Yatırım Deneyimlerimizden Bahsettik - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #47

in Hive TRlast year (edited)

Merhaba sevgili Trliste takipçileri,

Soru-cevap etkinliklerimiz tüm hızıyla sürüyor. Katkıda bulunan tüm arkadaşlarımıza teşekkür ederiz. Son etkinlikte sezermehmet arkadaşımızın sorusunu cevapladık ve yatırım deneyimlerimizden bahsettik. Keyifli bir etkinlik oldu. Yeni etkinliklerimize katılmak isteyen herkesi Hive Türkiye discord sunucumuza bekleriz.🌼


Bu güzel çalışma için @bilgin70 arkadaşımıza teşekkür ederiz.

Sezermehmet Arkadaşımızın Sorusu


@sezermehmet

Yatırım konusunda deneyiminiz nedir? Hayatınızda yaptığınız en karlı yatırım hangisiydi?

Ve İşte Cevaplarımız

sandra11

Merhaba arkadaşlar. Bu benim katıldığım ilk etkinlik sorusu. Bence en iyi yatırım ticaret yapmak . İyi yapılan bir ticaret bence en iyi yatırımdır . Bı yerlere para yatırıp yükselmesini beklemek ve buna benzer diğer şeylerden pek anlamam . Belki de o işler daha iyidir ama yatırım bence herkes için farklı kaynaklar olabilir.

mehmetfix

Ben Bitcoin' in henüz tam olarak keşfedilmediği ve şimdiki kadar değerli olmadığı zamanlarda reklam izleyip belirli miktarda Satoshi kazanırdım. Birkaç gün bunu yaptıktan sonra şuan tam olarak hatırlamadığım miktarda satoshi kazandıktan sonra o satoshileri bir borsaya tranfer etmiştim. Transfer sırasında elimdeki satoshilerin beşte birini komisyon olarak ödemiştim. Daha sonra borsada elimdeki satoshileri tuttum ve unuttum. Çok iyi hatırlıyorum tam altı buçuk liralık Satoshi. Ortaokul lise yılları derken birkaç yıl sonra Bitcoin' nin 20.000 dolara dayandığını görünce elimdeki satoshilere baktım ve çevirince değerinin 200 lira olduğunu gördüm. 30 kattan daha fazla bir kazanç. Harikaydı. Bunun dışında genel olarak Hive ile ilgileniyorum ve STARBİTS alım satımı yapıyorum ara sıra.

sezermehmet

Merhaba arkadaşlar. Yatırım konusunda baya bir ilgim ve meşguliyetim var. Özellikle bu aralar ciddi zamanımı alıyor. Hayatımda büyük riskler aldım ve borsada yatırım yapıyorum. Ama benim bu konudaki en büyük başarım 3 sene önce oldu. Annemin bir miktar parası vardı ve altına yatırmıştı hatta altın almıştı desem daha iyi olur. Ben de öyle emniyette olmayacağını bankaya yatırılmasının daha emniyetli olacağını söyledim. O da anlamadığı için kendi hesabıma yatırdım oradan altın aldım. Tasarrufunu da bana bıraktı bu parayı istediğin gibi yatırım yap dedi. Ben de o aralar ilk hevesle çok ilgileniyordum ve dikkatimi gümüş madeni çekti. Altında belirli bir kar aldıktan sonra gümüşe yatırdım bütün parayı. Tabi bunları banka üzerinden yapıyorum sanal olarak yani. Gümüşe yatırdığımda altından %40-%50 daha fazla kazanç sağlamıştım. 12 bin kadar para yatırdım altında olsa 20 bin felan olacakken ben gümüşe yatırdım 30 bine yakın para almıştım. O gün yatırım konusu iştahımı çok açtı. Ama ben o zamanlar gümüş aldığımda 3 liralardaydı şimdi satmasaydım gümüş 13,65 lerde. Bu da 4 kat civarı yapar. O gün anladım ki bir yatırım yapıyorsanız uzun vadeli yatırım yapmalısınız. Kısa vadeli al-satlardan uzak durmanız gerekiyor. O yüzden şuan diğer yatırımım borsa bu aralar düşüşte ama uzun vadeli olarak bekleyeceğim. Umarım bütün yatırımcılar beklediği kazancı sağlayabilir.

passenger777

Merhaba Trliste Ailesi, Paramı değerlendirme konusunda, hem borsada hem de hisse senedinde işlem yapıyorum. Pandemi döneminden önce özellikle binance borsasından güzel karlar elde ettim. Hot, Dent ada, cake ve doge o zamanların popüler coinleriydi. Yatırdığımda ve sabırla beklediğimde güzel kazançlar elde ettim. O dönemlerde hive ile tanışmamıştım. Yine Pandemi döneminin başlarında yatırım amaçlı bir araç aldım. İkinci el araçlarının tavan yaptığı aylarda bir yıl olmadan aldığım aracı yüzde 50 karla satmıştım. Bu da benim için önemli bir kazanç olmuştu. Şu sıralar binance borsasını ve bankaların açmış oldukları hisse senetlerini takip ediyorum. Ben hisse senetlerinin uzun vadede bilinçli olan hisselere yatırım yapılarak kar elde edilebileceğini düşünüyorum. Binance borsası bana çok fazla güven vermiyor. O yüzden o borsada fazla para bulundurmamaya çalışıyorum. Yatırım konusunda birde bankalara bireysel emeklilik parası yatıyorum. Şimdilerde kullanamıyorum ama gelecek için hem kendim hem de ailem için bir güven ortamı yaratma peşindeyim. Devletin % 30 luk katkı payına da eklersek eğer, paramın zamanla birikeceğini düşünüyorum. Bunların dışında Hive platformunda yazdığım yazılar da benim için birer yatırımdır. Burayı tamamen yükselmek ve güç elde etmek için kullandığımı söyleyebilirim. İnsanların yazdıkları yazılara yüksek oylar verip herkesi mutlu etmeyi amaçlıyorum. Hepinize kazançlı ve sağlıklı günler dilerim. Güzel soru içinde @sezermehmet’ e teşekkür ederim. 🙂

baboz

Herkese merhaba! Yatırım konusuyla ilgili pek bir bilgim yok. Genelde, ya sağdan soldan duyduklarımla ya da hislerimle hareket ediyorum. Yatırım olarak sayılır mı bilmiyorum ama benim bu anlamdaki en iyi hamlem, geçen sene arabamın modelini yükseltmek oldu. İlk arabam için çektiğim kredi devam ederken, üzerine ikinci krediyi çekip, arabamın modelini yükseltmek, kredinin faizinin çok daha üzerinde değer kazanımını sağlarken, bugün almam mümkün olmayan bir arabaya sahip oldum. Bir de klasik, eski kafayla aldığım 3-5 döviz ve altın var. Onlar da iyi değerlendi. Bu klişeyi de ilk defa kullanıyorum. Onun için çok heyecanlıyım. 😂 Ytd(Yatırım tavsiyesi değildir). 😂

ahmetay

Herkese merhaba. Cevap yazabileceğim bir etkinlik sorusuyla karşılaşmak beni sevindirdi. Soru için @sezermehmet'e teşekkürler. Ben yatırım konusunda hala amatör durumdayım diyebilirim. Hacim olarak da hala minik yatırımcıyım. Kriptopara, aslında sadece Hive yatırımlarıma geçen yıl mart ayından beri devam ediyorum. Ara ara Borsa İstanbul'da işlem yaptığım oluyor. Hayatımda yaptığım en karlı yatırım, 2021 mart ayında Hive ekosistemi ile ilgilenmeye başlamak ve özellikle o dönemde 0.17 - 0.34 BUSD aralığından satın aldığım Hiveler oldu diyebilirim. Daha sonra çoğunluğunu 1 dolar civarından satmış olsam da Hivenin 3 küsur doları görmesi beni çok sevindirmişti... Görüşmek üzere.

flsfserkan

Merhaba arkadaşlar. Sorusu için @sezermehmet 'e teşekkür ederim. Yatırım için çeşitli alternatifler kullanmaya çalışıyorum. Özellikle son dönemde hiveye yatırım yaptığımı belirtmek isterim. Ancak en büyük yatırımı 2018 2019 yılında altında kullanmayı tercih ettim. Altının o dönemdeki hareketi beni oldukça rahatlatmıştı. Şuan için altına yatırım yapabilecek durumda olmadığım için ve altın fiyatının çok yüksek olması nedeniyle altını bir yatırım aracı olarak kullanmıyorum. Bir başka soru etkinliğinde görüşmek üzere hoşçakalın.

sunsan

Yine çok güzel bir soru/etkinlikle güzel yatırım anıları ve fikirler ortaya çıkacaktır umarım. Benim bu hayattaki en iyi verim aldığım yatırım altın oldu. 2020 başlarında evlendiğimde 360 gram altın vardı bizim. Onlarda geleneklerden gelen düğün gelin altını altında altınımız oldu. Biz tabiki o zamanlar bir ev almak için o altınları kullanacaktık. Pandemi başlangıçı ile beraber emtia fiyatları yükselirken altın gramı ilk defa En yüksek seviyeye ulaştı. 335 tl gibi bir rakama ulaştı. O an hemen altınları bozdurup nakite geçtim. Ama bizdeki fiziki altın olduğu için 22 ayardı hepsi. O zamanlar 107 bin tl ye bozdurdum. Sonrasında bir süre takip ettim. Zaten altın fiyatları o zamanda ipi koparmıştı. Bu sefer 480 tl den gram altın aldım bankadan. Aradan biraz zaman geçince altın 700 800 bandına geldi. Yine satmadım ve altın 960 tan sattım. Sattıktan sonra 1060 pik seviyesine ulaştı ve kur korumalı mevduat olayından sonra dolar ile beraber 580 d kadar indi altın. İyiki de o seviyelerde satmışıö dedim kendi kendime. 620 lerden alım yaptım tekrar tüm bakiye ile ve 860 lardan sattım. 1 sene olacak İstanbuldan ev alamadığım için. Bursadan ev aldım. O zaman 265 bin tl ye aldım. Aradan bir sene geçmiş ve evin fiyatı şuan 1 milyon tl üzerinde bir rakam oldu. Bu olay da hayattaki en önemli yatırımın oldu. Aslında gayrimenkul yatırımının bana kazandırdığı bu dönem benim tespitlerim ve üstün zekam ile alakalı bir durum değil. Çünkü son 3 senede gayrimenkul fiyatları hep arttı ve yatırım konusunda bu alanı seçen herkes için olası bir kar durumu belliydi. Kıyaslama yapılacak olursam; ilk günden beri altınları satmasaydım. Elimde şuan 340 bin tl olacaktı. Ama gayrimenkul yatırımı yaptığım için 3 katı bir kazanç sağladı bana. Daha önceki gönderilere bahsetmiştim. Altın bir yatırım aracı değil. Enflasyona karşı paranı koruma aracı diye. Şuan bile o düşüncedeyim. Eğer ev alacak paranız yoksa, mutlaka altın alın, ve nakit olarak kesinlikle beklemeyin.

Incublus

Ben bugüne kadar herhangi bir yatırım yapmadım. Eskiden dolara yatırım yapmayı çok düşünmüştüm ancak ailemi ikna edemedim. Keşke birazcık beni dinleselerdi. Eğer Hive hesabım bir yatırım sayılırsa Hive hesabıma yatırım yapıyorum. Kazandığım bütün Hive'ları hesabımda tutuyorum ve kilitliyorum. Şimdiden kürasyon gelirlerim güzel seviyelere çıkmaya başladı ve bu beni mutlu ediyor. Hive hesabımın değeri 10000 dolar olana kadar bu şekilde devam etmeyi düşünüyorum. Daha sonra oradan aylık kazancımın bir miktarını çekmeye başlayacağım. Soru için @sezermehmet'e teşekkürler

mukadder

Merhaba arkadaşlar. Ben genel olarak yatırım konusuna biraz geleneksel yaklaşıyorum. Her araçtan az da olsa al koy politikası yapıyorum. Kazandığım bütün Hive ve diğer coinleri hesabım da tutuyorum. Piyasa da yeni olan coinleri cüzdan da biriktiriyorum. Belki ileride daha iyi fiyatlanabilir diye düşünüyorum. Hatta çoğunu ne zaman aldığımı unutuyorum. Sağ olsun @dusunenkalpp geçen bir coin için uyardı ve çok iyi bir fiyata satabildim. Herkese Bol ve karlı kazançlar dilerim.

damla

Yatırım macerama domain ticaretiyle başladım. Jeff Bezos'un ünlü bir sözü var "Tutkularınızı seçmezsiniz, onlar sizi seçer" diye. * Benim için de öyle oldu. Web siteleri yaparken karşılaştığım domain ihalelerine merak sarmaya başlamıştım. Bir süre sonra adına "likit domain" denilen kısa ve anlamsız domainlere yatırım yapmaya başladım. Şansıma Asyalılar sayesinde aldığım domainler çok değerlendi ve elime hatırı sayılır miktarda para geçti. Nasılsa harcarım düşüncesiyle onlarla iki tane ev aldım. Sonrasında kripto para piyasasıyla tanıştım. Şu anda her şeyden biraz var diyebilirim. Yani alternatifler iyidir bence. Bir piyasa düşüşteyken diğeri iyi durumda olabiliyor. Son senelerde trader olarak kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Çok başarılı olur muyum bilmiyorum ama bu alanda başarılı olan kişilerin yüzdesinin oldukça düşük olması beni motive eden şeylerin başında geliyor.

Kaynak


Not: Bu yazıda yer alan tüm bilgiler etkinlik katılımcılarının şahsi düşüncesi olup hiçbiri yatırımcıların kararını etkileme amacı taşımamaktadır ve yatırım tavsiyesi değildir.



Teşekkür ederiz...

Türkçe yazıları her daim destekleyen değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e sonsuz teşekkürler. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
,
uzercanan
ve
sudefteri
'ne, doğum günü organizasyonları için
incublus
'a, Hive bağışları ve Türkçe yazılara destekleri için
emrebeyler
,
deathwing
,
muratkbesiroglu
,
ahmetay
,
passenger777
,
mehmetfix
,
wagner32
,
princeofbeyhive
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
videoaddiction
,
motivationrainn
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
kirazay
,
flsfserkan
,
ipexito
,
fetch
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
ezgicop
,
bilginhilal
,
bilginselcuk
,
snlbaskurt
,
sezermehmet
,
canser
,
sunsan
,
barika
,
catslovers
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz. 🌼


Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46


Sort:  

Motive edici, ilham veren dolu dolu başarı hikayelerinden oluşan bir etkinlik oldu. Yine Tr ekibi olarak farkımızı ortaya koyduk. Herkesin emeğine sağlık. Buradaki herkes için nice başarı dolu bir gelecek/deneyim diliyorum.

Thank you for your witness vote!
Have a !BEER on me!
To Opt-Out of my witness beer program just comment STOP below

Herkesin öyle ya da böyle bir yatırım geçmişi var. Güzel etkinliğe katılan herkesin emeğine sağlık :)

Yatırım konusunda arkadaşlarımızın deneyimlerini öğrenmek ve yeni bilgiler keşfetmek açısından güzel bir etkinlik olduğunu düşünüyorum. Katılan ve emek veren herkese çok teşekkürler.

Yatırım konusu ile ilgili, deneyimli arkadaşların, tecrübelerini okumak, benim için faydalı oldu. Bir gün mutlaka işe yarayacak olan bilgileri, şeffaf bir şekilde paylaşan herkese ve etkinlikte emeği olanlara teşekkürler 🙏