Mesleğimizden Bahsettik... - - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #37

in Hive TR2 years ago

Merhabalar sevgili Trliste takipçileri. Son soru-cevap etkinliğimizde benyamin arkadaşımızın mesleğimizle ilgili sorduğu sorusunu cevaplarken çocukluğumuza gidip nostaljik anlar yaşadık. Cevapları okumak ayrı bir keyifliydi. Katkıda bulunan herkese teşekkür ederiz. Yeni etkinliğimize hepiniz davetlisiniz 🌼


Bu güzel çalışma için @bilginhilal arkadaşımıza teşekkür ederiz.

Benyamin Arkadaşımızın Sorusu


@benyamin

Yapmak istediginiz meslek nedir ve yapmak zorunda oldugunuz meslek nedir ? (Mesleğinizden memnun musunuz?)


Ve İşte Cevaplarımız...

barika

Herkese iyi akşamlar. Yarına hayırlı sabahlar olsun. Tabi, bu soruya çoğunluk, yapmak istediği meslekte bulunmadığı için verecek birçok cevabı olacak. Bazen belirli heveslerimiz ve ilgi alanlarımıza göre yapmak istediğimiz bir meslek algısı oluşur. Bazen de yapmak zorunda kaldığımız meslek daha sonra en iyi mesleğimiz olur. Fakat şu an ki durumda güncel olarak şunu söyleyebilirim ki; yapmak istediğim meslek, idealleri olan ve ve bu ideallerini gerçekleştirerek birçok öğrenciyi, farkındalıkla bilinçli, çalışkan ve ahlaki değerlerine uygun olarak yetiştirip, dünyada gidilebilecek en zor yerlere bile giden ve iyi bir nesil yetiştiren Öğretmen olmaktı. Fakat şartlar, yapmak istediğimizi değil yapmak zorunda kaldıklarımıza yönlendiriyor. Şu an ise ticaretle uğraşıyorum. Mesleğinden memnunum en azından vaktimi kendim yönlendirebiliyorum. Soru için @benyamin e teşekkür ediyorum.

doganhilal

İyi akşamlar TR Liste ailesi. Bu soruyu çok beğendim ve sorusu için @benyamin arkadaşa teşekkür ederim. Ben küçükken hep hukuk okumak ve savcı olmak istiyordum. Bu düşüncemde küçükken bazı olaylar yaşamamız olduğunu düşünüyorum, hatta savcı olmayı o kadar çok istiyordumki bunu tüm çevrem biliyor ve buna çok inanıyorlardı. Hatta ben üniversiteden mezun olana kadar birçok kişi benim hukuk okuduğumu zannediyorlarmış. Ancak malesef üniversite tercihlerinde yaptığım ufak hatalar ve bu şekilde ilerleyen basiret bağlanmasıyla sonucunun bu kadar kötü olduğunu bilmediğim bir bölüm mezunu oldum. Şimdilerde işsizim, umarım en azından rahat edebileceğim bir meslekte çalışırım. Muhtemelen ilerleyen zamanlarda bankacı veya ona benzer bir işte çalışacağım. Hakkımızda hayırlısı olsun. Umarım herkes gönlündeki ve istediği mesleği mutlu şekilde yapar🌼🌼🌸🌸

wagner32

Herkese merhaba. Benim hayalimdeki meslek pilotluktu. Ancak ben renk körüyüm ve ne yazık ki çok fazla istememe rağmen pilot olmam çocukluğumdan beri hayal olarak kaldı. Pilot olmak yerine şimdilerde pilot kalem tutup muhasebecilik yapıyorum. Mesleğimi seviyorum ve bu işi severek yapıyorum. Sorusu için @benyamin arkadaşımıza teşekkür ederim. 🙂

flsfserkan

Merhaba arkadaşlar. Çoçukluğumdan beri hep öğretmenlik hayali kurdum. Özellikle ilkokul da küçük çoçuklarla vakit geçirmeyi hayal ettim. Şuanda lise de görev yapıyorum. Hayalimi tam karşılıyor durumda olmasa da mesleğimden memnunum.

Bazı şartlar dolayısıyla uzun vaadede bu mesleği yapamayacağım için farklı planlar içine girmek durumunda kalıyorum.
Bu güzel soruyu soran arkadaşımız @benyamin 'e teşekkür ederim.


ezgicop

Merhaba arkadaşlar öncelikle sorusu için @benyamin arkadaşımıza teşekkür ederim. Çocukken hayalini kurduğum meslek avukatlıktı, bana hep havalı bir meslek gibi gelmiştir 😅 Şuanda yapmakta olduğum meslekse öğretmenlik. Memnun olduğum ve olmadığım yönleri tabi ki var. Ders anlatmak, bir şeyleri öğretmekten zevk alıyorum. Memnun olmadığım en belirgin şeyi de maalesef çocukların aile ve çevre kaynaklı davranışlarında sıkıntılar olması.

baycan

Benim küçüklüğümden beri en çok olmayı istediğim meslek öğretmenlikti. Hayatım boyunca bu deneyimi evde özel İngilizce dersi vererek yaptım. Kısmen de olsa hayalimi yaşadım. O anlar çok güzeldi. Şu anda zabıt katipliği yapıyorum. Mesleğimi seviyorum. Her geçen gün mesleğimle ilgili yeni bilgiler öğreniyorum. Zor yanları olsa da bir mesleğe sahip olduğum için binlerce kez şükür ediyorum. Güzel sorusu için @benyamin e teşekkür ederim 🙏🤗

muratkbesiroglu

Birkaç yıl öncesine kadar yapmak istediğim meslek yazarlık, fiilen yaptığım iş bankacılıktı. Birkaç yıldır yapmak istediğim işi yapıyorum. Gerçi ben edebiyat üzerine bir kariyer hayal etmiştim ama finans yazarlığı da fena gitmiyor.

Daha çok sayıda insanın yapmak istediği yazarlık gibi işler az para kazandırıyor. İcra etmesi keyifli olmayan bankacılık gibi işler görece fazla para kazandırıyor.

Her şey para mı? Değil elbette ancak amatörce yapılan işler uzun süre devam ettirilemiyor. Böyle olunca kalite de ortaya çıkmıyor.

Sözün özü, yıllardır hayal ettiğim işi yapıyorum ve durumumdan memnunum. Öte yandan Hive en azından bir dolara çıksa hiç fena olmaz. Zira salondaki eşyaları yenilemenin vakti geldi de geçiyor bile.


baboz

Herkese merhaba! Bu soru küçükken sorulan, “büyüyünce ne olmak istiyorsun?” sorusunu hatırlattı bana. Bu kalıbı ben hala kullanırım. Sürekli bir şeyler olmak istiyorum çünkü. 😂

Küçükken bana bu soru ilk sorulduğunda, öğretmenime, “Başbakan mı yoksa Cumhurbaşkanı mı daha büyük” diye sormuştum. “Cumhurbaşkanı” deyince de “o zaman ben Cumhurbaşkanı olacağım” demiştim. O zamanlar siyasetten falan haberim yoktu tabii. Şimdilerde siyaset hiç ilgi alanıma giren bir şey değil. Zaten önemli birisi olmak da istemiyorum.

Son zamanlarda kafayı yazılıma takmış durumdayım. SQL öğrenip veri tabanı alnında çalışmak istiyorum. Halbuki bu işlerden hiç anlamam. Daha çok hizmet alanında işlerde çalıştım. Ama hayalim olan karavanda yaşamak için uzaktan çalışılan bir iş yapmam gerekiyor. Yazılım da buna uygun bir meslek.

Öğrenme aşaması keyifli geçiyor. Bu yeni bir şeyler öğrenmekten kaynaklı bir keyif de olabilir. Bilemiyorum. Şimdilerde ders çalışmak dışında hizmet sektöründe ufak tefek işler yapıyorum. Belirgin bir işim yok. Ne diyorlardı işsizlerin bu türüne; Serbest meslek. 😂


dusunenkalpp

Herkese Merhaba Kendi zamanımı yönettiğim hayatımı başkalarının kurduğu plan ve programa göre değilde hayatımı kendimin planlayabileceği bir işle uğraşmak istiyorum free takılacağım bir ticaretle uğraşmak istiyorum inşAllah hayallerimdeki mesleği gerçekleştirebilirim.

passenger777

Merhaba Arkadaşlar

Lise yıllarım da okulumuzda voleybol ve basketbol turnuvaları düzenlenirdi. Onları izlemek de bana büyük keyif verirdi. Oynayanların hırsına, azmine ve duygularına şahit olurduk. Puan kazandıkların da hepsinin bir araya gelip kucaklaşmasi da en güzel sahne olurdu. Benim dikkatimi onlarla aynı heyecanı ve aynı duyguları yaşayan sahanın yan tarafında bekleyen ve onları destekleyen Koçları ya da beden öğretmeni olurdu. Eliyle ve yüz hareketleriyle oyuncularını sürekli motive eden destekleyen ve kutlayan öğretmenlerine hayranlık duyardım. Küçükken de hep Beden eğitimi öğretmeni olmayı isterdim. Şu an da bir devlet okulunda memur olarak görev yapıyorum. Branşım muhasebe öğretmenliği oldu. Mesleğimi seviyorum. Çocukların içinde olmaktan çok mutluyum. Çocuklara bilgi öğretmek onların gelecek hayallerine bir tohum eklemek beni gururlandıriyor. Güzel soru için @benyamin çok teşekkür ederim. Bu arada @baboz arkadaşımızın cevabını çok beğendim. 🤗


oneplanet

Merhabalar. İlk onuldayken çok yakın bir arkadaşım vardı. İkimiz de gelecek için hayal kurardık. O gazeteci ben de avukat olucaktım. Avukatlıkla ilgili bilgim yoktu, popüler bir meslek olduğu için istemiştim sanırım. Lise sona kadar bile mesleğimin ne olacağına karar vermemiştim. Üniversite tercihlerimde puanıma göre tercih vermiştim. 8 tercih verdim burda 5 ayrı meslek vardı. Üniversitede ekonomi bölümünü okudum. Bölümümden çok memnundum ama ne yapacağıma hala karar verememiştim. Üniversite son sınıfta kpss’ye girmeye karar verdim. Devlet kurumlarında çalışmak iyidir dediler ama öyle olmadı. Bir kez girdim kpss’ye ve bunun boş bir çaba olduğunu anladım. Mezun olduktan sonra tesadüf eseri bir düşünce kuruluşunda ekonomi alanında araştırma yapmaya başladım. İşte o zamandan sonra akademide mutlu olabileceğimi anladım. Üniversitede hoca olmak istiyorum. Ama şu an özel bir şirkette çalışıyorum. Mutlu muyum? Evet mutluyum ama aklım hep akademi dünyasında. Sorusu için @benyamin ‘e teşekkürler.

akkann

Merhaba, Olmak istediğim meslek dönem dönem değişti. İlkokul birinci sınıfta avukat olmak istiyordum. Sebebini hatırlamıyorum 🙂

Bilinçli olarak istediğim meslekler lisede belli oldu. Birincisi tarif öğretmenliği, ikincisi futbolcu. Uzun süren sakatlıklardan dolayı futbolda devamlılığım olmadı hiç. Hatta üniversite yıllarımda iki yıllık uzun bir sakatlığım oldu. Tarih öğretmenliğinden ise ataması çok az diye vazgeçmek zorunda kaldım.

Şimdi yine öğretmenim. Ve geçmiş içimde bir ukde olarak kalmadı. Kaderin bizim için hazırladığı bir plan olduğuna inanırım. Hayat, tüm mücadelem sonucunda beni bir yere getirdi. Bulunduğum yer olmam gereken yermiş diye düşünüyorum. Çok şükür memnunum.


damla

Çocukluğumdan beri web işleriyle uğraşıyorum. İlk başlarda benim için meslekten ziyade bir tutkuydu. Paranın ne olduğunu o yaşlarda pek bilmiyordum. Bizim evde para pek konuşulmazdı, el bebek gül bebek büyütülmüş, maddi sıkıntının ne anlama geldiğini bilmeyen bir çocuktum. Belki de bu yüzden parasal konularda hala da yeterince hırslı değilim.

Türkiye'ye geldikten sonra işler biraz değişti. Ailemin verdiği para çok kısa süre içinde suyunu çekti. Burslu okul kazanmıştım, burs da birkaç gün içinde tükeniyordu. Çareyi dersten sonra yatılı kaldığım okulun penceresinden kaçıp çalışmaya gitmekte buldum. 15 yaşındaydım. Her gün birkaç saat turistlere tercümanlık yapıyordum. Çok eğlenceli gelmişti. Aynı zamanda kimseden para istemek zorunda kalmıyordum.

Herhalde o dönemde yaşadığım deneyimin de etkisiyle turist rehberi olmaya karar verdim. Üniversite hayatım boyunca 4 sene ve sonrasında birkaç yıl bu işi yaptım. Kışları yine web işlerine devam ediyordum. Birbirine çok zıt iki meslekti. Bir tanesi ne kadar sosyal olmayı gerektiriyorsa diğeri odalara kapanıp tam konsantrasyon çalışmayı gerektiriyordu... Son yıllarda tamamen kendime çalışıyorum. Rutini ve kimseye bağlı kalmayı sevmediğim için böyle daha mutlu olduğumu keşfettim. Ama finansal konularda hala çocukluktan kalma eksiklerim var. Biraz konforlu yaşamaya başladım mı kendimi milyarder sanmaya başlıyorum. 😄 Birkaç senedir bunun farkına vardığımdan beri kendimi bu tür konularda eğitip geliştirmeye çalışıyorum.



Teşekkür ederiz...

Türkçe yazıları her daim destekleyen değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e sonsuz teşekkürler. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
,
uzercanan
ve
sudefteri
'ne, doğum günü organizasyonları için
incublus
'a, Hive bağışları ve Türkçe yazılara destekleri için
emrebeyler
,
deathwing
,
muratkbesiroglu
,
ahmetay
,
stellify
,
passenger777
,
mehmetfix
,
wagner32
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
trouvaille
,
videoaddiction
,
crazygirl777
,
motivationrainn
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
kirazay
,
flsfserkan
,
ipexito
,
fetch
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
ezgicop
,
bilginhilal
,
bilginselcuk
,
snlbaskurt
,
sezermehmet
,
canser
,
sunsan
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz. 🌼


Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36


Sort:  

Gerçekten de etkinlikler birbirimizi tanıma konusunda bize çok yardımcı oluyor.

Mesela @damla'nın cevabını okuduğumda çok heyecanlandım. Web, kodlama ve Hive konusunda bilgili olduğunu biliyordum ama bir zamanlar tercümanlık yaptığını bilmiyordum. Ayrıca sonradan Türkiye'ye döndüğünü de bu etkinlik sayesinde öğrendim.

Hive TR ve @trliste sayesinde şaşırmaya devam ediyorum. İyi ki varız. :)

Evet sonradan geldim. Yani yurt dışında doğdum, 14 yaşımdayken geldim. Türkçe okuyup yazmayı o yaşta öğrendim 😃

Şaşırmaya devam ediyorum. 😀

Öyle samimi cevaplar ki tek solukta okudum hepsini. Sanırım genel olarak mutluyuz. Bu çok kıymetli bir hazine, farkında olmak lazım.

Hemen hemen bütün günümüz işte geçtiği için meslek seçimi çok önemli. Öncelikle bu zamanda bir mesleğiniz olduğu için çok şükür etmemiz gerektiğini bilmeliyiz. 🥰 Allah isteyen herkese en kısa zamanda hayırlı işler nasip etsin 🙏

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @damla.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Bu etkinlik, birbirimizi artık daha da iyi tanımamıza sebep oldu. Çünkü yapılan iş her zaman kişilik hakkında büyük ipuçları içerir. Soru ve samimi cevaplar için teşekkürler. 🙏

Birbirimizi tanıma adına güzel bir etkinlik oldu. Cevapları merakla ve keyifle okudum. Katılan herkese çok teşekkür ederim.