Wizyta w Parku Jordana

in #polish4 years ago

Wybrałem się dziś do Parku Jordana. Nie miałem zbyt wiele czasu na spacery (wizyta była przed remontem KBK), nie zmienia to jednak faktu, że bardzo lubię to miejsce. Zwłaszcza pomysł z popiersiami. Pamiętam czas, gdy było ich może kilkanaście. Obecnie jest ich już kilkadziesiąt. Wśród uhonorowanych postaci jest Witold Pilecki. I to z jego powodu odwiedziłem park. Dziś przypada 119. rocznica jego urodzin. 11 lat temu byłem jednym z inicjatorów urodzinowych Marszów Rotmistrza. Dziś chyba po raz pierwszy od 2009 roku żaden nie przeszedł...

Poniżej nagranie 360. Wiele się na nim nie dzieje, ale to też znak obecnych czasów...

Sort:  

Ooo fajne czym nagrywałeś?

Ricoh Theta Z1. W planach mam artykuł nt. tej kamery (i porównanie z GoPro Fusion).

Jak kupowałem GoPro8 miałem do wyboru GoProMax, ale nie byłem do niej przekonay.

GoProMax to lepsze Fusion. Jakość jest co prawda porównywalna z Fusion, ale workflow ponoć o niebo lepsze. Mi trudno cokolwiek doradzać jeśli ktoś szuka kamery do robienia zwykłych filmów. Ja z moich kamer korzystam głównie pod kątem VR-u. Thetę Z1 co prawda użyłem ostatnio do zrobienia czelendżowego filmu, ale jakość filmów Thety jest średnia (4K). Fusion niby ma 5,6K, ale jeśli ktoś chce mieć z tego obraz niesferyczny to musi kadrować i robi mu się 2K.

Myślę, że zerknąłeś na moje video sprzed paru tygodni, które zrobiłem właśnie przy użyciu GoPro8. W obecnej sytuacji wciąż poszukuje możliwości wykorzystania tej kamery, dlatego cieszę się że potrafisz wykrzesać prawie niemożliwe ze zwykłej kamery 2K.

Porównałem sobie i obejrzałem na pełnym ekranie w najwyższej rozdzielczości Twój film i pierwszy lepszy robiony Fusionem. GoPro8 ma lepszy obraz, ale mój z kolei był zgrywany w kodeku, który obsługiwał tylko 4K. Inne kodeki dają lepszy obraz (tak mi się wydaje), ale filmy ważą cholernie dużo (minuta ponad 1GB) i renderują się cholernie długo (minuta może z niecałą godzinę).

Render to już kwestia kompa ja sobie złożyłem z używanych podzespołów za około 1200zł i 2K wypluwa 1 minutę po około 3 minutach z ful efektami z Premier pro. A swoją drogą właśnie już dawno chciałem poprosić o jakiś poradnik do VR bo fajnie Ci to wychodzi

 4 years ago  Reveal Comment

kilka lat temu + w ciągu następnych kilku lat = eksponat muzealny

w ciągu następnych kilku lat

to se ne wrati :)

Powiem Ci, że mam ten sam problem. W sumie wychodzę co parę dni na rower wtedy mógłbym nagrać jakiegoś timelapsa, ale to oznacza, że nagram jakąś sekwencję zdarzeń. Przy odpowiedniej obróbce można to jakoś wyeksponować, ale nie o to mi chodzi.