Dejavu Anlarımızı Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #62

in Trliste9 months ago (edited)

Merhaba sevgili dostlar. Son etkinliğimizde dejavu anlarımızı anlattık. Katılan ve emek veren herkese sonsuz teşekkürler. Ayrıca soru için @dusunenkalpp, etkinlik organizasyonu için @baboz @bilginhilal ve @sudefteri, serüvenler için @princeofbeyhive ve @mehmetfix, HPUD organizayonları için @incublus ve Fantastik777 etkinliği için @passenger777 arkadaşlarımıza teşekkür ederiz. Yeni etkinliklerimize hepiniz davetlisiniz. 🌼


Fotoğraf @dusunenkalpp

Dusunenkalpp Arkadaşımızın Sorusu


@dusunenkalpp

Muhakkak "Aaa ben bunu daha önce yaşamıştım dediğiniz " dejavu anlarınız olmuştur. Bu anlarınızı hatırlıyor musunuz?


İşte Cevaplarımız

mehmetfix

Aslında bunu bazen yaşıyorum ama bunlar çok kısa anlar olduğu için burada bunları yazmayı değil de daha benzer bir konuda konuşmak istiyorum. Lise yıllarım hayatımın en güzel yılları diyebilirim aslında. Her ne kadar çok fazla sorun yaşasam da arkadaşlıklarım çok güzeldi ve sürekli bir yerlere giderdik. Daha sonra üniversiteye başladığımda düşündüm de lise yıllarımdaki gibi güzel şeyler yaşamadım uzun zamandır. Sonra şunu fark ettim ki aslında her yaz ve her mevsimde çok farklı ve güzel şeyler yaşamışım aslında.
2018 yazında yaşadığım en güzel anların benzerini 2022 yılında farklı insanlarla benzer duygularla yaşadığımı fark ettim. Aslında hayatımızın her anı ve günü çok güzel. O yüzden ben bunlara bir tür dejavu diyorum.
Şuan çok fazla düşündüğüm için yazacak bir şeyler bulamadığımı fark ettim...


princeofbeyhive

Öncelikle sıcak havalara rağmen hayatta kalabilen herkese merhaba. Bu güzel soru için soru sahibine teşekkürlerimi sunuyorum. Sorunun cevabına gelince spesifik bir cevabım yok aslında. Daha doğrusu bu durumu o kadar çok yaşıyorum ki aklıma gelen bir anı olmuyor. Biliyorsunuz ki bir dönem sıklıkla yemek tarifi yazardım ve bu tarifleri hazırlarken mutfakta bir takım hazırlıklar oluyor. Şimdi yeniden o yemekleri pişirdiğimde fotoğraflarsam ya da videoya kaydedersem "Aaa bunu yapmıştım sanki" diyorum kendi kendime. Ufak ufak böyle deja vular yaşıyorum.


muratkbesiroglu

Bu güzel soru için @dusunenkalpp 'e teşekkürler.

Uyanıkken yaşadığım dejavu anlarından ziyade dejavu rüyalarımdan söz etmek istiyorum. Bunlar süreklilik arz eden rüyalar. Rüya aleminde adeta paralel bir evren oluşuyor ve bir süre bu evrende geçen rüyalar görüyorum. Bu rüyalarda anların tekrarlandığı da oluyor, aynı mekanlarda farklı olayların yaşandığı da.

Örneğin deniz kıyısındayım ve deniz çekilmeye başlıyor. Hava aşırı derecede durgunlaşıyor, öyle ki çevrede yaprak kımıldamıyor. Deniz öylesine çekiliyor ki bir süre sonra deniz tabanı ufka kadar görünür hale geliyor. Sonra ufukta dev gibi bir dalga beliriyor ve köpükler saçarak, anaforlar oluşturarak kıyıya doğru gelmeye başlıyor. Bu sırada hafifçe bir rüzgar esiyor. Bir süre hipnotize olmuş gibi dalgayı izliyorum. Sonra yavaştan dalganın etki alanından çıkmak için geri çekilmeye başlıyorum. Bu sırada çevrede çıt çıkmıyor, sanki sessiz bir film seyrediyorum. Dalga kıyıya yaklaştığında arka taraftaki kayalıklara tırmanmış oluyorum, ancak dalga hiçbir zaman kıyıya ulaşmıyor, zira ya uyanıyorum ya da başka bir rüya sahnesine atlıyorum.


damla

Dejavu ya da deja vu deneyimleri yaşarım, ama bunları hatırlamada çok iyi değilimdir. Geçen gün rüyamda kocaman güzel bir balık gördüm ve bunu nasıl hatırladığıma hala çok şaşırmaktayım 😄 Belki de böyle şeyleri hatırlamak için bilinçli bir çaba içine girmemin vakti gelmiştir. Geçmişte Denzel Washington'ın oynadığı "Dejavu" filmini izledikten sonra merak edip bu fenomen ile ilgili bayağı araştırma yapmıştım. Bu konuda fikirler çok çeşitli ve karmaşık. Migreni olan insanların sık dejavu gördükleri ile ilgili bir şeyler okuduğumu hayal meyal hatırlıyorum. Belki de dejavu, "Matrix" filminde Trinity'nin de dediği gibi bir tür sorundan kaynaklanıyor. kaynak

Bana sanki çok gezen, çok okuyan ya da çok film izleyenler gibi yeni deneyimlere açık insanlar daha sık dejavu yaşayabilirler gibi geliyor. Çünkü gittiğimiz yerler birbirine çok benzeyebilir veya izlediklerimiz, gördüklerimiz, duyduklarımız...

Peki. Madem bir şeyler anlatmam gerekiyor, tam olarak dejavu sayılmasa da yaşadığım bir olayı paylaşmak istiyorum. Kolumda çocukluk yaramazlıklarından kalma küçük bir çizik vardı. Belki de çok abartılacak bir şey değildi ama benim gözüme çok batıyordu 🙂 Üniversitedeyken bu sorunu çözmeye karar verdim ve bir dermatoga gittim. Dermatolog, yara izini inceledikten sonra o kısma küçük iğneler batırdı. Tekniğin tam adını hatırlamıyorum, ama bana anlattığına göre vücut, tekrar yara olmuş gibi algılayarak o kısmı onaracaktı. Yani vücudun kendini onarma özelliğinden faydalanılıyordu. O günün akşamında eve döndüğümde, sanki o izin oluştuğu günü tekrar yaşıyormuş gibi bir ruh hali içindeydim. Normalde hatırlamayacağım en ufak ayrıntıları bile hatırlıyordum. Adeta o günü tekrar yaşıyordum. Terapiye giden insanların benzer şeyler yaşadıklarını izlemiştim, tek farkı bende bunu tetikleyen fiziksel bir durumdu. Sonrasında yara izi iyileşti. Tamamen kaybolmasa bile, eskisine göre daha az belirgin hale geldi.
Bilinçaltımızın derinliklerinde saklı kalan anılarımızın, bazen beklenmedik tetiklenmelerle gizemli deneyimlere dönüşebileceğini ilk o gün düşündüm. 🙂


passenger777

Ben dejavu olayını, hayatımın dönüm noktasında olan kararları verdiğim de yaşadım. Üniversiteyi bitirip mezun olduktan sonra, iş hayatına atılmak, İstanbul'a gitmek için bavulumu hazırladım. Hiç unutmuyorum gece saat 00.00,de bavulumu elime alıp, evimizin kapısından bir kaç kez çıktığımı hatırlıyorum. Her seferinde de geriye dönüp,ailemle tekrar tekrar vedalaşıyorum.

Bunun yanında yaşadığım başka bir olay da ; özel yetenek sınavı için hazırlandığım stadyum da koşular yaparak kondisyonumu geliştiriyordum. Stadın etfarında koşarken durduğum ve mola verdiğim alanları bir kaç kez tekrardan yaşadığımı fark etmiştim. Yetenek sınavında yedekle kalmış olmam ve sıranın bana gelmemesi bile hayatımın dönüm noktasından biri olmuştur. Herhangi durum ve olayı daha önce yaşadığımı sandığım bu olayların belki de benim yüreğimde bıraktığı özlem ve sevgiyle bunları yaşıyorum.


mukadder

Dejavu benim çok fazla yaşadığım anlık görüntüler. Ama maalesef hatırlayamıyorum. Sadece o anı, o manzarayı yada diyoloğu duyduğum da iki üç saniyelik bir hatırlatma yaşıyorum. Ve daha sonrasında unutuyorum. Ben rüyalarımı bile hatırlamıyorum.
Dejavu Filmini çok beğenmiştim. Ama daha uzun süreli bir dejavu yaşamayı isterdim.


baboz

Selamlar,

Dejavu olayı, bende biraz farklı işliyor. Hatta bu haliyle dejavu sayılır mı sayılmaz mı emin değilim. Bilgeler karar versin artık. 😂 Şöyle ki benim görsel hafızam zayıf. Fakat ses ve koku hafızam daha kuvvetli. Böylece, yıllar önce duyumsadığım bir kokuyla denk geldiğimde, tekrar o güne gidiyorum. Bu genelde parfüm kokusu oluyor. Gene aynı şekilde insanların ses tonu, başka bir insana veya bazen de nadir bir ses tonuysa o kişiyle olan geçmiş güne ışınlıyor beni. Sanırım buna da Çorum dejavusu diyebiliriz. 😂


dusunenkalpp

Herkese merhaba

Sorduğum bu sorunun cevaplanması zor saniyelik anılardan ibaret olduğunu biliyordum. Bende zaman zaman " Aaa ben bu anı yaşamıştım." Dediğim zamanlar çok oldu. Bazen bazı duygular ve hisler ile olacakları hissettiğimiz zamanlarda olmuştur. Önceden rüyalarımda bu dejavu hali çok olurdu. Bende tam olarak hatirlayamasamda, rüyamda gördüğüm bir anın aynısını aynı gün yaşamışımdır. Bu durum önceleri çok olurdu ancak şimdi her gün aynı şeyleri yaşıyorum, iş-ev , sanırım bunlarda birer dejavu benim için , o yüzden artık ayırt edemiyorum, sanırım robotlaştim 🤖 ☺️

Bu zor soruyu cevaplamak için çaba sarf eden herkese teşekkür ediyorum. 🤗🫣


Incublus

Dejavu benim sürekli olarak yşadığım bir şey, neden böyle olduğunu bilmiyorum ama çoğu zaman aaa ben bunu daha önce yaşadım diyorum. Özellikle bir şey duyuyorum ama hep daha önce duymuşum hissiyatı veriyor. Bazen gerçekten daha önce duyduğuma inanıyorum 😄 Buna bir çözüm var mı bilmiyorum, bazen bu hissiyat hoşuma da gidiyor 😄


doganhilal

Herkese merhaba. Bence hemen herkesin " ben bu anı yaşadım, şu an her şey çok tanıdık" dediği bir anısı vardır. Şahsen ben bu olayı çok sık yaşıyorum. Bazen bir yer ile ilgili, bazen bir kişi ile ilgili, bazen bir olayı ve bazı diyalogları tekrar tekrar yaşıyormuş gibi hissediyorum. Bazı anlar çok tanıdık geliyor. Bu zamanlarda acaba ben bunu ne zaman yaşadım veya ne zaman yaşamış olabilirim diye düşünüyorum, bu tesadüfler bana çok garip geliyor. Bazen de rutinim dışında farklı bir şeyle çok fazla meşgul olmuşsam onu rüyalarımda görüyorum ve bunun gerçekmi rüyamı olduğunu anlamak için epey düşünüyorum.🧠🌀 Hayat ve yaşam çok garip.🔀



Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57| 58| 59| 60


Sort:  

Cevapları okuması gerçekten keyifliydi. Herkesin eline emeğine ve deja vusuna sağlık :D.

I have tried so hard to convert it to English but your post is not working because it doesn't make sense to me.

Some things seem meaningless to you because there are sentences that cannot be fully translated into English. It's really admirable that you're trying to understand what we're talking about. Thanks for this effort.🌼✨💫

Most welcome dear.

Çok güzel cevaplar gelmiş ancak böyle olaylarda spesifik anıları hatırlamak güç oluyor, tıpkı rüya gördüğümüzü hatırladığımız ancak tam olarak ne gördüğümüzü hatırlayamadığımız gibi.🥲