielski.

IMG_6111.JPG

Gdy tak szłam, wśród kolorowych budynków, zarówno takich w starym, gotyckim stylu, jak i nowoczesnych, otoczona dźwiękami dobiegającymi od ulicznych muzyków, czułam, że to miasto zyskało moją sympatię, że chciałabym je jeszcze kiedyś odwiedzić.

Galway wzięło swą nazwę od rzeki Gaillimh (Corrib) będącej zachodnią granicą pierwszych zabudowań zwanych Dún Bhun na Gaillimhe (fort u ujścia Gaillimh). Samo słowo Gaillimh znaczy ‛kamienny'. Potocznie miasto nazywane było również Cathair na dTreabh czyli ‛miasto klanów', gdyż w czasach normańskich rządzone było przez 14 klanów kupieckich.
Źródło: Wikipedia

IMG_6107.JPG

IMG_6108.JPG

IMG_6112.JPG

IMG_6116.JPG

Pomimo, że ten zwyczaj powoli zanika, ja nadal, gdy jestem zagranicą wysyłam kartki do bliskich mi osób. Nie lubię pocztówek z widokami, najczęściej wybieram te ze zwierzętami, albo jakieś artystyczne, nawiązujące obrazem do miejsca, w którym przebywam. W Irlandii kupiłam taką kartkę z maskonurem zwyczajnym. A wy wysyłacie czasem pocztówki?

IMG_6117.JPG

IMG_6115.JPG

IMG_6114.JPG

Dużą popularnością u mieszkańców cieszył się ten park. Ludzie siadali bezpośrednio na trawie, nawet bez kocy. W pobliżu znajduje się restauracja z tradycyjnym irlandzkim jedzeniem. Tam pierwszy raz jadłam frytki po irlandzku, czyli posypane przyprawą curry i podawane z roztopionym żółtym serem. Bardzo smaczna odmiana, wielokrotnie po powrocie z Irlandii robiłam sobie takie frytki w domu, polecam.

IMG_6124.JPG

IMG_6125.JPG

IMG_6126.JPG

Spodobał mi się ten budynek. Oddaje dobrze klimat takich starodawnych irlandzkich domów, zbudowanych z różnokształnych cegieł? kamieni? A może te kamienie są doczepione z zewnątrz... Nie mam pewności co do budulca, ale widać, że nie są to równe cegły, ale elementy mocno różniące się wielkością. Tworzy to ciekawy efekt wizualny.

IMG_6133.JPG

Zdążyliśmy idealnie z naszym spacerem po mieście, gdy docieraliśmy do samochodu, na niebie pojawiła się ciemna chmura i chwilę później zaczęło lać i padało przez dłuższy czas.

IMG_6134.JPG

A na ciemnej chmurze utworzyła się twarz z groźną miną ;)

IMG_6135.JPG


View this post on TravelFeed for the best experience.
Sort:  

Odbyłam właśnie sentymentalną podróż w przeszłość, jak zawsze gdy piszesz o Irlandii.
Bardzo dawno temu spędziłam w Galway trzy zwariowane dni pełne włóczęgi po mieście i poznawania ludzi z całego świata. Bardzo chętnie odwiedziłabym jeszcze Irlandię, czułam się tam cudownie, odpowiadała mi pod każdym względem - ludzi, przyrody, klimatu...

Ja tak samo. Gdyby nie covid, odwiedziłabym w tym roku Irlandię i Szkocję. Napiszesz kiedyś o swoich irlandzkich wspomnieniach na Hive? :) Z ogromną chęcią bym przeczytała wpis o Twoich wrażeniach z Galway i innych miejsc :) W Galway byłam tylko kilka godzin, a jak teraz czytam, ile tam jest fajnych atrakcji, to żałuję, że nigdy nie miałam okazji, żeby pojechać tam na własną rękę. Zawsze marzyła mi się też wyprawa w okolice Connemara. Byłaś tam kiedyś?

To było tak dawno temu, że nie pamiętam dokładnie po jakich rejonach się włóczyłyśmy. Niby miałyśmy plan, ale pozwalałyśmy sobie na spontaniczność, gdy trafił się ciekawy transport. Napisałam dawno temu relację z tej wyprawy:
https://peakd.com/polish/@wadera/w-drodze

@Wadera przeczytałam Twój irlandzki post i jestem w nim absolutnie zakochana :) Czuję, że gdybyś napisała książkę o tej podróży to wyszłoby Ci świetne dzieło i chętnie bym ją kupiła. Tyle tam przygód! Ja też jestem za spontanicznością w podróży, choć moje wyjazdy do Irlandii w nią nie obfitowały, bo podróżowałam ze znajomymi i ich dziećmi. Ale to też miało swoje plusy, choćby stabilność odnośnie noclegu i rodzinną atmosferę ;) Właśnie znalazłam dysk ze zdjęciami z kolejnymi zdjęciami z Irl, więc pewnie jeszcze coś o niej naskrobię. Bardzo miło mi się pisze te teksty, wracają wspomnienia :)

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know every user has their own profile map?
And so does every post as well!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Dzięki, że jesteś częścią społeczności #pl-travelfeed Twój post został również udostępniony w grupie TravelFeed Polska na Facebooku i przez profil na Twitter zapraszam do śledzenia tych dwóch profili.Jeżeli przeoczyliście post o zmianach zasad publikacji i kuracji postów na tagu #pl-travelfeed polecam się z nim zapoznać. Zmiany wynikają z faktu, że jesteśmy częścią dużego projektu Travelfeed.io i staramy się propagować posty podróżnicze pośród polskiej społeczności.Poniżej znajdziecie ważne posty dzięki, którym łatwiej opanujecie publikowanie na Travelfeed.io

Przewodnik jak zacząć z TravelFeed.io

Przewodnik jak publikować posty na TravelFeed.io

Pamiętaj o zmianie języka na polski, tylko takie posty możemy kurować.

Congratulations @katiefreespirit! You received the biggest smile and some love from TravelFeed! Keep up the amazing blog. 😍 Your post was also chosen as top pick of the day and is now featured on the TravelFeed.io front page.

Feedback

We have 2 tips for you on how you can improve your post to receive more smiles for your future posts. To view the feedback, head to your TravelFeed Dashboard. Next to your post you will find a smiley, a click on it reveals the detailed feedback.

Thanks for using TravelFeed!
@lesiopm (TravelFeed team)

PS: TravelFeed is in social media to reach out more people, follow us on Facebook, Instagram, and Twitter.

Dziękujemy za zgłoszenie postu do konkursu 😃