Hive Platformunu Arkadaşlarımıza Nasıl Tanıttığımızı Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #15

in Hive TR2 years ago

Merhaba sevgili dostlar. Trliste soru-cevap etkinliğimize kısa bir aradan sonra kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu hafta hepimizi yakından ilgilendiren bir soruyu cevaplamak için bir araya geldik ve Hive'ı arkadaşlarımıza nasıl tanıttığımızı anlattık. Etkinliklerimize kaldığımız yerden yeni bir soru ekibiyle devam edeceğiz. @princeofbeyhive @passenger777 ve @tuba777 arkadaşlarımız bugünden itibaren soru ekibinde görev alarak bizlere birbirinden güzel etkinlik soruları hazırlayacaklar. Sonraki etkinliğimize hepiniz davetlisiniz. 🌼

Videoaddiction Arkadaşımızın Sorusu


@videoaddiction

Hıve Platformunu Arkadaşlarınıza Nasıl Tanıtırdınız?


Ve İşte Cevaplarımız...

baycan

Herkese merhaba.

Ben de hıve platformuna arkadaşlarımı davet ederken, sosyal medyada geçirdikleri vaktin boşa geçtiğini burada çok güzel bir ortamımız olduğunu, kazanırken arkadaşlığın ve dostluğun keyfine vardığımızı, sosyal medyanın onlara hiçbir şey katmadığını, buranın geleceğe güzel bir yatırım olduğunu, kendilerini burada daha iyi geliştirip sosyalleşebileceklerini, yabancı kültürleri tanıyacaklarını ve yabancı kültürlerle iletişim ve etkileşim içerisinde olacaklarını, bunu yaparken yazılarını aldıkları ödüllerin kendilerini mutlu edeceğini, çok sıkışırlarsa bu ödülleri paraya dönüştürebileceklerini, ek bir gelir kapısı oluşturabileceklerini ya da dediğim gibi geleceğe güzel bir yatırım olacak faaliyette bulunabileceklerini anlatıyorum. Yazılarını yazarken yapılan yorumları gördükçe mutlu olacaklarını, burada çok güzel insanlarla tanışıp çok güzel insanlar kazanabileceklerini, Ben burada mutluysam onların da burada mutlu olarak paylaşımlar yapabileceğini anlatıyorum. ☺️


Hephaestus

Aslında bana göre bu soru, iki önceki soruyla "HIVE'dan sonra diğer sosyal medya kullanımlarınız masıl değişti" ile bağlantılı. Çevremdeki insanlar blockchain teknolojisinden pek haberdar değiller. Sadece kripto paraların alınıp satılması ile ilgileniyorlar ve diğer sosyal medya platformlarını yoğun kullanıyorlar. Arkadaşlarıma veya çevremdeki insanlara HIVE'dan bahsettiğim zaman, kesinlikle bak böyle bir yer var, paylaşım yapıyorsun para kazanıyorsun demiyorum. Onlara diğer sosyal medya platformlarında yaptıkları paylaşımlar ve harcadıkları zaman karşlığında ne elde ettiklerini, bunu HIVE'de yapsalar ne elde edeceklerini karşılaştırmalı anlatıyorum. HIVE'ın bir blog tarzı platform ve kendine ait iki tane kriptoparası olduğunu vurguluyorum. Karşımdali kişinin ilgi alanları, mesleği neyse bunları yazıya dökûp HIVE'da paylaşa bileceğini söylüyorum. Sistemin nasıl işlediğini anlatıyorum uzun vadeli düşünüp istikrarlı olunursa çok iyi bir yatırım olacağını belirtiyorum. Tüm bunlar ve böyle bir platformun varlığı onları çok şaşırtıyor. Ama iş emek verip, zaman ayırıp bir şeyler üretmeye gelince hevesleri kaçıyor gibi oluyor 🙂 Zaten kimseyi üye olması konusunda yönlendirmiyorum ya da ısrar etmiyorum. Amacım farkındalık yaratmak ve bunu da yapabildiğimi düşünüyorum. Gerisi onlara kalmış...


akkann

İnsanları sosyal medyadan koparacak en güçlü argüman buranın maddi kazanımları. En azından başlangıç aşamasında öyle -benim için de öyleydi.- O nedenle geriye kalan tüm güzellikleri bunun etrafına serpiştirerek anlatırdım. Ki zaten buraya alıştıktan sonra, burayı sevdikten sonra maddiyatın bu işin sadece ufak bir kısmı olduğunu anlıyorsunuz. Farklı kültürler tanımak, yeni dostluklar kurmak, hazırladığımız her içerikte biraz daha gelişmek çok daha kıymetli. Yİine de kıymetli dediğim bunca şeyi insan işin içine girmeden anlamıyor. Burayı anlattığım arkadaşlarımın işin içinde kalmasını sağlardım. Aynısı bize de yapıldı. Yardımını eksik etmeyen herkese teşekkür ederim. Onlar olmasa devam edemezdim. Hıve'ı anlatırken discord kanalımızdan bahsetmemek olmaz elbette. Buradaki soru cevap köşesi, faydalı linkler vs. sayesinde her şey sistemli hale getirilmiş durumda. Onu sisteme dahil ederdim. Bu sayede uzun süre emeklemesine gerek kalmadan yürüyebileceğini öğrenirdi 🙂 Ve bu sistemin yardımseverlik, sevgi, saygı gibi temel değerler üzerine inşa edildiğini görse zaten gitmezdi...


Incubus

Hive'i arkadaşlarıma ya da aileme tanıtırken mutlaka şu ana kadar kullandıkları sosyal medyalardan farklı bir deneyim olduğunu söylerdim. Herhangi bir sosyal mecrada ünlü kişilere mesaj atamazsınız. Yorum atarsanız bile size cevap vermezler. Bir şeylerle ilgili kaynak ararsanız bulmak kolaydır ancak kimse size neyi nasıl yapmanız gerektiğini de söylemez. Hive'de bu durum tam tersi. Burada istediğiniz herkese istediğinizi sorabilirsiniz ve hemen hemen hepsi size cevap verecektir ve yardımcı olmaya çalışacaktır. Üstüne üstlük Hive'de iyi bir içerik üretirseniz bundan dolayı ödüllendiriliyorsunuz. Bu da şu ana kadar kullandığınız bütün sosyal mecralardan farklı. Başlarda hatalar yapabilirsinz bunlardan kaçınmak için merak ettiğiniz her şeyi sorun. Her şeyi bir anda öğrenmeye çalışmayın. Zamanla ve tecrübe ederek her şeyi öğreneceksiniz. Plagarismden yani başkalarının içeriğini izinsiz ve kaynak göstermeden kullanmaktan kaçının. Başka bir sorunuz olursa ben ve Hive Türkiye topluluğu hep burada 🙂 .


damla

Hive'a önceki ortamlardan tanıdığım arkadaşları davet etmeyi düşündüğüm bir dönem oldu. Ama sonradan vazgeçtim. Bunlar çoğunlukla web işleriyle uğraşan insanlardan oluşuyordu. Yani yazılımcılar, tasarımcılar, metin yazarları vs. Bir metin yazarı örneğin eski teknolojiyle günde 30-40 yazı rahat yazıyordu. Şimdi her şey daha bir gelişti günde kaç yazı çıkardıkları konusunda tahmin yapmakta zorlanıyorum. Bu insanlar buraya geldiklerinde tr tagde günlük olarak yüzlerce yazı görebileceğimi biliyorum. Ama görmek istediğim gerçekten böyle bir manzara değil. Yani sadece post atıp giden, kimseyle iletişime geçmeyen, hatta kazandıklarını hemen power downlayıp çekmeye çalışan insanların sisteme hiçbir faydası olmayacağı kesin.

Ben her zaman para için yazmakla yazarken para kazanmak arasında fark olduğunu düşünmüşümdür. Bizim kazanç için etkileyici postlar atıp gidenlere değil, kendi hayatlarından, yaptıklarından, gezip gördüklerinden bahsedip, düşüncelerini bizlere aktarırken diğer taraftan da buranın sosyal bir ortam olduğunun farkına varan ve daha da önemlisi bu ortamın ayakta kalması ve gelişmesi için nasıl davranması gerektiğinin bilincinde olan üyelere ihtiyacımız var. Bu yüzden davet edilecek kişiler konusunda seçici davranılması gerektiğine inanıyorum. Umarım aramıza sadece kazanma konusunda değil katkıda bulunma konusunda da istekli olan güzel insanlar katılır.


sudefteri

Herkese merhaba. 🙋🏻‍♀️

Öncelikle buraya katılırken bana anlatılan neydi, beni buraya ne çekmişti diye düşündüm; soruyu ilk okuduğumda.

Özgürce yazabilmek, yazılanın silinmemesiyle birlikte kaybolma korkusu duymamak, gerçek insanlarla etkileşime geçerek karşıda bir ses duyabilmek ve en sonunda az-çok bir karşılık bulmaktı sanırım.

Buradan önce çeşitli bloglarda, sitelerde, forumlarda bir şeyler yazıp kendimi ifade etmeye çalışıyordum. Bazı sebeplerle o yerler kapandığında bütün sözler uçup gidiyordu. Blog sayfasında yazmaksa boşluğun ortasında konuşmak gibiydi. Karşımda hiç kimse yokmuş ve söylediklerim duyulmuyormuş hissine kapılıyordum.

Beni buraya çeken ve burada yıllarca var olmamı sağlayan işte o 'ses' oldu. Eğer bir gün yazdıklarıma bir söz, bir nefes bulamazsam gitmeyi düşünebilirim; onun dışında yeni şeyler söylemek ve yeni insanlarla tanışmak hep mutlu edecektir beni.

İlk zamanlarda sevdiğim insanlardan birkaçını davet ettim, geldiler de ama biri hariç uzun süre tutunan olmadı. Şimdi o da yok maalesef. Tek başıma kaldıktan sonra buraya zamanını harcayamayacak ve uzun süre sebat edemeyecek kimseye bahsetmek istemiyorum. Keşke gelse, yazsa, okusak dediğim birçok insan var tanıdığım/tanımadığım fakat buraya vakit ayıramayacak ve başkalarıyla iletişime geçemeyecek olmalarını bilmek beni engelliyor.

Sonuç olarak bana göre Hive platformunu anlatmak çok basit ama buraya uyum sağlayabilecek insan seçmek zor. Burası sadece güzel yazı yazılıp çıkılan bir yer değil. Daha iyi cümleleri bize sunmak için hazırda bekleyen binlerce kitap varken hem de. Onlardan, o sessiz kelimelerden bir farkının olduğunu gösteren kanlı canlı bir muhatabın olduğunu bilmek burayı güzelleştiren şey. Kendimiz burada bir değer bulmak istiyorsak öncelikle başkalarına o kıymeti göstermeliyiz.

Her şey güzel ve umut dolu olur umarım. ☘


wagner32

Bu soruyu çok sevdim. İşin açıkçası ben, Hive platformlarından birine henüz kayıt olmasalar bile, içerik üretmeseler dahi arkadaşlarıma ve bu ekosistemde zevkle zaman geçirecek tanıdıklarıma Hive platformunu tanıtıyorum. Benim anlatımımdan mı bilmiyorum ama insanlar ilk başta içeriklerin gelirleriyle ilgileniyor. Bu durumun eleştirilecek bir yanının olmadığını düşünüyorum. Neticede neredeyse hepimiz, özellikle ben "zaten yazı yazıyorum, yazmayı ve fotoğraflamayı seviyorum, herhangi bir şeyi yorumlamak hoşuma gidiyor, tüm bunların sonucunda neden para kazanmayayım?" diye düşünerek başladık bu güzel platforma. Yine de işin içine girince burada paradan çok daha kıymetli şeylerin olduğunu görüyoruz. Kim ki ek gelir kazanmak umuduyla bu platforma rastgelirse ek gelirin dışında nice hazineler keşfedecektir diye düşünüyorum. Hive platformunu, şu ana kadar yazdıklarımla benzer şekilde insanlara tanıtıyorum. Son olarak söylemek istediğim şey "Hive platformu dışında kazanılması belki de oldukça zor olan arkadaşlığın, yardımsever ve iyi niyetli insanların kazanılması tahmin edemeyeceğiniz şekilde kolay olabiliyor. Yani Hive, içinde paranın dışında daha nice saklı hazineler tutuyor."


mukadder

Merhaba. Bence bu güzel bir etkinlik sorusu. Bizim burda olmamızı açıklayan bir soru aslında. Burda neden devam ediyoruz cevabı ile arkadaşlara nasıl anlatırız sorusunun cevabı birbiriyle bağlantılı bence. Ben neden burdayım ve neden diğer insanlarda burayı tercih etmeli? Ben okumayı yazmayı ve yeni birşeyler öğrenmeyi seviyorum. Arkadaşlarıma da farklı insanlarla temas etmek özgürce paylaşımlarda bulunmak için Hive platformunu tavsiye ediyorum. Onlara çağımız da sosyal medya kullanmayan insan sayısınin yok denecek kadar az olduğunu, Ama sosyal medya kavramının da içinin boşaldığını, Facebookun favoritesinin bittiğini, instegramın da kaderinin yakında aynı olacağını anlatıyorum. Ve sosyal medyaların yakında Hive platformu gibi blockchain tabanlı bir yapıda olacağını anlatıyorum. İnternet fenomenlerini takip edip para kazandırmak yerine kendilerinin para kazanabileceğini anlatıyorum. Ve özellikle Hive Tr ekibini, çalışmalarını ve yeni arkadaşlara olan desteğini anlatıyorum. Ama bu işin kolay olmadığını istikrar ve zaman istediğini de söylüyorum. Şimdi 2 arkadaşım hive katılmak için istekliler beni takip ediyorlar. Umarım bu meraklı ve istekli kitle artar.


bilgin70

Merhaba. Öncelikle bu güzel ve anlamlı soruyu soran @Hephaestus a teşekkür ederim. Bu soruya şu şekilde bir cevap vermek istiyorum. Kullanmakta olduğumuz sosyal medyaların bir çoğu açıkçası bizlere bir şey katmıyor (istisnalar hariç). Bilakis zamanımızı elimizden alıyorlar. Anlık zevkler ve eğlenceler dışında bizlere hiçbir katkıları yok. Ancak hive platformu diğer sosyal medyalardan çok daha farklı. İnsanı hem eğlendiriyor hem gelişimine katkı sağlıyor hem de maddi anlamada destek sağlıyor. Dolayısıyla bu platformu arkadaşlarıma ve çevreme anlatırken bu durumu baz alarak anlatırım. Zaten kendisini geliştirmeye hevesli olan direk merak edip platform hakkında sorular sormaya, öğrenmeye çalışıyor. Ayrıca platformu tanıtırken sadece maddi kazanca yönelmemelerini, yeni arkadaşlık edinmesini ve manevi yönden kendilerini geliştirmelerini tavsiye ediyorum. Çünkü işin için sadece maddi kazanç girince insanlar bir müddet sonra tökezliyor. Bütün bunlardan hareketle yakın zamanda platformu tanıttığım bir arkadaşımdan bahsetmek istiyorum.

Kendisi profesyonel cimnastik hocası. Kendisini sürekli geliştirmeye devam ediyor. Platformun kendisini daha çok geliştireceğinden bahsettim. Merakla sorular sormaya platformu öğrenmeye çalıştı. Kısa bir süre sonra belkide aramızda katılır.

Benim genel olarak soruya vereceğim cevap bu şekildeydi. Okuduğunuz için teşekkür ederim



Teşekkür ederiz...

Türkçe yazılarımızı destekleyen sevgili witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e sonsuz teşekkürler. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Ayrıca, görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
ve
uzercanan
'a, sorular için
princeofbeyhive
,
passenger777
ve
tuba777
'ye, Hive bağışları ve Türkçe yazılara her daim destekleri için
ahmetay
,
stellify
,
sudefteri
,
crazygirl777
,
angelnature777
,
muratkbesiroglu
,
thales7
,
videoaddiction
,
mehmetfix
,
wagner32
,
visionaer3003
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
ucmuharfli
,
motivationrainn
,
trouvaille
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
browniegirl
,
homeopath
,
kedi
,
kirazay
,
keepcalmandread
,
flsfserkan
,
candylady
,
ipexito
,
dogancankilment
,
emotionalsea
,
fetch
,
zoltarian
,
shatargat
,
zeynos
,
famil
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
incublus
,
dolunay18
,
ezgicop
,
kilic60
,
yagmurzamani
,
gokturk70
,
happymannn
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz.


Önceki Etkinliklerimizden...


Sort:  

Yine Çok güzel bir etkinlik oldu. #trliste ve #Hivetr güzel işler yapmaya ve güçlenmeye devam ediyor. Paylaşım yapanların emeklerine sağlık. Yeni Görevlerinde @princeofbeyhive @passenger777 ve @tuba777 başarılar dilerim . Destekleri için @emrebeyler ve @deathwing, emekleri için @damla ,@baycan ve @uzercanan'a teşekkür ederim. Hepiniz iyi varsınız.

Zaman ayırıp katılarak trlisteye destek olan arkadaşlara teşekkür ederim.

Güzel bir etkinlikti. Cevaplar hakeza.
Emek veren herkese teşekkür ederim

Yine çok güzel bir etkinlik oldu. Bu topluluğu ve destek veren herkesi seviyorum. Katılan, destekleyen, fikir ve soru öneren herkesin emeğine sağlık. :)

Güzel bir sorunun ardından , verilen cevapları büyük bir keyifle okudum. Etkinliğin topluluğumuza kattığı o kadar çok değerli anlamları var ki; bunların en başında hep birlikte bir arada toplanabilmemiz geliyor. Katılımda bulunan herkese çok teşekkür ederiz.

Sorular güzel, cevapları okuma kısmında keyifli durum böyle olunca ortaya emek verilmiş harika bir paylaşım çıkıyor. Kaleminize emeginize sağlık 🥰

Burada birlik beraberlik içerisinde bir şeyler yapıldığını görmek beni çok mutlu ediyor Herkese çok teşekkür ederim. ❤️🙏