Hayatımızdaki Başarılarımızı Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #36

in Hive TR2 years ago (edited)

Güzel bir Cumartesi gününden selamlar. Soru-cevap etkinliklerimize hız kesmeden devam ediyoruz. Başarılarımızdan bahsettiğimiz bu etkinlikte gelen cevapları okumak da bir hayli keyifliydi. Katılan, destek olan ve emek veren herkese teşekkür ederiz. Yeni etkinliklerimize bekliyoruz. 🌼


Bu güzel çalışma için @ipexito arkadaşımıza teşekkür ederiz.

Baycan Arkadaşımızın Sorusu


@baycan

Hayatınızdaki bir başarınızdan kısaca bahseder misiniz?


Ve İşte Cevaplarımız...

benyamin

Sanirim hayattaki basarilarimdan en onemlisi internet ortamini hic bilmezken, youtube icin girdigim bu alemde web sitesi acmayi, duzeltmeyi ve bir websitesi sahibi olmayi becermis olabilmemdir.

barika

Merhaba, iyi aksamlar. Benim şahsen hayatta en büyük başarı olarak koyabileceğim şeylerden biri; asla ticaret yapamam, sabit maaşlı olarak çalışırım düşüncesinden en sonunda sıyrılıp kendi ticaret şeklimi adım adım oluşturmak. Henüz başlangıç aşamaları olmasına rağmen aslında ne kadar kolay yapılabilecek bir şey olduğunu fark etmiş olmak. Zor görünen bir engelin, yola çıkılarak ne kadar kolay olduğunu fark edip yol almış olmam. Soru için @baycan a teşekkür ederim.

baboz

Herkese merhaba! Etkinlik soruları arasında, “cortladığım” soru bu sanırım. 😂 Hayatımın bütün kısımlarını taradım. Doğru düzgün bir başarı bulamadım. Ama gene de çok eskilerde kalan ve belki de başarı bile sayılamayacak bir başarımı buldum. O kadar eski olmasına rağmen hatırladığım için, bunun bir başarı olduğu kanaatine varsam da aslında bunun akla kazınma sebebi başka bir şey de olabilir. Ben buna başarı diyorum çünkü, çok sevinmiştim. Zaten başarı nedir ki? Lisedeyken okul Müdürümüzün bize sık sık tekrar ettiği bir söz vardı; “Başarının ödülü, başarının bizzat kendisidir.” Bu söz kendisine mi aitti bilmiyorum. Ama bence bu doğru. Çünkü başarmak bana iyi hissettiriyor. Toparlayacak olursam, yaptığım için iyi hissettiğim, hikayeme geçebilirim. 😂 11 yaşındayken, adresleri değiştiği için okulunu, Okulu değiştiği için de sevgilisini -bu ben oluyorum😂- değiştiren eski sevgilimin, yeni sevgilisinin de oynadığı, okul futbol takımı ile yaptığımız turnuva maçında, üstelik maçı eski sevgilim de izlerken, 4 gol, 2 asist yaptığım 7-0 lık bir galibiyet almıştık. Maç bittiğinde sahadan çıkacak dermanım kalmamasına rağmen içimde büyük bir enerji vardı. Sanırım başarı, o enerjinin kaynağıydı. Sanki bunu anlatmak için fırsat kolluyormuşum. 😂 Bu fırsatı bana sunan, başta soru sahibi @baycan ve bütün ekibe teşekkürlerimi sunuyorum. ☺️

sunsan

Hayatımdaki en önemli başarım. Teknoloji ile iç içe olmamdı. Çünkü hayatımın birçok noktasında teknolojinin verdiği aşinalık, bana büyük kolaylık sağladı. Bunun yanında en iyi başarılarımdan birisi de, web3 ekosistemini tanımak ve Dapps uygulamalarını kullanmak oldu. Bu soru için öncelikle @baycan arkadaşıma ve tr ekibine teşekkürlerimi sunuyorum.

muratkbesiroglu

Hayatımdaki en büyük başarım bilimkurgu kitaplarımın iki ayrı yayınevi tarafından kabul görerek yayınlanmasıydı. Ilk kitabım yayınlanana kadar herhalde 50 tane red cevabı almışımdır. Altı kitabım ard arda reddedilmişken yedinci kitabı yazmaya karar vermek benim açımdan kritikti.

damla

Soruyu görür görmez aklıma Bill Gates'in ünlü "Başarı kötü bir öğretmendir." * sözü geldi. Ona bu konuda tamamen katılıyorum. Başarısız olduğum alanlarda kendimi daha çok geliştirebildiğimi, tam tersi konularda ise köreldiğimi fark ediyorum. Bu yüzden aslında başarı sandığımız kadar güzel bir şey olmayabilir. Güzel olan belki de başarmak için çıktığımız yolda verdiğimiz mücadelenin kendisidir.

Kaynak


bilginselcuk

Öncelikle sorusu için @baycan a teşekkürler. Hayatımda ki bir başarıdan bahsetmek istesem sanırım bu yüzmeyi tek başıma öğrenmem olurdu. Ben yüzmeye yaklaşık 16-17 yıl önce başladım. Benim doğup büyüdüğüm yerde deniz olmaması sadece tatlı su olması büyük bir dezavantaj. Ama bütün zorluklara rağmen, hiç bir eğitim almadan kendi imkanlarımla bu seviyelere geldim. Aslında bu başarı benim büyük başarılarımdan birisidir. 😄

baycan

Herkese merhaba arkadaşlar 🤗 Herkesin hayatında başarı olarak nitelendirdiği bir çok olay ya da olgu vardır. Benim de hayatımda ki en çok mücadele edip başardığim hikayem, memur olma asamalarında gösterdiğim çabalar ve sonucunda da hedefime ulaşmış olmamı en büyük başarılarımdan olarak nitelendirebilirim.

mttok

Merhaba arkadaşlar. Herkesin kendine göre başarıları var.Benimde bu güne kadar çok sayıda başarım oldu. Ama unutulmayan olarak ilk gösterdiğim başarıyı gösterebilirim. Belki daha sonra çok daha büyük başarılara imza atmışımdır ama ilk başarı bir özgüven ve her şeyin başlangıcı olarak nitelendirilebilir. Bundan bahsedecek olursam bireysel olarak Badmintonda il birincisi olmam oldu. Ondan sonra farklı branşlarda yeteneklerimi keşfetme fırsatım oldu.

sezermehmet

Merhabalar. Soru için @baycan arkadaşımıza teşekkür ediyorum güzel bir soru olmuş. Çünkü her başarı veya başarı hikayesi bir tecrübedir. Burada okuduğumuz diğer arkadaşların tecrübelerine şahit olduk bu da bizim için bir tecrübedir. En azından aynı hatayı yapmayız ya da başarıyı yakalamış olması bize cesaret verir. Benim çok büyük başarı öyküm yok ama başarımdan zevk aldığım bir kısım var. Ben atanmadan evlendim ve evlenirken de yapacak hiçbir işim yoktu. Herkes biraz daha bekle atandıktan sonra evlen dedi ben ise peygamberimizin hadisi şerifi olan “hayırlı işlerinizde acele edin.” Hadisini kendime rehber edindim ve Allah’a güvendim. Evlendikten sonra ise ne iş yapsam diye düşünürken aklıma alım-satım yapmak geldi. Bölgemiz hayvancılığa müsait olduğu için hayvancılığı seçtim. Yine herkes sen ne anlarsın bu işten dedi yapamazsın dedi ama ben yapacağım diye ısrar ettin ve bir cesaretle koyun alım satımına başladım. Ve çok şükür bir memurun aldığı maaş kadar para kazandım. Ve başarımı görünce etrafındakiler de benim yaptığım işi yapmaya başladılar. Bir işe başlayacaksak kimseyi dinlememek lazım. Eğer kendinize güveniyorsanız bu sizin için yeterlidir. Şimdi de aklımda bir iş var araba alım-satımı yine eleştiri çok piyasada dolandırıcı da çok biraz riskli bakalım nasıl olacak. Umarım bu da benim başarılarımdan biri olur. Ticaret elbette risk işi kaybetmek de var hiç bilmediğim bir alana gireceğim şu aralar bilgi toplamaya ve nasıl hareket etmem gerektiğini düşünüyorum. Umarım hepimiz hayatımızda başarılı kişiler oluruz. 😊

snlbaskurt

Herkese merhaba. Öncelikle bu sorusu için @baycan ‘ a teşekkür ederim. Hayatımda bir başarı var mı diye düşündüm ve aslında başarı denilebilecek çok şey olmadığını gördüm. (tabi ki başarı kişiye göre değişebilir) Aslında yaptığım ve yapabildiğim şeyler gayet sıradandı.

Fakat ülkemizde öğretmen atamalarının bu kadar az ve bu alanlarda atanmanın ne kadar zor olduğunu düşündüğümde öğretmen olmamın bir başarı olabileceğini sanıyorum.

Atandığım zamanlarda puanların şuandan daha düşük olması da tabi ki bunda etkili oldu. Fakat ne olursa olsun ben bunu başarı sayıyorum 😀


dusunenkalpp

Soru için teşekkürler @baycan hayatta herkesin başardığı bir çok şey vardır elbet şuan başarabildiğim neler var diye düşünüyorum ama aklıma birşey gelmiyor ama hivede yazı yazmaya başlamak bile benim başarılarimdan birtanesi oldu diye düşünüyorum.☺️

wagner32

Herkese merhaba. Bu hayatta çok fazla başarısızlığım ve ardından daha fazla başarım oldu. Başarılarımın tamamına o zamanki durumlara karşı inatla, ısrarla yaklaşmam oldu.

Ancak hayatımda ilk defa çok fazla risk aldım ve şehir değiştirdim. Şehir değiştirmemin sebebi evlenme niyetim, bu yolda ilerleme ısrarım ve iş dünyasında bulunduğum ülkenin ve özellikle bölgenin piyasa koşullarıydı. Doğam gereği konfor alanımdan çıktım ve sonuç olarak nispeten bildiğim ama iş dünyasına yabancısı olduğum bir şehire temelli olarak yerleştim. Şu an her şey kesin olmasa bile aldığım riskin meyvelerini topluyorum.

Aşık olduğum İzmir'i, yılların düzenini ve tüm rahatlığımı geride bırakıp koşturmacalarla dolu Gebze'ye geldim. İlk geldiğimde gözümün korktuğunu itiraf etmeliyim. Bu koşturmacaya, trafiğe ve kaosa alışacağımı zannetmesem de geleceğim için, evliliğim ve çocuklarım için yıpranmama(kuvvetle muhtemel trafik yoğunluğundan) değecek bir fırsat bulduğumu söylemeden geçemeyeceğim.

Sanırım yaşamımın geride bıraktığım zamanlarındaki tüm başarılarını bir kenara bırakarak bu başarımı kutlamak istiyorum. İş bulmak belki abartılacak bir başarı değil ancak şehir değiştirerek bir holding bünyesinde kurumsal bir şirkette istediğim departmanda ve meslekte iş sahibi olmanın aldığım büyük riskten dolayı bir başarı olduğunu düşünüyorum.

Neyse. Uzun zamandır yazasım geliyordu. Çok ara verince çok konuşuyorum. Bu güzel soru için @baycan'a ve tüm cevaplar için HiveTR ailesine teşekkür ederim. Sevgilerle... 🙂


bilgin70

İyi geceler. Bu soruya normalde dün cevap verecektim ama şu ana nasip oldu. Öncelikle belirtmek istediğim bir nokta var. @baycan hanımın sorusunu görünce aklıma kendi başarılarımdan önce kendisinin başarıları geldi. Soruyu kendisiyle özdeşleştirmemin nedeni postlarından anladığım kadarıyla hayatı hep mücadelelerle geçmiş ve sonunda belli bir konuma gelmiş. Özellikle 10 yılın üstüne sigarayı bırakması büyük bir başarı. Bu kısım beni çok etkiledi, darısı başıma diyelim. Memur olma başarısını kendisi zaten cevaba eklemiş.

Soruya benim vereceğim cevap ise,
Düşündüğüm zaman hayatta çok büyük bir başarım olmadı. Genelde hayatım aynı seyirde ilerledi. Yine de birkaç bişey eklemek istiyorum tâbi bu sayacaklarım başarı sayılırsa. Lise 3 de iken okulun futbol takımının kaptanlığını yaptım ve o sene şampiyon olduk. Hakemin son düdüğüyle büyük bir sevinç yaşamıştım. Başka bir başarı olarak nitelendirebileceğim husus ise ilkokul yıllarımda kimseden yardım almadan yüzmeyi öğrendim. Yine aynı şekilde birkaç sene önce kimseden yardım almadan araba kullanmayı öğrendim ancak halâ ehliyetim yok😅
Hayatınızda başarılar peşinizi bırakmasın, Allah hepinizin gönlüne göre versin.


akkann

Merhaba arkadaşlar, Sorusu için @baycan a teşekkürler 🙂

Lise yıllarında birçok edebiyat yarışmasına katılmaya başladım. İl ve ilçe çapında bazı dereceler elde ediyordum. Üniversite yıllarında ise Gençlik ve Spor Bakanlığının düzenlediği bir yarışmada şehitlerimiz için yazdığım mektup ikinci oldu. Bütün yarışmalar sırasıyla başarıydı benim için ama son yarışma tüm bunların zirvesiydi. Bu başarıyı değerli kılan şeyse ödülleriydi. İlk etapta Ankara'da misafir edilmiş, daha sonra üç günlüğüne Kudüs'e götürülmüştük.

Başarı nedir diye düşündüm @damla nın cevabından sonra. İç huzuru denilen şeyi yakalamak ve onu asla bırakmamak diye bir cevap buldum kendime. Ya da bunu hatırladım... Başarı dediğimiz her olay anlık bir mutluluk sadece. Sürecin içinde kalabilmek en büyük başarımız olmalı.


passenger777

Merhaba Arkadaşlar Başarı, kişiliğimizin, davranışlarımızın ve aldığımız kararların ardından filizlenen bir kavram olduğunu düşünüyorum. 🙂 Hayatıma geri dönüp baktığım da ilk başarımı lisede almıştım. Okulumuzda satranç turnuvası düzenlenmişti. Benim satranca olan ilgim ilkokulu sıralarında okurken başlamıştı. Adını hiç unutamadığım sınıf öğretmenim, bir Veli toplantısında babama bir satranç takımı vermiş. Bunu oğluna ver, kendisini geliştirsin, demiş. O günden beri bu oyunu çok sever ve oynarım. Lisedeki turnuvada Okulumuzu birinci yapmıştım. Bu belkide benim için en büyük başarıydi. Bunun yanında @wagner32 arkadaşımın dediği gibi şehir değiştirmem @baycan arkadaşımin başarısı gibi memur olabilmem. @bilgin70 arkadaşımın dediği gibi okul kaptanlığın da şampiyon olamasak da ikinci olduğumuz bir voleybol maçında pasör olarak büyük bir başarı göstermiştim. ☺️

Bu başarılar sevinç ve mutluluk basarilariydi. Benim için de en önemlisi yüzümü güldürmesi ve beni mutlu etmesiydi. 🙂 Bu güzel soru için @baycan 'a çok teşekkür ederim. Hepinize kucak dolusu sevgiler... 🤗☺️



Teşekkür ederiz...

Türkçe yazıları her daim destekleyen değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e sonsuz teşekkürler. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
,
uzercanan
ve
sudefteri
'ne, doğum günü organizasyonları için
incublus
'a, Hive bağışları ve Türkçe yazılara destekleri için
emrebeyler
,
deathwing
,
muratkbesiroglu
,
ahmetay
,
stellify
,
passenger777
,
mehmetfix
,
wagner32
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
trouvaille
,
videoaddiction
,
crazygirl777
,
motivationrainn
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
kirazay
,
flsfserkan
,
ipexito
,
fetch
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
ezgicop
,
bilginhilal
,
bilginselcuk
,
snlbaskurt
,
sezermehmet
,
canser
,
sunsan
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz. 🌼


Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35


Sort:  
 2 years ago (edited) 

Hız kesmeden süren etkinliklerimizi de, TR Liste’nin, tüzel başarısı olarak buraya eklemek istiyorum. 😂

Etkinliklerin devam etmesi dileğiyle. Teşekkürler

Güzel bir etkinlik olmuş yine katılım sağlayan herkese teşekkür ediyorum. 😊

cevap yazan arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum, okuması keyifliydi ve ilham doluydu 🌸

Gün gelecek birbirimize TR Liste adı altında başlamıştık biz yola diye birbirimizle konuşacağız. Öncülük eden trlisteyi bir marka haline getireceğimizden eminim.

Herkesin ne güzel hikayeleri, başarıları var. Bu güzel etkinlikte bir araya gelince çok anlamlı oluyor. Ne güzel insanlarız. Bizi, @trliste'mizi seviyorum. Asıl başarı onda. :)

Sorumu cevaplayan herkese teşekkür ederim.🤗 Katılımın güzel olmasına çok sevindim. Bu sayede başarilarımızın neler oldugunu farkettik. Başarı olarak sigarayı bırakmaktan bahsetmeyi unutsam da sağolsun @bilgin70 kardeşimin gözünden kaçmamış. Ona da dikkati ve güzel sözleri için ayrıca teşekkür ederim 🙏