Müze Anılarımızı Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #57

in Trliste11 months ago (edited)

Merhabalar herkese. Son etkinliğimizde sevdiğimiz ve ilginç bulduğumuz müzelerle ilgili anılarımızı anlattık. Katılan, emek veren ve katkıda bulunan herkese teşekkür ederiz. 🌼


Fotoğraf için @baycan arkadaşımıza teşekkürler

Sudefteri Arkadaşımızın Sorusu


@sudefteri

Sizi etkileyen en ilginç müze hangisiydi, bize bu deneyiminizden bahseder misiniz?


İşte Cevaplarımız

baboz

Selamlar. Müze haftası diye bir hafta olduğundan ilk defa haberdar oldum. 😂 Böyle bir haftanın olması ihtimalinin bile aklıma hiç gelmemesi konuya uzaklığımı ispatlar nitelikte. Sanırım kendi özgür irademle hiç müzeye gitmedim. Aslında sevmediğim veya sıkıcı bulduğum için değil. Sadece ilgim hep daha farklı yerlerdeydi. Ve zamanım yetmedi diye kendimi kandırıyorum. 😂 Hayatımda gittiğim müzelerden sadece Anıtkabir’e gittiğimde, oranın içerisinde gezdiğim müzeyi hatırlar gibiyim. Orayla ilgili de ayrıntıları hatırlamıyorum. Başka bir müzeye gittiysem de şu an aklıma gelmiyor. 😂 Elbet bir gün… 😂

muratkbesiroglu

Yıllar önce Kapadokya gezimiz sırasında Derinkuyu yeraltı şehrine inmiştik. Unutulmaz bir deneyim olmuştu benim için.

Derinkuyu yeraltı şehrinde tünellerde eğilerek yürüdük. Yerin 18 kat altına inilebiliyor ve klastrofobisi olanlara tavsiye edilecek bir yer değil. (Olmayanlarda da bu fobiyi yaratabilir)

Giriste orayı bir rehberin eşliğinde gezen bir gruba denk geldik. Onların peşine takılarak yolculugumuza başladık. Saldırı olduğunda kullanmak üzere inşa etmişler o tünelleri. Düşman askerleri geldiğinde oraya giriyorlarmış.

Grubun peşinden derine indikçe indik. Daracık tünellerin sonu gelmek bilmedi. Sonra peşine takıldığımız grubu kaybettik. Tünellerde çıkışı gösteren herhangi bir işaret yok. Derine indikçe sanki hava da azalıyor. Paniğe kapılsa insan oralarda telef olabilir. Zira labirent gibi, yol ayrımları var ve insan ne tarafa gidecegini bilemiyor. Bir süre yerin 10 kat altında dolaştıktan sonra yeni bir gruba denk geldik. Onların peşine takılarak yeryüzüne çıkabildik. Çıkış herhalde toplam on dakika sürmüştür ama bize bir saat gibi geldi.

Bi daha da Derinkuyu'ya inmem. 😀


doganhilal

Herkese merhaba. Müze deyince aklıma daha çok geçmişin izlerini taşıyan kurumlar geliyor. Tarihe ilgi duyan biri olarak bu yüzden gezmeyi, görmeyi en sevdiğim yerlerden biridir müzeler. Birçoğu geçmişten günümüze uzanan bir köprü gibi ancak günümüz dünyasını anlatan modern çağa uygun müzelerde var tabi. 🏺

Beni etkileyen en ilginç müze Efes Antik kentinden çıkarılan eserlerin sergilendiği Efes Müzesi olmuştu. Sanırım o zamana kadar ilk kez bu kadar büyük ve donanımlı bir müze ziyaret ettiğim için çok etkilendim. Sayısız kıymetli tarihi eserleri bir arada görmek, haklarında bilgi edinmek eşsiz bir deneyimdi. Her bir eseri dakikalarca incelemek istemiştim ancak ilk ziyaret ettiğimizde bir yaz sezonunun tam ortasıydı ve epey kalabalıktı. Bu yüzden kışın tekrar ziyaret etmiştik. Hatta birkaç kez de arkadaşlarımızla ziyaret etmiştik. Efes müzesi tekrar tekrar gitmeyi isteyebileceğim kıymetli bir müze.🏛️


passenger777

Merhaba Arkadaşlar 🤗

Çok İyi hatırlıyorum ilk müze gezisini ilkokul sıralarında yapmıştım. Okulumuzun son haftası sınıf olarak Amasra müzesini gezmiştik. Buna benim ilk tarihle tanışmam da diyebilirim. Müzenin içine girdiğimde taştan yapılmış mezarları, heykelleri ve eskiye dönük tarihi kalıntıları görünce çok büyülenmiştim. O yaşlarda insanın aklına hemen bu taşları nasıl kaldırıp buraya getirmişler, mezar taşlarının içinde kimler var. Acaba dokunsan bir şey olur mu gibi düşüncelere kapılmıştım. Amasra müzesin de Romalılara, Bizanslılara ve Cenevizlilere ait eserler, heykeller, mezar taşları vardı. Tabi bizler bu medeniyetlerin kim olduklarını bilmediğimiz için hepsine hayranlıkla ve şaşırmış bir şekilde bakardık. Amasra müzesini iki katlıydı. İlk katında heykeller mezar taşları ve cam vitrinde gösterilen bilezik, silah, kap ve çeşitli süs eşyaları vardı. İkinci katında da çoğunluğu Osmanlı dönemine ait olan kıyafetler, yastıklar,yataklar ve halılar yer alıyordu. İlk defa tarihimizi bu kadar çok yakından görüyordum. O dönemlerde kullanılan araç ve gereçleri gördükçe insanların nasıl yaşam sürdürdüklerini merak ediyordum. İlkokul öğrencileri olduğumuz için, müzeyi gezerken, sınıf olarak çok konuştuğumuzu ve öğretmenimizin her seferinde bize sessiz olun uyarısını yaptığını da hatırlıyorum. Hepimizin gördüğümüz eserlere verdiği tepkiyi düşündükçe hala gülüyorum. 😀


Incublus

Ben küçük yaşta bir müze gezme fırsatına sahip olmadım çünkü köyde yaşıyordum ve yakın çevrede hiç müze yoktu. Lisedeyken birkaç müzeyi ziyaret etmiştim ama açıkçası hiçbiri etkileyici müzeler değildi. Üniversitede geçen yıl ziyaret ettiğim Adana Arkeoloji Müzesi benim hayatımda ziyaret ettiğim en güzel müze. Her şeyiyle mükemmeldi. Atmosferi, müzikleri size gerçekten eski çağları anlatıyordu. Heykeller, mozaikler, mezar taşları, lahitler, resimler, canlandırmalar ve daha sayamayacağım birçok şey vardı. Özellikle eski çağlarda kullanılan ürünleri görmek beni çok etkiledi çünkü bu ürünleri o insanların nasıl kullandığını uzun süre hayal edebiliyorum. Umarım herkes bir gün orayı ziyaret eder.

mukadder

Merhaba. Ben müze gezmeyi çok severim. Ve gittiğim her yerde müze gezmek için zaman ayırmaya özen gösteririm. Ben daha çok arkeoloji müzelerini ve özel sanat koleksiyonu müzeleri seviyorum. İlk gezdiğim müze Adana Arkeoloji Müzesiydi. İlk olduğu için bende yeri özel. Ankara Etnografya Müzesini çok beğenmiştim. Edirne Bayezid Külliyesi ve Şifahane Müzesi de gördüğüm ilginç müzelerden biridir. Su ile şifa çalışmaları beni çok etkilemişti. Çanakkale müzesi tarihi bir sahne gibi gelmişti. Anıtkabir ve Dolmabahçe müzeleri ise hep hüzünlü gelmiştir. Ama en çok favorim Zeugma Mozaik Müzesi diye bilirim. Gerçekten çok güzel bir müze. Tabi ki Antalya müzesi de eserler yönünden zengin bir müze gezmenizi tavsiye ederim. Çocuğunuzla gezilecek müze olarakta; Istanbul oyuncak müzesini tavsiye ederim. Soru için çok teşekkür ederim. Bu sayede görmek istediğim müzeleri araştırma şansım oldu. Göbekli tepeye gitmeyi çok istiyorum. Umarım fırsat bulurum.

wagner32

Merhaba. Müzeleri çocukluğumdan beri çok severim. Bu güzel soruyu görünce çok sevindim.

Bugüne kadar beni en çok etkileyen müze sanırım Key Museum'du. Biliyorsunuz geçen seneye kadar İzmir'de yaşıyordum. Ben İzmir/Torbalı'da yaşarken bulunduğum şehirde bir araba müzesi olduğunu fark ettim. Oldum olası arabaları incelemeyi ve mümkünse kullanmayı çok seviyorum. Yaşadığım şehirde bir araba müzesinin olması da benim için büyük bir şanstı.

Neyse. Geçen sene bir cumartesi günü yola koyuldum ve araba müzesine vardım. Kullandığım arabayı otoparka çektim ve içeri girmek için sabırsızlanıyordum. Gördüğüm kadarıyla Key Museum devasa bir alana kurulmuştu. Hangarın devasa kapıları vardı.

Kapıdan içeri girer girmez güzel bir müzik çalındı kulağıma. Hemen girişteki vezneden biletimi aldım ve arabaları incelemeye başladım.

İlk girişte bile karşıma tek silindirli eski belki de ilk arabalardan bulunuyordu. İçeriye doğru devam edince türlü klasik araba gördüm. Hepsini incelemeye başladım. Zamanında kullanan kişileri, nasıl kullandıklarını hayal etmeye başladım.

Çocuklar gibi mutluydum. Onlarca klasik araba ve klasik motorların arasında ağzım kulaklarımda geziyordum. Binden fazla fotoğraf çektim. Her bir arabanın en ince ayrıntısına kadar fotoğrafladım. Sonra Key Museum ziyaretimi Hive'ye yazarken çektiğim fotoğrafları ayıklamak işkence gibiydi. 🙂

Key Museum'da klasik arabaların ve klasik motorların dışında son model ve modifiye edilmiş arabalar da bulunuyordu. Arabaların dışında benzin istasyonu, model arabalar, oyuncak arabalar, şal ve satranç koleksiyonları da vardı. Hepsi ziyaretçilere açıktı.

Şimdi Gebze'de yaşıyorum ve o kadar çok yoğunum ki böyle aktiviteleri gerçekleştiremiyorum. İzmir'e gidersem Key Museum araba müzesini tekrar gezeceğim. Siz de arabalar meraklıysanız ve Key Museum ziyaretimi okumak isterseniz aşağıdaki linkten yazının ilk bölümünü bulabilirsiniz.

https://ecency.com/hive-163772/@wagner32/key-museum-series-fuel-station

Sevgilerle...


damla

Beni en çok etkileyen müze şüphesiz çocukken annemle birlikte gittiğim Ermitaj müzesi oldu. Çok büyük ve çok eski bir müze. O günü hiç unutmadım, çocukluğumun en özel anılarından biri. Müzenin yer aldığı kış sarayının önüne geldiğimizde heyecandan içim içime sığmıyordu. Annem içeride çok beğeneceğim heykellerin olduğunu söylemişti. O güne kadar evdeki kütüphaneden parmaklarımın ucunda uzanarak alıp okumaya çalıştığım "İlyada" sayesinde, tam bir mitoloji ve antik dünya hayranı olmuştum.

Sarayın ihtişamlı ve devasa koridorlarında yürürken bambaşka bir dünyadaymış gibi hissediyordum. Antik dönem heykelleri, resimler, dev bir kütüphane, mücevherler, eski mezarlar... müzede sayamayacağım kadar çok eser vardı. Üzerimde kalıcı bir etki, merak ve keşfetme isteği uyandırdığından olacak sanırım o günkü müze ziyaretimizi hiç unutmadım.

Müzeleri seviyorum. Hem insanların bize bıraktıkları mirası keşfetip anlamama yardımcı oldukları için ve belki de benim için en önemli tarafı birçok konu hakkında bilgi edinme imkanı sağladıkları için. Benim için sinemaya gitmek kadar önemli bir ihtiyaçtır ve uzun bir ara verdiğimde büyük bir eksiklik hissederim.


sudefteri

Herkese merhaba. 🙋‍♀️

Müze ziyaretlerini çok seviyorum. Oralarda saatlerce vakit geçirmekten, en ince detaylarına kadar incelemekten bıkacağımı hiç sanmıyorum.
Eski insanların kullandığı eşyalara bakarken hikâyelerini de tahmin etmeye çalışırım. Kim bilir kaç kişinin elinden geçmiş, kaç mutlu ailenin sofrasını süslemiş, kaç çocuğun uykusuna eşlik etmiştir o eşyalar.

Oyuncak müzeleri en sevdiklerimden. Rahmi Koç Müzesi'nde saatlerce dolaşmama rağmen tekrar tekrar gitmek istiyorum yine de. Çorum Müzesi'ne yolum düştüğünde yaşım küçüktü. Oradaki gerçek insan iskeletlerinden o kadar etkilenmiştim ki hâlâ hissettiğim duygu dün gibi aklımda. Başlarında taç, kollarında altın bileziklerle yan yana yatan bir zamanların ihtişamlı insanlarını o şekilde görmek ürkütücü gelmişti bana. Bir de cezalandırılmak için bir testi içine canlı canlı, zincirlere bağlanmış bir şekilde bırakılan iki büklüm iskeleti görmek dehşet vericiydi.
Çanakkale Müzesi'nin üzerimde bıraktığı etkisi uzun süre geçmemişti. Askerlerimize ait olan eşyalar acı verici bir hatıra olarak zihnimde yaşamaya devam ediyor.

Daha saymak istediğim çok mekân var ama Derinkuyu'dan bahsetmeden geçmek istemedim. O yer altı kentinde dolaşırken aklıma gelen düşünceler o kadar garipti ki. Hangi insanlar nasıl inşa etmiş, neden yeryüzünde değil de böyle bir yerde yaşamak zorunda kalmış, o zamanlarda nasıl bir teknolojiyle yapabilmişler bilemiyorum ama içindeki hava çok başkaydı.
Üniversiteli arkadaş grubumla o daracık alanda gezerken ortaokul öğretmenime rastlamak, onun beni tanıması ve yanındaki öğrencilerine benden gururla bahsetmesi de Derinkuyu'yu daha da unutulmaz kıldı galiba benim gözümde. 🎈



Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56


Sort:  

Antik şehirler ve müzeler en güçlü kültür mirasımızdır. Katılan arkadaşlar sayesinde ismini duymadığım müzelerin olduğunu öğrendim. Arkadaşımızın müzedeki heyecanına ortak olmak da adına, yapılan çok güzel bir etkinlik oldu.

Pek fazla müze anım olmadığı için bu etkinliğe katılamadım. Ama katılan arkadaşlar yazdıklarıyla rengarenk süslemişler etkinlik postunu. Herkesin emeğine sağlık 🌸.

Güzel soruya çok güzel cevaplar gelmiş. Müze anılarımız da dursun burada. Güzel anılar biriktiriyoruz. :)

Çok güzel cevaplar okudum, eğlenceli bir etkinlikti. Katılan ve emek veren herkese teşekkür ederim. 🌸🌿