Evimizdeki Garip Eşyalar ve Sevdiğimiz Şarkılar - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #65

in Trliste8 months ago (edited)

Merhaba sevgili dostlar. Soru-cevap etkinliklerimize eğlenceli sorularla devam ediyoruz. Katılan, emek veren ve katkıda bulunan herkese teşekkürler. Yeni etkinliklerimize hepiniz davetlisiniz. 🌼


Bu güzel fotoğraf için @bilginselcuk arkadaşımıza teşekkürler.

Mustafa Arkadaşımızın Sorusu


@incublus

Soru 1: Evinizde bulunan en garip eşya ne? Bir fotoğrafla birlikte o eşyayı anlatır mısınız?
Soru 2: Ömrünüzün sonuna kadar tek bir şarkıyı dinleyecek olsaydınız bu hangi şarkı olurdu?


İşte Cevaplarımız

beriLilith

Aklınızdan geçti mi emin değilim fakat hayır bu cımbıza benzeyen şey göz oymak için değil. Birkaç arkadaşım benden korktuklarından bahsetmişlerdi bunu gördükten sonra. Bu alet Azerbaycan'da oldukça meşhur olan, un kurabiyesi gibi ünü olan, bir çay vakti tatlısına ait. Daha doğrusu şekillendirmesine ait. Adı da "şekerbura". Üzerine bu alet yardımıyla geleneksel deseni yapabiliyorsunuz ve inanın bana elle yapması imkansız. Deneseniz bile kesinlikle olması gereken gibi olmaz. Umarım merak edenler tadına bakabilir.


princeofbeyhive

Herkese selam. Bu aralar pek aktif olamıyorum ne yazık ki. Düğün koşturmacası, köy hayatı derken burda işler biraz karıştı 😂. Neyse konumuza dönelim. Ben cevap verme hakkımı ikinci sorudan yana kullanacağım. Evimde olsaydım iki soruyu da cevaplayabilirdim. Babamın garip eşyaları var 😂. Hayatımın sonuna kadar ne dinlerim diye düşündüğümde aklıma birkaç seçenek geliyor aslında. Bir beyhive olarak birkaç Beyoncé şarkısı, pop-opera seven biri olarak La Forza ya da La Voce Del'Alba diyebilirim. Ama bence benim için bu sorunun asıl cevabı Celine Dion - My Heart Will Go On. Titanic filmi gibi ölümsüz bir şarkı bence filmin ana müziği. Celine Dion'u çok severim. Sahnelerden uzaklaşmak zorunda kalması beni ona daha da çekiyor sanırım. Bu soruya da verebileceğim en güzel cevap bu olurdu herhalde 🌸.


passenger777

Herkese Merhabalar 🤗

Ben size evdeki magnetlerimden bahsedeceğim. Çünkü hepsinin bende bıraktığı çok güzel mutluluklar ve anılar var.

Göynük Magneti: Kanyonda yüzmek için herkesin, başına taktığı kırmızı normal kask başlık yerine benim, sarı dümdüz ve kafama büyük olan kaskı takıp,her kulaç attığım da, gözlerimi kapatması, tam bir komediydi.

Side Magneti: Bendeki en güzel anı ve en mutlu olduğum geziydi. Yazın ortasında güneşin yeryüzünü kavurduğu sıralarda antik şehri hiç yorulmadan geziyordum. Ardından o şehirde gezdiren küçük yol arabasına denk geldik. Hemen atlayıp gezimize devam ettik biraz serinledik. Denize girdik. Beach de çalan müzikle beraber denizde dans ettik. Bir kaktüs 🌵 çiçeğinin o kocaman yapraklarına isimlerimizi kazıdık. Yanımızda getirdiğimiz bir iki yiyecek ve sıcak çayımızla güzel bir gölün kenarında karnımızı doyurduk.Her şey çok güzeldi.

Son bir tane daha yazayım. Bakayım hangisi var. Kekova

Kekova Magneti: Buranın anısı güzel bir tekne turuyla başladı. Geçimini sadece Turizm den sağlayan yaşlı bir teyzemizin, uzun bir sohbetten sonra kendisinden aldığım magnet anısından başlıyor. Yeğenlerimin denizde yaptığım şakalar, manzaranın güzellikleri, akşam olduğun da hafif hafif esen rüzgarda o güzelim ve cıvıl cıvıl sokakların da , eski aile anılarının gün yüzüne çıktığı sohbetler eşliğinde, tatili tamamlamıştım.

Şimdi bu magnetleri sizlere tek tek göstereyim.


bilgin70

Herkese merhaba, Şu an evimden uzak olduğum için sadece ikinci soruya cevap verebileceğim.
Ömrümün sonuna kadar tek bir şarkı dinleme şansım olsaydı bu müzik kesinlikle Madrigal Dip olurdu. Çünkü bu müziği çıktığı günden beri bıkmadan usanmadan, ruh halim her ne olursa olsun dinleyebiliyorum. Üzgün olduğum zaman da mutlu olduğum zamanda bana eşlik ediyor. Muhtemelen benim gibi düşünen arkadaşlar vardır.


baboz

Herkese merhaba,

Evimde bulunan en garip eşya ile ilgili, soruyu okuduğumdan beridir bir araştırma halindeydim. 😂 Bu işe ilk olarak etrafıma bakınarak, o “en garip” eşyayı bulmaya çalıştım. Bulamadım. Çünkü bırakın en garip, garip bir eşyaya bile rastlamadım. 😂 Sonra düşündüm ve garip bir eşya neden görünür bir yerde olsun ki?!. Garipliklerimizi saklamak istemez miyiz? Bu, tartışmaya açık bir konu olsa da, beni gözle araştırmak yerine, düşünmeye sevk etti. Ben de “benim garip neyim var kendimden başka?” diye, düşünmeye başladım. 😂 Nihayet, buldum. Bir torba dolusu, kort tenisi topu. 😂 Aslında, bu garip eşyalardan değil. Benim için garip eşyalardan. Çünkü ben tenis oynamıyorum. En son tenis oynadığımda ya da bu sporu yaptığımda, 15-16 yaşlarındaydım. 😂 Bu durum beni size bir tüyo daha vermeye sevk etse de cevabı geç bulduğum ve yazmak için zamanım olmadığı için özür dilerim. 🤦‍♂️ Bu eşyanın benim evimde garip durmasının sebebi, yanında bir raket takımı olmaması. Evimde bunların olmasının sebebi ise 5 yıl kadar önceki ev arkadaşım. Bu topları, -bilmem nereden- köpeği oynasın diye almış. Biz ev arkadaşı olduğumuz süreçte de bu köpek evdeydi. Sonrasında ise bakamadığı için köpeği sahiplendirdi. Çünkü ben zaten genelde kendime bakmaktan acizim. 🙈 Fakat toplar öylece kaldı. Ben de tam bir “eskici koca karı” olarak -tıpkı annem gibi- topları atamadım. 😂


bilginselcuk

Soruya cevap vermeden soru olarak @Incublus teşekkürler.
Bizim evde bir çok ilginç eşya mevcut. Hemen hemen hepsini dekor olarak kullanıyoruz. Onlardan birisi de emekli olan bir abimin hediyesi olan bumerang. Bu hediyeyi ilk aldığımda çok heyecanlanmıştık. Eşimle yolda giderken boş bir arazi gördük. Bumerangı kullanma fırsatı bulduk. İlk ben denemek istedim. Tüm gücümle fırlattım. Hayalimdeki senaryonun bir saniyesi bile gerçekleşmedi. :Awesome: bumerang gökyüzüne doğru yükseldi yükseldi ve yere çakıldı. 😂 Kırılınca tekrar geri dönüp evimizde kırılan parçaları birleştirdik. Daha sonra evimizden 3-4 kilometre uzakta boş bir arazi de yeniden denedik ve bu defa başarılı olduk. Günün sonunda yine bumerang aynı yerden kırıldı. 😃 Bu defa daha profesyonel işçilik olması için parçaları marangoz olan dayıma verdim. Daha sıkı bir işçilikle tamir yapıldı. Artık bumerangın evde kalması gerektiğine inanarak onu süs eşyası olarak kullanmaya karar verdik. Duvarda bu şekilde duruyor. ☺️


doganhilal

Herkese iyi akşamlar. Ben 2. soruya cevap vermek istiyorum. Ancak bu soruya net cevap vermem pek mümkün değil.🥲 Ruh halime göre dinlemeyi sevdiğim şarkılar değişiyor.🎶 Evde iş yaparken ve kendi aracımızla seyahat ederken daha hareketli şarkılar dinlemeyi seviyorum. 🎼🎺Biraz üzgünken veya dinleniyorken daha yavaş şarkılar hatta sadece sözü olmayan müzikler dinliyorum. Yerli, yabancı farketmeksizin kulağıma hoş gelen ne varsa dinlerim.🎶〽️ Bu yüzden bu soruya malesef ki net bir cevap veremeyecğim.🥲
Sorusu için @Incublus' a teşekkür ederim. Arkadaşların cevaplarından şarkılara bakıp hoşuma gidenleri indireceğim.😃🎶〽️🎼


Incublus

Ömrümün sonuna kadar bir şarkıyı dinleyecek olsam bu şarkı kesinlikle Adele'den olurdu. Hangisi olduğuna karar vermek çok zor ama cevabım Skyfall çünkü bu şarkıyı ilk duyduğum andan itibaren Adele dinlemeye başladım ve hiç sıkılmadan bütün şarkılarını dinledim. Duygusal olarak da etkileyici olduğunu söylemeliyim. Herkese bir kere de olsa dinlemesini tavsiye ederim 🙂


Tuçe [Pinkfurby5]

İlk soru için çok uzun bir süre cevap düşündüm ama göze gerçekten tuhaf gelebilecek hiçbir eşya bulamadım. Derken bugün @baboz ‘un cevabını okurken bizim evde de aynı nedenlerden bir tenis topu bulunduğunu fark ettim. Neyse ki sadece bir tane. 😂 İkinci soruya gelecek olursak cevabım ya Finneas - Break my heart again ya da Pilot Speed - Alright olurdu. Loop’a alıp dinleyebildiğim ender şarkılardan ikisi. Finneas’ın tüm şarkılarına ve de sesine aşığım zaten. Beni acayip dinlendiriyor. Pilot Speed’in şarkısı ise Kevin Bacon’ın Death Sentence filminin soundtrackinde kullanıldı. Filmle müzik bir araya gelince çok acıklı oluyor. 🥲 Dinlemenizi tavsiye ederim.


mukadder

Merhabalar. Öncelikle evimde çok ilginç bir eşya bulamadım. Sanırım çok düz bir insanım. 😂
İkinci soruda benim için imkansız gibi. Ben şarkı dinlemeyi ve söylemeyi çok severim. Her nekadar berbat bir sesim olsada.. Çok düşündüm ama tek bir şarkı seçmem imkansız. benim gerçekte geniş bir repertuvarim vardır. Her gün ve her dakika farklı türde müzik dinlemeyi severim. Çalışırken sabah saatlerinde Favorotti dinlerim, gün içinde kesinle Şebnem Ferah olmazsa olmazım öğleye doğru iş arkadaşımla bir roman havası olur😜 Şaka bir yana tek bir parça seçmem zor. Ama sanırım Sertap Erener'in Bir çaresi bulunur şarkısını seçerdim. Bu şarkı benim ifa eden bir şarkı olabilir.



Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 62 | 63 | 64


Sort:  

Harika cevapların geldiği güzel bir etkinlik oldu bence. Emeği geçenlerin ellerine sağlık.

Çok zor bir etkinlik oldu. Çok farklı cevaplar okudum.. Gerçekten güzel bir etkinlik oldu. Emeğimi geçen herkese çok teşekkür ederim.

Cevaplarını heyecanla okuduğum güzel bir etkinliğin içinde olmak beni çok mutlu etti. Katılan ve destek veren herkese çok teşekkürler.

İlk başta cevapvermek epey zorlasa da bir güncelleme ile çok eğlenceli cevaplar okumuş olduk. Arkadaşların sayesinde listeme birkaç en iyi şarkı ekledim bile. 🎼🎶〽️

 8 months ago (edited) 

Ne garip eşyalar varmış :)

En garibi sanırım bumerang. Bumerangın tamir olduğunu bilmiyordum. Dayınız çok yetenekli, önceki yazılardan biliyorum. Yalnız çok tehlikeli alet @bilginselcuk. Duvarda asılı durmasını destekliyorum. :))