Sevdiğimiz Yöresel Lezzetleri Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #46

in Hive TRlast year (edited)

Merhaba sevgili dostlar. Lezzetli bir soru-cevap etkinliğini daha geride bıraktık. Bilginselcuk arkadaşımız sordu bizler cevapladık. Eğlenceli bir etkinlik oldu. Cevapları okumak oldukça keyifliydi. Katılan, emek veren ve destek olan herkese teşekkür ederiz. Sonraki etkinliklerimize hepiniz davetlisiniz. 🌼


Bu güzel çalışma için @passenger777 arkadaşımıza teşekkür ederiz.

Selçuk Arkadaşımızın Sorusu


@bilginselcuk

Bir misafir ağırlayacak olsanız hangi yöresel lezzeti hazırlardınız? Kısaca tarif ederek açıklar mısınız?

Ve İşte Cevaplarımız

damla

Lisedeyken dünya mutfakları üzerine bir yemek sitesi açtım. O zamana kadar yemek yapmayı bilmiyordum. Sitemde kendi denediğim tarifleri yayınlamak istediğimden bu işi çözmeye karar verdim. Yemek yapma maceram böyle başladı. İlk denemelerimi yatılı kaldığım okulun mutfağında yapmaya başladım. (ve sonuçlar çok berbattı 😄 ) Zamanla videolar izleyip denemeler yaptıkça ve annemden telefonda tüyolar aldıkça durumum iyiye gitmeye başladı. Değişik mutfaklardan ve yörelerden yemekler denemek ve kendime uyarlamak çok hoşuma gitti. Bu hobime hala da devam ediyorum. Favorilerim arasında falafel, beef stroganoff, guacamole, borsh, vinegret, bozbaş, piroşki... gibi daha sayamayacağım çok sayıda yemek var. Bunlar yapmayı sevdiklerim. Etle pek aram yok ama misafirlere özel etli yemek yapmak çoğunlukla kaçınılmaz oluyor.

Covid-19 döneminde uçağım iptal olduğunda Bakü'deydim. Sınırlar kapatıldı ve orada 6 aydan fazla kaldım. Bu sürede Azeri mutfağıyla da yakından tanışma fırsatı yakaladım. En çok pilavlarını sevdim. Pilav çeşitleri çok fazla. Eğer bir misafir ağırlayacak olursam orada öğrendiğim Kestaneli pilavı yapabilirim. Tabii et yiyen bir misafirse 🙂 Kısaca anlatmak gerekirse, süzme pilav yapılır. Yani bizim pilav gibi değil de pirinçler haşlanıp süzülür ve sonra isteğe göre safran ya da zerdeçal eklenip demlenmeye bırakılır. Diğer tarafta tavada kuzu eti, soğan, kestane, kuru erik, kuru kayısı, kuru üzüm pişirilir ve en son pilavla birlikte servis yapılır. İsteğe göre sumak eklenebilir. Yanına yapılabilecek çok şey var. Örneğin annemin yapmayı sevdiği Vinegret salatası var. Bu kırmızı pancarla yapılan Rus mutfağından bir salata. Pancar, havuç, patates haşlanır, doğranır, üzerine haşlanmış barbunya ve turşu eklenir. En son zeytinyağı ile tuz eklenip karıştırılır ve servis yapılır. Aslında yarım gün bekletince tadı daha güzel oluyor. Kısaca, yapılacak yemek çok. Misafirin yemek zevkine göre menü değişebilir 🙂


motivationrainn

Herkese merhaba 🤗 Yemek sorusunu görünce ne yazsam aklıma gelmedi. Ama sağ olsun @damla arkadaşım hatırlattı 😄. Misafir geldiğinde kahvaltıda yapabileceğim yöresel bir lezzetten bahsedeyim ben de o halde. Kuymak. Başka bir adıyla da muhlama. Ben aslen Tokatlıyım. Orta Karadeniz. Bizim orada kuymak pek yapılan bir yiyecek değil. Daha çok Doğu Karadenizde yapılıyor. Tadını hep merak ederdim. Kuymağı ilk kez üniversiteyi okuduğum şehir olan Samsun’da denedim. O zaman pek beğenmemiştim. Bence güzel yapan bir yer değilmiş. Daha sonra öğretmen olarak atandığımda Karadenizli ev arkadaşım bize Kuymak yapmıştı. İşte bu dedim. Çok beğendim. Çok lezzetliydi. Hemen onun yaptığı gibi ben de yapmaya başladım. Tabi zamanla ölçülür göz kararına döndü. Artık belli bir yapış biçimim var. Öncelikle tereyağı miktarı önemli. Çok fazla katıp yap içinde yüzdürenler de var. Sanırım öyle de çok seviliyormuş. Ama ben 1 yemek kaşığı kadar tereyağı koyuyorum. Tereyağı eridikten sonra yanmadan 2 yemek kaşığı mısır ununu koyup güzelce kavuruyorum. Renginin çok koyulaşmasını sevmiyorum o yüzden çok fazla kahverengi olmadan biraz su katıyorum. Unun topaklanmaması için sürekli karıştırıyorum. En son 1 kase kadar rendelediğim kaşar peyniri katıyorum. Tabi normalde kuymağın peyniri ayrı oluyormuş. Ona has bir peynir varmış. Ama o peynire her zaman ulaşamayacağımız için kaşar peynir de harika oluyor bence 🤗 Peyniri kattıktan sonra yine iyice karıştırıp son kalan suyu ekliyorum. Toplamda eklediğim su 1 su bardağı kadar oluyor. Biraz da tuz ekliyorum. Sonra hızlı hızlı iyice karıştırıyorum. Kaşar peynir ve mısır unu tamamen karışmış olmalı. İşte bu kadar. Tarifi yazarken canım çekti. 😄 Misafir geldiğinde kahvaltıda çeşitlilik olması adına yapılabilecek muhteşem bir lezzet bence. Daha önce yememiş olanlara da yöresel bir tat kazandırmış oluyoruz böylece. Soru için teşekkürler, okuduğunuz için de teşekkürler 🤗🌻 

mukadder

Merhaba arkadaşlar. Yöresel yemek sorusunu görünce aklıma çok fazla yemek geldi. Seçim konusunda çok zorlandım. Yöresel olarak bizim olmazsa olmaz yörenin en güzel yemekleri İşli köfte, Eli Böründe, Kuru Dolma, Ekşili Dolma, Ekşili Köfte, Kelle Paça gibi bir çok yemek aklıma geldi. Ama ben az bilinen yemeklerden biri olan Kulaklı Çorba ve Kabak Dolamayı tanıtmak isterim. Kulaklı Çorba: Aslında bir mantı yemeğidir. Kış aylarında çok tüketilir. Mantı üçgen değil de kulak şeklinde katlanır. Biber salçası yağda kavrulur. İçerisine nane, kırmızı biber, karabiber ve isteğe bağlı baharatlar atılır. Tencereye kuzu eti eklenir. Kuzu eti mühürlenir.(tercihen kemikli et eklenir.) İçerisine nohut eklenir. Üzerine su eklenir. Etler pişince mantı eklenir. Mantı piştikten sonra sarımsak eklenir. Limon suyu yada nar ekşisi ilave edilir. 5 dk kaynatılır. Ve servise hazır. Kışın sıcak doyurucu bir yemektir. Adı çorba olsa da ara sıcak yada ana yemek olarak tüketilir. Kabak Dolama: Bu yemeği kendi bölgemiz haricinde fazla yapıldığını görmedim. Pek fazla bilinen bir yemek değil. Benim anneannem çok yapardı. Kış yemeğidir. Kabaklar yazın yaklaşık bir parmak kadar kurdele şeklinde soyulur. İplere asılarak kurtulur. Ve kış için saklanır. Yemeğin yapılışı; İp şeklinde kurutulmuş kabaklar sıcak suda hafif haşlanır. Kıyma ve pirinçten köfte yapılır. İçerisine isteğe bağlı baharat konur. Yapılan köfteleri kuru kabakla sarılır ve paket şeklinde bağlanır. Tencereye sıra sıra dizilir. İçerisine su koyularak odun ateşi fırında en az 2 saat pişer. Ben de bu lezzeti çok özlemişim. Afiyet olsun.🥰

mttok

Merhaba arkadaşlar. İlk başta bu güzel soru için @bilginselcuk arkadaşımıza teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Yöre olarak oldukça zengin bir yemek kültürüne sahip olduğumuzu düşünüyorum. Yemeklerden bahsedecek olursam yöremizin eşsiz lezzeti olan Çiğköfte ile başlardım. Bunun yanınsa kuzu ciğeri veya tepsi kebabı sofrada yerini alırdı. Bununların yanında sayabileceğim bir sürü yemek var aslında ama soframın mütevazi olmasını tercih ediyorum.

sunsan

Yine dolu dolu kültür barındıran bir soru olmuş. Bu soru içim öncelikle @bilginselcuk arkadaşımıza teşekkür ediyorum.

Yemeklerle aram çok iyidir. Hem tüketme olarak hemde hazırlama açısından iyi olduğum söylenebilir. Ama o kadar iddialı bir yaklaşım değil benimki. Sadece elimden geldiğince yapıyorum. Bir ara 1 saat 20 dakikada 5 çeşit yemek yaptığım olmuştu.

  1. Pirinç pilavı
  2. Fırında domates soslu tavuk
  3. Meyve kompostosu
  4. Naneli Cacık
  5. Ezogelin çorbası
    Yöresel olarak mardinli olduğum için. Misafirlerime; Hafif acılı içli köfte. Pekmezli Kayısı Hoşafı. Odun ateşinde gözleme yapardım. Çünkü gözlemeye biraz yanık ve is kokusu sinmesi lazım. O şekilde daha güzel oluyor. Bunların yanında ekşili yayla çorbası yapabilirdim. Benim şuan aklıma gelenler bunlar.

muratkbesiroglu

Yemek yapmak konusunda iddialı değilim. Hızlı ve pratik yapılabilen yemekler hoşuma gidiyor.

Tarif edeceğim yemek misafirler için biraz hafif kalır. O yüzden bu tarifi ev halkı için kullanmak en iyisi. Birazdan tarif edeceğim yemeğin nasıl yapılacağını annemden öğrendim.

Yemeğimizin adı hamsi buğulama. Gerekli malzemeler hamsi, tuz, yağsız tava ve ayçiçek yağı. Yağsız tavamıza incecik bir tabaka oluşturacak biçimde ayçiçek yağı koyuyoruz. Ayıklanmış hamsileri tavaya diziyoruz. Tuzluk kullanarak özenle hamsilerizi tuzluyoruz. Sağa sola sıçramaması için tavanın üzerine bir kapak örtüyoruz ve ocağı açıyoruz. 5-10 dakikada hamsilerimiz buğulanmış oluyor. Elle yemenizi tavsiye ederim zira buğulanmıs hamsileri çatalla ayıklamak zor olabilir. Hamsiler karadeniz hamsisi olmalı ve boyutları mümkünse büyük olmalı. Yağına ekmek banmak serbesttir, afiyet olsun.


kirazay

Merhabalar. Öncelikle etkinlik sorusu için @bilginselcuk 'a teşekkür ederim. Bana misafir geldiğinde veya geleceğinde ilk dikkat ettiğim misafirin sevdiği veya sevmediği bir yiyecek olup olmamasıdır. Tabiki bu tanıdığım kişiler için geçerli sonuçta tanımadığım kişinin ne sevip sevmediğini bilemeyebilirim😃 Eğer sevdiği - sevmediği şeyleri biliyorsam menümü ona göre ayarlıyorum ya da sevmediği şeyi yemeğe koymuyorum. Genellikle yemek tercihleri hakkında fikrim olmayan misafire (yöresel yemek tercih edeceğim için ) Arabaşı Çorbası, Patates Tarhanası, Keşkek yapardım. Arabaşı Çorbası, haşlanmış tavukla yapılan bir çorbadır. Salçayı kavurup üzerine su ve tavukları ekleyip biraz kaynattıktan sonra kavrulmuş unu sulandırıp çorbaya dökerek kıvam alması sağlanıyor. Baharat eklemeyi de unutmuyoruz 😃 Çorba limonla da güzel oluyor ancak benim favorim sumak. Limona göre daha fazla ekşilik sağlıyor. Herkese afiyet olsun 🌼🌺

baboz

Herkese merhaba! Ben, Çorumluyum fakat İzmirde yaşıyorum. İlk önce soruya, Çorum’da yaşayan ailem adına cevap vermek istiyorum. 😂 Bizim oranın pirinci meşhur. Onun dışında yöresel başka yemeği var mı bilmiyorum. Ama annem genelde pilav yapar. Misafir gelmese de yapar. 😂Pirinç pilavının yapımı çok kolay. Sanırım herkes biliyordur. İlk önce pirinci karıştırarak biraz kavurmak gerekiyor. Sanırım bu aşamada yağ da ekleniyor. 😂 Sonra üzerine yeteri kadar su ekleyip, tencerenin kapağını kapatıp pirincin suyu çekmesini bekliyoruz. Sorunun cevabına, İzmir ve benim üzerinden bakacak olursak, ben misafirlerime genelde rakı ısmarlıyorum. 😂 İzmir de böyle bir yöre. 😂 Şaka bir yana İzmir’de yöresel olarak balık ve sıcak otlar var. Ben her ikisini de yapamıyorum. Kız arkadaşım balığı fırında, sıcak otu da tavada yapıyor. Yapımıyla ilgili bilgim bu kadar. 😂 

ezgicop

@bilginselcuk arkadaşımıza sorusu için teşekkür ederim öncelikle. Her ne kadar Karadenizli olarak Kuymak cevabı vermek istesem de @motivationrainn benden önce davrandığı için hakkımı daha iyi yaptığım Çiğ börekten yana kullanıcam😅 Börek kelimesi kulağa zor olarak gelse de aslında yapımı gayet basit olan bir yemek. Kısaca bahsedecek olursam; un, su, tuz ve karbonattan oluşan malzemelerle hamuru hazırlanıp biraz dinlenmeye bırakılır. Daha sonra merdane ile küçük boy pizza boyutlarına getirilen hamurun bir kenarına istediğiniz malzeme koyulup (ıspanak,patates, peynir,kıyma vs.) diğer köşesinden katlanılarak şekli verilir. En sonda da kızgın yağın içerisinde kızartılır , isteyen yağlı kağıtta fırında da yapabilir. Ben bu tarifi kendim uydurdum aslında daha sonra Tv de bir yemek programında adının Çiğ börek olduğunu öğrendim. Gerçek tarifinin içinde birebir neler var bilmiyorum.🌼

Beyza[Browniegirl]

@bilginselcuk 'a sorusu için teşekkür ederim. Bu soruya sanırım eskiden evde çok sık yaptığımız Analı Kızlı yemeği diyerek cevap vermek istiyorum. Yemeğin kısaca tarifini verecek olursam; 1,5 su bardağı bulguru ,1 adet yumurtayı ,3 su bardağı unu bir kaba koyup az bir ılık su ile ıslatıp içli köfte hamuru gibi olacak kıvama gelene kadar yoğuruyoruz. Daha sonra 1 adet soğan ve 200 gr kıymayı bir tavada kavuruyoruz indirmeden göz kararı karabiber, tuz ve toz biber ekleyip altını kapatıyoruz ve soğutuyoruz. Bulgurdan yaptığımız hamurdan küçük parçalar alıp içli köfte gibi açıp içine hazırladığımız kıymadan koyup kapatıyoruz. Hazırladığımız kıyma bitene kadar böyle yapıyoruz. Hamurun kalanını boş küçük köfteler yapıyoruz. Yaptığımız köfteleri salçalı kaynayan suda pişiriyoruz. Suyun içine yarım limon suyu ve tuz eklemeyi unutmayın ki köfteler çatlamasın. Bir saat sonra misafirlerinize servis edebilirsiniz.

Kaynak: https://www.nefisyemekmutfagi.com/tarif/nefis-anali-kizli-corbasi


passenger777

Selam Arkadaşlar,

Hatırlıyorum da komşu ziyaretleri genelde bizim evde gerçekleşirdi.. Biz Bartın’da Adalet Bakanlığının lojmanlarında toplam 5 sene oturduk. A Blok - B Blok ve C Bloktan oluşan bu lojmanlarda komşu ziyaretleri sık sık yapılırdı. Eve gelen misafirlere annem Bartın yörelerine özel çok güzel yemekler yapardı. Annem de bu yemekleri yapma konusunda oldukça deneyimliydi. Gelen misafirleri ilk olarak pum pum adı verilen Bartın’a özgü çorba ile ağırlardık. Bu çorbayı annem su, mısır unu ile yapardı. Mısır unu ve suyu karıştırarak kaynayıncaya kadar karıştırırdı. Kaynayan bu çorbanın içine kavurma tanelerini eklerdi. Sonra güzel bir şekilde ikram ederdi. Tabi gelen misafirlerimizi sadece çorba ile göndermiyoruz. Ana yemek olarak yine Bartın’a özel şapşap köfte olarak anılan et yemeği hazırlardık. Gerçi ben hazırlayan anneme yardımcı olurdum. Arada pişen köftelerden bir iki tane götürürdüm. Bu yöresel yemeğimiz, de dana eti ve kuzu eti karıştırılarak yapılırdı. Buradaki püf nokta hazırlanan köftelere şekil verdikten sonra ısıtılmasıydı.
Çoğu lokantalarda meşe kömüründen hazırlanan ızgaraya koyularak pişirilirdi. Diğer Bartın’a özgü yöresel ana yemeklerden olan yumurtalı ispit de gelen misafirlere ikram edilen yemekler arasında sayılır. Belki de ilk kez ismini duyduğunuz yumurtalı ispit için dağlara çıkar, o ispit köklerini toplardım. Tadı biraz ıspanağı andırsa da ispitin lezzeti bambaşkadır. Bartın’da ispite kaldırık otu da derler. Yapılışını da çok basittir. Sizin için gerekli olacak malzemeler; yarım kilo veya 250 gr ispit otu yumurta , tereyağı, soğan, tuz ve karabiberdir. Annem ispiti çok iyi yapar. Özellikle kış aylarında soframızın vazgeçilmez menüleri arasına olduğunu söyleyebilirim.

Annemden gördüğüm kadarıyla kabaca anlatayım; İspit, ıspanakta olduğu gibi ayıklanıp, yıkandıktan sonra suda bekletilir. Suda bekletilen ispitleri tekrar bol su ile yıkayıp kuşbaşı şeklinde doğrarız. Tencerede yumuşamasını bekleyip, haşlayıp suyu süzeriz. . Bir adet soğan yarım yarım doğranarak tereyağı ile kavrulur. Kavrulan bu soğanın içine, ispitler atılır. Biraz pişmesi beklenir. Piştikten sonra tuz, karabiber, pul biber koymak isterseniz koyabilirsiniz. En son iki adet veya üç adet yumurtayı kırarak içine atın ve hepsini iyice karıştırın. Yumurtalarda piştikten sonra afiyetle yiyin…


barika

Herkese iyi akşamlar... Hepimizin bir memleketi var ve bu yörelerimize ait güzel ve lezzetli yemekler çok varm.. Van yöresinden çok yemek var ama ben ilk hamleyi yapayım ve başka bir Van'lı kalmadan kahvaltıyla yapacağım ikramdan ve bildiğim farklı yemeklerden bahsedeceğim...

Van kahvaltısı; biliyorsunuz ki birçok ile göre daha erken davranıp kendini ön plana çıkarmış bir öğündür. Başka illerde de kahvaltı olarak meşhur olma çabaları olmasına rağmen Van Kahvaltısı, hem tarzı, hem içerisinde barındırdığı özgün bazı yemeklerden dolayı zirvedeki yerini hep korumuştur. Van kahvaltısında, 'Murtağı' dediğimiz bir yemek vardır.. Bu yemek tarifi için kaynak aramaya veya tarif aramaya gerek yok, çünkü son derece basit ve kolaydır yapımı. Malzemeler; üç şu bardağı un, üç yumurta, iki su bardağı sıvı yağ ve birazcık tuz. Unu tavaya döküp azıcık kavurduktan sonra yağı döküp kızartmaya başlarız. Kızarmasıma yakın, yumurtaları içerisine atarız ve hep birlikte yumurtaların pisme kıvamına gelinceye kadar karıştırırız. Son olarak ağız tadımıza göre biraz tuz ekleriz ve servise hazır hâle gelir.. sıcak olarak tüketilmesi daha lezzetlidir.

Bu sadece bir yemektir Van kahvaltısına özgün olan.. Tabi birçok şey bizimde her sabah yediğimiz şeylerden oluşuyor olabilir ama özellikle yöreye has bal ve kaymak farklı bir lezzet katar.. Size anlatabileceğim tarif bu. Teşekkür ediyorum etkinlik için. Bilhassa soruyu hazırlayan @bilginselcuk


doganhilal

Herkese merhaba arkadaşlar. Aslında bu soruya cevap vereceğim yemeği yaparak cevaplamak istiyordum ancak biraz zahmetli bir iş olduğu için bu aralar yapamayacak gibiyim. Etkinliğin süresi de geçmeden cevap vermek istiyorum. Karadeniz denilince akla yeşillikler geliyordur. Bizim orada da oldukça popüler olan Lahana Sarması hem lezzeti ile hem görünüşüyle göz dolduran bir yemek. Zaten sarma türü yemeklerin hepsine bayılırım. Karadeniz'de de bu tür yemekler oldukça popüler hatta önemli günlerde mümkün olduğunca yapılır. Lahana sarmasına da tıpkı yaprak sarması gibi iç hazırlanır. Lahananın yaprakları oldukça kalın ve sert olduğu için tek tek yıkanıp sıcak suda kısa bir süre haşlanıp yumuşatılarak öyle sarılır. Bu oldukça meşakkatli ve uzun bir süreç olduğu için her ne kadar bunu misafirlere yapamasam da bu cevabı vermek istedim.

Evime bir misafir gelmiş olsaydı kahvaltı için ona kesinlikle menemen yapardım. Çünkü Samsun'un en önemli ve meşhur yiyeceklerinden birisi de menemendir. Hatta menemen ile özdeşleşmiş bir bölgesi de var. Belki aranızda duyanınız olmuştur Çakallı Menemeni diye bir tabir bile gelişmiş. Ve tabii ki düğünlerimizde, cenazelerimizde, mevlütlerimizde hem doyurucu hem lezzetli vazgeçilmezimiz pidemizden de ikram etmezsem olmaz. Evde sık sık olmasa da kendim de mümkün olduğunca yaparım. Tabii henüz yemek yapmada çok usta olduğum söylenemez bu yüzden lezzetinde kaymalar olabilir 😅

Herkesin cevabı çok lezzetli, hatta bu soru sayesinde başka Karadeniz'li arkadaşlarımın olduğunu da öğrendim. Bu beni gururlandırdı. ✨💫🌼


dgngülsüm

Merhabalar arkadaşlar, evime misafir ağırladığımda memleketimin bilindik yemeklerinden olan keşkek ve haluçka yapardım. Misafir haberli gelecek ise hazırlanması uzun olan keşkek düşünürdüm keşkek buğdaydan yapılan isteğe göre et katılan bir yemek türüdür. Kısıtlı zamanda misafir ağırlayacak olursam da Haluçka yemeği hazırladım. Haluçka, hamurun ince ince kesilmesi ile hazırlanan bir yemektir. Zaten haluçkanın hamuru uzun işlem olduğu için daha öncelerde yapılır evde her daim hazır bulunur geriye tek yapılması gereken suda yumuşaması ve üzerine salçalı sos eklemesi kalır. İsteğe göre ise de tavuk eti kullanılabilir. ☺️ 

bilginselcuk

Evet sıra artık bana geldi gibi. 🙃 Ben misafirlerim geleceği zaman Tirit yemeği hazırlamayı tercih ederim. Tabi vaktim çok olursa. Şimdi gelelim bu yemeğin yapılışına. Öncelikle malzemeleri sayayım. 500-750 gram aralığında kuş başı et (ben küçükbaş eti yemediğim için dana eti tercih ediyorum). 2 su bardağı et suyu yada 2 adet bulyon, tuz, karabiber, pul biber, yarım çay kaşığının yarısı kadar kekik ve nane, yarım çay bardağı sıvı yağ, 1 tahta kaşığı tereyağ, dilimlenmiş bayat ekmek Yemeğin üzerine eklemek için benim kullandığım malzemeler 1 adet soğan🧅, iki çay kaşığı sumak, 1 kase sarımsaklı yoğurt 🧄( Köy yoğurdu öncelikli tercihim)4 yemek kaşığı tereyağ Pul biber, yarım tutam maydanoz, nane

Şimdi sizlere bu benzersiz lezzeti nasıl yaptığımı anlatayım
Tencereye sıvı yağ ve tereyağ alıp ısıtıyoruz, tereyağ eriyip yağ ısındığı zaman etleri ilave edip karıştırıyoruz. Etler Kavurma işlemi tamalanırken ve etler suyunu çektiğinde baharatlarını ilave edip karıştırıp tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte tekrar pişmeye bırakıyorum. Pişen etleri
ocaktan aldıktan sonra, ekmekleri küçük küçük doğrayıp tepsiye yaşıyorum. Ekmekleri fırında verip 15 dk kadar kızartıyorum. Et suyunu ısıtıyorum yada Bulyonlu suyu ısıtıyorum. Akabinde fırından çıkan ekmeklerin üzerine sıcak halde döküyorum. Yemek ve ben biraz dinlendikten sonra üzerine sarımsaklı yoğurtu koyuyorum.
Onun üzerine ince doğranmış soğanı, baharatlar ile karıştırıp üzerine koyuyoruz. Geldi en zevkli kısmına. En üste eti yerleştiriyorum. Tereyağ, nane, kekik ve pul biberi eritip etlerin üzerine döküyoruz. En son çiçek olarak kullandığım maydanozları yemeğimin üzerine dağıtıyorum.
Sonuç olarak muazzam bir baş yapıt ortaya çıkıyor. 🍽️
Kaynak


sudefteri

Herkese merhaba. 🙋‍♀️

Yemek sorularını okumak da cevaplamak da çok hoşuma gidiyor. Bu sayede farklı kültürlerin damak tatlarına dair bir şeyler öğrenmiş oluyorum. Belki bir yerlerde karşıma çıkar da gerçekten tadabilirim onları. 🙂

Ne yazacağımı, neyden bahsedeceğimi bilemiyordum. Şu an bu satırları, karanlıkta telefonumdaki notlara kaydederken bile bilmiyorum desem.. (Birkaç dakika sessizliğin ardından.) Tamam aklıma bir şey geldi. İsmi Besmeç. Aslında tam bir davet yemeği olduğu söylenemez. Sadece aile ve çok yakınların bir arada olduğu bir akşam, çay vaktine doğru yapılır. Sıcak sıcak yemeyi de severim, dolapta soğuduktan sonra tercihen bir gün sonrasında yemeyi de.
Yapılışı çok kolay, herkesin bildiği bir şey. Ama son dokunuşu bu yemeği farklı kılıyor. Çok fazla gevezelik yaptım galiba. 🙊
Etli çiğ köfte tarifine göre yoğrulan bulgurlu harcımız yenilecek kıvama geldikten sonra çay tabağı büyüklüğünde şekillendirilir. Su dolu bir kase yanınızda olmalı ki ellerinizi ıslatınca daha kolay şekil verebilirsiniz. Çok kalın veya ince olmayacak şekilde yuvarlanır ve bir tavaya dizilir. Kısık ateşte kendi kendine pişerken etrafa enfes bir koku yayılır. Dışı çıtır çıtır içi yumuşak Besmeç.. Şimdi olsa da yesek. Yanık kısımlarını çok severim. :p

Annem genelde bunu çokça yapar ve buzluğa atar. Biz geldikçe yiyeceğimiz kadarını çıkarır, kendi kendine çözülmesini bekledikten sonra veya bir tavada ısıtarak afiyetle yeriz. 😋

Sözlerimin sonuna geldiğimde aklıma birçok yemek geldi. Şans işte. Kete, Arabaşı, Lor Dolması (hiç sevmem), Gölleme, Omaç, Muğla usulü Kabak Çiçeği Dolması (çok severim) ve Sütlü Kara Kabak Tatlısı (çok severim)
Karnım acıktı. Bu saatte de düşünülmez ki bunlar. 🙊


bilgin70

Herkese merhaba değerli dostlar, Yemek yemesini seven birisiyim ancak hazırlamasını sevdiğim söylenemez. Hatta tek olduğum zamanlar çok üşenirim. 😅 Misafir ağırlayacak olsam yöresel yemeklerden patates tarhanasını hazırlardım muhtemelen. Ancak yapmasını çok bilmiyorum sanırım annemden yardım isterdim 😅 Yine de aklımda kalanlardan hareketle tarif vermeye çalışacağım. Öncelikle bir miktar patates tencerede haşlanır. Patateslerin kabukları soyulduktan sonra boş bir kaba aktarılır. Ardından baharatlar vs. eklenir. Uygun kıvama gelinceye kadar yoğurulur. Karışım hazır olduktan sonra güzel pişmesi için ve dağılmaması için yuvarlak şekil verilir. (Köfte gibi) Ardından sac da veya sobanın üzerinde pişirilir. Soruyu soran @bilginselcuk a teşekkürler. 

canser

Herkese merhaba arkadaşlar. Etkinlik sorusu için @bilginselcuk'a Teşekkürler. Yemek yapmayı severim. Hele ki misafirlerim geleceği zaman onlara ne yapsam diye çok düşünürüm. Sanırım hepimizde vardır bu ne pişirsem derdi.😂Eğer ki gelen misafirlerim kız olursa kısır veya batırma yapabilirim onlara kızlar daha çok seviyor bu tür şeyleri.😂 Birgün sizlere batırma postu oluşturacağım.😂Aile olarak gelinirse arabaşı, pilav, sarma yaparım. Arabaşı çorbasına genelde tavuk çorbası da deniliyor bizim burada.😊 Arabaşı için önce tavuk haşlanır. Haşlanmış olan tavuğu küçük parçalara ayrılır. Bu işlem bittikten sonra yağ ve salça ile 2 yemek kaşığı un kavuruyorum özü daha güzel koyu olsun diye kavrulduktan sonra suyunu dökerim. Su biraz kaynadıktan sonra tavuklar içine atılır biraz da tavukla kaynadıktan sonra hazır.😊 

mehmetfix

Herkese merhaba. Öncelikle bayadır hem burada aktif olamadığım için hem de Hive da aktif olamadığım için özür dilerim herkesten. Dün burada Genel kanalında Bursa' ya özgü tarifler yazacağımı söyleyip unuttum. Doğrusu bugünlerde her şeyi unutuyorum. Sanırım B12' ye her zamankinden daha çok ihtiyacım var. 😅 Üniversiteyi Bursa' da okudum ama ben aslında daha önce de sık sık Bursa' ya giderdim. Ve Bursa da yediğim yemeklerden Cantık, Pideli Köfte ve Tahinli çok sevdim. Ve bunların hepsini o zamanlarda Muhammed ile beraber pişirdik. Eğer evime misafir gelseydi akşam yemeği için öncelikle kıymalı cantık yapardım. 2 su bardağı un ve yeteri kadar su ve tuz ile biraz da maya ekledikten sonra hamuru dinlendirirken robota biraz kıyma baharat ve yağ biberi koyardım. İyice çektirdikten sonra hamuru orta büyüklükte pide şekline getirip hazırladığım kıymalı harcı üstüne sürdükten sonra fırında ekmek kızarana kadar pişirirdim. Ve sonra üstüne biraz kaşar peyniri eklerdim. Ayrıca pideli köfte için biraz pide alırdım ve pideleri kare şeklinde kestikten sonra çok az tereyağ (pek sevmem ama) ile kavururdum. Hazır köfte alırdım çünkü ben köfte yapmayı beceremiyorum. Köfteleri pişirdikten sonra bir tabağa önce pideleri sonra da köfteleri koyardım. Üstüne de domates salçası, su ve baharat ile hazırladığım kıvamı akışkan bir çorba gibi olan sosu dökerdim. Tatlı olarak herkesin çok merak ettiği tahinliyi (evet inadına Tahanlı demiyorum 😅 ) yapardım. Bunun için yarım margarin 2 su bardağı un ve çok az maya ile hazırladığım hamuru 20 dakika dinlendirirken yarım bardaktan biraz fazla tahini ve yarım bardak şekeri iyice karıştırırdım. Daha sonra hamuru yuvarlak bir şekilde tahinli şekeri dökerken fırın tepsisine taşmayacak şekilde şekillendirirdim. Fırında hem hamur pişene kadar hem de tahinli şeker biraz kabarana kadar pişirirdim. Bu üç tarifi de daha önce birkaç kere denedim ve hepsi gerçekten çok lezzetli oluyor. 😋 

Teşekkür ederiz...

Türkçe yazıları her daim destekleyen değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e sonsuz teşekkürler. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
,
uzercanan
ve
sudefteri
'ne, doğum günü organizasyonları için
incublus
'a, Hive bağışları ve Türkçe yazılara destekleri için
emrebeyler
,
deathwing
,
muratkbesiroglu
,
ahmetay
,
passenger777
,
mehmetfix
,
wagner32
,
princeofbeyhive
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
videoaddiction
,
motivationrainn
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
kirazay
,
flsfserkan
,
ipexito
,
fetch
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
ezgicop
,
bilginhilal
,
bilginselcuk
,
snlbaskurt
,
sezermehmet
,
canser
,
sunsan
,
barika
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz. 🌼


Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45


Sort:  

Yine harika bir etkinlik oldu. Yemek yemeyi çok sevdiğim için bunların hepsini okumak için ayırıyorum. 😊
!LUV !PGM !LOLZ

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 15 SBT - 0.1 THG - tokens to @mehmetfix

remaining commands 2

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-0.1 THGAMING-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444


Yöresel Türk mutfağının en güzel yemeklerini değerli arkadaşlarımızın tanıtımıyla öğrenmiş olduk. Katılan ve emek veren herkese çok teşekkür ederim. 🌼

İştah açıcı bir etkinlik oldu. @trliste üyeleri olarak kg ve Hp oranlarımız paralel ilerliyor olabilir. 😂 Hatta kg biraz daha hızlı sanırım. 😂 Emeği geçen herkese teşekkürler. 🙏❤️

Bilmediğim çok güzel yemekler olduğunu anladım. Çok güzel bir etkinlik oldu doğrusu ☺️

Sıcacık aile ortamı tadında etkinlik olmuş😍😍😍

Congratulations @trliste! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You published more than 350 posts.
Your next target is to reach 400 posts.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Check out the last post from @hivebuzz:

HiveBuzz World Cup Contest - Round of 16 - Recap of Day 3
The Hive Gamification Proposal Renewal
Our Hive Power Delegations to the November PUM Winners
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Yemek içeren yazılara bayılıyorum 🥰🤗

Bence okuması en keyifli etkinliklerden biri oldu. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Bilmediğim bir çok yemeği öğrendim. Geniş bir yemek kültürümüz var nedense akşama ne yemek yapsam sorusu hiç bitmiyor.