En Güzel Şakaları Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #67

in Trliste7 months ago (edited)

Merhabalar herkese. Soru-cevap etkinliğimizin yeni bölümünde @mukadder arkadaşımızın eğlenceli sorusunu cevaplayarak bize yapılan ve yaptığımız şakaları anlattık. Etkinliklerimiz düşundürücü ve eğlenceli sorularla devam ediyor. Yeni etkinliklerimize herkesi bekliyoruz. 🌼


Bu güzel fotoğraf için @passenger777 arkadaşımıza teşekkürler.

Mukadder Arkadaşımızın Sorusu


@mukadder

Size yapılan en güzel şaka neydi? Ya da sizin yaptığınız en yaratıcı şaka nedir?


Ve İşte Cevaplarımız

wagner32

Herkese selam. Şaka yapılması konusunda sanırım unutulmayacak biriyim. Planlı programlı çok fazla şaka yaparım. Unutmadığım iki şakamı sizinle paylaşmak istiyorum.

Üniversite 2. Sınıfta Kahramanmaraşlı bir arkadaşımın doğum günü yaklaşıyordu. Kalabalık bir arkadaş grubu ile oturup düşündük, istişare ettik ve güzel, anlamlı bir doğum günü sürprizi bulamadık. Doğum gününe yaklaştıkça stresimiz artıyor ve ortaya atılan fikirleri olması gerekenden fazla saçma buluyorduk. Son gün aklıma halı saha sürprizi geldi. Halı saha maçı yapacağımız gün aynı zamanda arkadaşımın doğum günüydü. Önce klasik bir doğum günü kutlaması yaptık ve akşam saatlerinde halı sahaya gittik. Maç saati oynayan oynamayan erkekli kızlı herkes halı sahadaydı. Maçın başladığı dakikadan itibaren sahada olan herkes karakterinin dışına çıkmaya başladı. Laflar, hakaretler, çirkeflikler havada uçuşuyordu. Sahada 14 kişiydi ve Kahramanmaraşlı arkadaşımızın dışında herkes sanki ilk defa top oynuyordu. Benim yüzümden(sayemde) 2 kez penaltı oldu. Kalecimiz şike yapılmış gibi bütün şutları içeri alıyordu. Formaliteden de olsa kavga çıktı. Seyirciler sahaya daldı. Kahramanmaraşlı arkadaşım üzerime yürürken doğum günü pastası ortaya çıktı(iyi ki çıktı). Arkadaşımın sözünü hiç unutmam: 2 dakika daha devam ettirseydiniz hem dostluğumuz biterdi hem de üniversite hayatın 🙂

İkinci ve favorim şakam büskivi ile yaptığım şakaydı.

Üniversite 4. sınıftayken yine bütün ekip bizim öğrenci evinde toplandık. Çayları demledik. Herkes çay ve büskivi beklerken aklıma munzurluk geldi, dayanamadım. Şimdilerde adı değişse de Nero büskivilerini bilirsiniz. Kakaolu büskivi arasına vanilyalı kremadan oluşan lezzetli bir büskivi vardır. Tüm arkadaşlarım içerdeyken ben bütün büskivileri açtım. İki büskivi arasındaki kremaları bıçak yardımıyla sıyırdım. İki kakaolu büskivi arasına beyaz diş macunu sıkıp büskivileri eski haline getirdim. Ambalajlarını da ocak yardımıyla birbirine yapıştırdım. Bakkaldan alınmış gibiydiler.

Kimse anlamadı. Herkes büskivi paketlerini kendileri açtı. Afiyetle de yediler. Ben de yedim ama benim paketimdekiler orijinaldi. Naneli büskivi yapmışlar diyen de oldu karnı ağrıdığı için hastaneye giden de oldu. O gece benim de karnım ağrıyordu, gülmekten. Mutfağa ve büskivilere bir daha yaklaşamadım. 🙂


mukadder

Merhaba. Ben şaka yapmayı çok severim ve şakayı da kaldırırım. Sanırım bizim kuşağın genel özellikleri şakayı seviyor olması. Mesala bizim için 1 nisanlar özeldir. Çocukluğumda ve gençliğimde çok planlı şakalar yapardık. bazen bir şaka için günlerce düşünür ve çalışırdık. Ama benim hala unutamadığım şaka üniversite de arkadaşıma yaptığım şaka.

O zamanlar İlhan Mansız çok favori biriydi. Sadece oynadığı futbolla değil özellikle yakışıklı olması nedeniyle kadınlar arasında çok favoriydi. Bizim evde kalabalık bir ortamdaydık. Arkadaşlar okey oynuyor, ben ve diğer iki arkadaşım ise çok sıkılmıştık ama diğerleri okey oynamaya devam ediyorlardı. Bir an arkadaşımın telefonu aldım kendi numara kaydımı İlhan Mansız olarak değiştirdim. ve arkadaşımı aradım. Arkadaşım önce saf ve şaşkın bir şekilde İlhan Mansız arıyor dedi . Herkes bir anda sustu . Sonra arkadaşım İlhan Mansız arıyor diye çığlık attı. Diğer arkadaşım olayı anladı ve biz gülmeye başladık..Sonra herkes gülmeye başladı. Ve benim üstüme okey taşları yağdı 😂. Geçen gün arkadaşım "o şakaya nasıl kandım hala inanamıyorum" dedi.


damla

Annemle babam çok genç yaşta evlenip yurt dışına yerleşmişlerdi. Bir taraftan okul, diğer taraftan iş derken, orada bizimle ilgilenecek çok fazla zamanları yoktu. Biz çocuklar, genç ve güzel bir kadın olan Nadya'ya emanet edilirdik. Onu çok severdim. Güzel, aynı zamanda dünyalar tatlısı, şefkatli biriydi. Öte yandan, nedense onu kızdırmaktan vazgeçemezdim bir türlü. Konu yemek oldu mu özellikle kaprisli bir çocuktum 🙂

Nadya her sabah "mannaya kaşa" dedikleri sütlü irmik lapasını yapıp bize yedirirdi. Bir gün çok uğraştı, ama ne yaptıysa yemem diye tutturdum. Sonunda "Sen bilirsin, eğer onu yemezsen saçlarına dökeceğim ve orada palmiye yetişecek" dedi ve arkasını dönüp mutfakta bir şeylerle uğraşmaya başladı. Geri geldiğinde tabak bomboştu 😄 Kafasının ortasında soğan olan "cipollino" isimli bir çizgi film karakteri görmüştüm, ona benzeyeceğimi sandım. Uzun bir süre kaşayı sorgusuz sualsiz yedim ondan sonra. Hala kendisiyle bir araya geldiğimizde bunu konuşup güleriz. Tam olarak şaka sayılmaz belki, ama benimle baş edebilmek için böyle yaratıcı bir yola başvurmuş olmasını sonradan çok eğlenceli bulmuşumdur.


passenger777

Merhabalar

2005 yılında Üniversiteden mezun olduktan sonra o sıralar çok popüler olan ve tüm gençlerin hayalini süsleyen Amerikan Green Card başvuruları vardı. Bende başvurumu yapmıştım.

Üniversiteden çok sevdiğim ve samimi olduğun arkadaşım yazılım uygulaması bölümünde okuyordu. Beni nasıl oyuna getirdiler hala şoktayım. 🙃

Başvuru kabul edilmiş gibi, kaldığım evin adresine bir mektup geldi. İçeriğini o kadar güzel tasarlamışlar ki; maalesef kandım 🙈 Başvurunuz kabul edilmiştir. Hayallerinizi süsleyen Amerika da yaşama keyfini ve çalışma fırsatlarını yakaladınız gibi cümlelere nasıl da kanmıştım. ☺️

Bu mektubu aldıktan sonra, beni konsolosluktan arıyoruz gibi yapıp, getirmen gereken evrakları tek tek yazdırdılar. 🙃 Hala uyanamış olmama şaşıyorum 🫣 Neyse ki telefondaki kişi çekiliş tarihlerinin Ankara da değil de Istanbul da yapıldığı, açığını ortaya atınca durumu fark ettim.

Koyu bir Fenerbahçeli olan arkadaşıma, şampiyonluk yarışının son maçlara kaldığı bir sezonda, şaka yapmıştım. Akşam vardiyasında çalışmak zorunda kaldığı için maçı izlememi ve rapor sunmamı söylemişti.

O sezon öyle bir çekişme vardı ki atılan her golün ve puanın önemi çok büyüktü. Son dakikaya kadar, kendine rapor verdim. Bu raporlar hep Fenerbahçe lehineydi. Aslında değildi. Takim çok kötü oynuyordu. O sezon da şampiyon başka takım olmuştu.


Tuçe [Pinkfurby5]

Ben lisedeyken Melike diye yakın bir arkadaşım vardı. Aynı dershaneye giderdik. Dershane o kadar güzeldi ki dersten kaçtığımızda -tabii bu sık sık oluyordu- bile dershanenin içinde takılırdık. Bir rehberlik hocamız vardı, kendisini pek severdim ama sürekli bizi dersten kaçarken yakalıyor olduğu için sesini duyduğumuzda yemekhanede büfelerin arkasına falan saklandığımızı anımsıyorum, adam itinayla bizi bulur istisnasız her defasında derse geri sokardı. Bir gün yine dershanede Mehmet hocanın dersinden kaçma planı yaptık. Kelime dersi çok sıkıcı geçiyordu ve girmediğinde de bir şey kaçırıyor sayılmazdın. Ama rehberlik hocası teneffüs esnasında ortada dolanıp bizi hep yakaladığı için bunu Mehmet hoca derse girdikten sonra yapmaya karar verdik. Planımıza göre Melike ile durup dururken tartışacağız ve sonra sinirle ikimiz de art arda dersten çıkacağız ama Melike öyle bir rol kesti, öyle bir coştu ki ben de şaşkınlıkla kalakaldım. Aşırı bağırdı, sinir krizi geçirdi ve çıkarken de kapıyı güm diye kapayıp çıktı. Mehmet hoca da dahil bütün sınıf şaşkınlık içerisinde kaldı. Hoca normalde çok sakin bir insandı ama Melike durumu abartınca adam dolayısıyla sinirlendi. Daha da kötüsü benim dışarıya çıkmaya -ki zaten o durumda dışarı çıkmayı düşünmüyordum da- fırsat bile bulamamışken daha aradan bir dakika bile geçmeden Melike’nin çarptığı kapıdan içeri geri girmesi. Tabii ki rehberlik hocası Melike’yi hemen yakalayıp derse geri sokmuştu zorla. 😂 Melike içeri girdi ve Mehmet hocaya bakıp sırıtarak “1 Nisaaaaan,” dedi. Hoca çıldırıp Melike’ye “Çık dışarı, çık. Terbiyesiz,” diye bağırmaya başladı ve Melike’yi kovup kapıyı arkasından sinirle kapadı. Arkasından baya da söylendi. Şaka yapma gibi bir düşüncemiz yoktu ama o gün gerçekten 1 Nisandı ve dershane tarihine en rezil şakayı yapan iki kişi olarak geçtik. Dersten de kaçamadığımızla kaldık. Melike kovuldu, ben de paşa paşa sıkıcı dersi çektim. 😂


baboz

Herkese merhaba,
Muhakkak organize bir şakaya maruz kalmışımdır. Veyahut böyle bir organizasyona ortak olmuşumdur. Fakat hatırlayamadım. Sayısı mı çoktu artık, yoksa çok saçmaydılar da hafızamdan silmek istediğim için olmamış mı varsayıyorum bilmiyorum. Onun için şaka yerine, unutamadığım bir espriden bahsetmek istiyorum.

Lisedeyken, çok sert bir matematik hocamız vardı. Haftanın bir günü, sabahın ilk 2 saati matematik dersiydi. Bu hepimiz için büyük bir eziyet oluyordu. Sürekli bundan yakınıyorduk. Bir gün bu matematik derslerinden ilkinde, kahvaltı yapmadan gelen bir arkadaşım sırada otururken bayıldı. Onu ayıltıp karnını doyurduktan sonra, ortalık sakinleşince, ben de aç olduğum ve piramitte açlıktan önceki halkaları tamamlayıp da bu halkada takılan herkes gibi, açlıktan başka her şeye karşı umarsızlık içerisinde olduğu gibi bir umarsızlık ve cesaretle, hocaya; “Hocam çocuğu baydınız” demiştim. Ben her ne kadar korkarak söylesem de, o sert hoca bile gülmüştü. 😂


sudefteri

Herkese merhaba. 🙋‍♀️

Küçükken anneanneme bir şaka yapmıştık, o zaman komik gelmişti ama şimdi düşününce iyi ki bu yüzden ona bir şey olmamış diyorum.
Kız kardeşimle iki oyuncak faremiz vardı. Küçük gri bir şeydi. İç tarafında mekanizması vardı ve ipini çekip bırakınca etrafta rastgele hareket edip daireler çiziyordu.
Bir gün kendisi mutfakta yemek yaparken kardeşimle birlikte iplerini çekip yere bıraktık ve faree diye bağırdık. O an arkasını dönüp de yerde fır fır dolaşan fareleri görünce çığlık atmıştı. 🙊

Üniversitedeyken neredeyse her gün Kızılay metrosundaki o küçük şaka dükkanını gezerdim.:D Şaka yapan biri değildim ama Harry Potter'daki dükkan kadar olmasa da çeşitli ürünlerle dolu olan bu yer çok hoşuma giderdi.
Silikondan yapılma hamam böceği ve sinekler almıştım. Kimsenin yemeğine çorbasına falan atmadım merak etmeyin.:)

Patlayan sigara almıştım bir gün. Ailemde sigara içen birine veririm demiştim ilkin ama sonra yüzünde patlarsa diye tedirgin oldum ve vazgeçtim. Birkaç gün sonra evde kimse yokken mutfağa geçip sigarayı yaktım. Bakıyorum, bekliyorum ha patladı ha patlayacak. Elimde kendimden uzakta tuttum dakikalarca.
Bir şey olmadı, acaba sahte miydi derken bir patladı. 🥲
O an boş bulunup korktum. 😃
Kendi kendine şaka yapıp korkutan başka saf biri olamazdı herhalde. 🫠


dusunenkalpp

Ben fazla şaka yapmadım ancak şakaya maruz kalmışımdır. Biraz düşündüğümde eşimin nişanlıyken bana yaptığı bir şaka vardı ki baya korkmuştum. 🙂 Bir akşam üstü mesaj atarak yemek yaparken bıçakla parmağını kestiğini söylemişti ve o an çok telaşlanmıştım. Ben parmağında ufak bir kesik olduğunu düşünürken attığı resimde parmağının kopmuş olduğunu görünce o an nasıl bir telaş çığlık atıp, araç arayıp yanına gitmek istediğimi bilememiştim. 🙂 Resim baya inandırıcıydı meğerse şaka yapmak için resmi bir proğramla yapmış ancak o an çok korkmuştum. 🙂


doganhilal🌼

Herkese merhaba. Soru ve arkadaşlarımın cevapları çok eğlenceli ancak sanırım çok düz bir hayat yaşamışım aklıma gelen hiç eğlenceli bir şaka planı yok.🥲 Çokta komik olmayacak küçük bir anım var. Ben lisedeyken evdekilerin nabzını ölçmek için derslerimin çok kötü olduğunu ve sınıfta kaldığımı söylemiştim. Ancak kimse buna pek inanmamıştı. Karneler alındıktan sonra da ben konuyu birkaç gün uzatınca babam böyle bir durumun varlığında okula gidemeyeceğimi söyleyince koşa koşa takdir belgemi getirdiğimi hatırlıyorum.😅 Aslında ufak tefek illaki birçok şaka anım vardır ancak hatırlayamıyorum.🥲


bilginselcuk

Herkese iyi pazarlar. Bu soruyu cevaplamak benim açımdan baya zor oldu. Öncelikle bunu belirteyim. Belki 10 dakika uzakları izledim. Çok fazla şakalaşma olayı yaşadım, ancak en detaylı hatırladığım olay üniversite yıllarında olmuştu. Ben öğretim yıllarında ikiz arkadaşlar ile aynı evde kalmıştık. Bu arkadaşlar ilk okul birinci sınıftan 30 yaşına kadar hiç ayrılmamışlar. Okullarında ki sınıfları hatta üniversitesi bölüm de dahil. 😂

Neyse konuya geleyim. Bir vize çıkışı sınavlar bitti evde oturuyorduk. Canımız çok sıkılmıştı. Dışarıya çıkmak istedik ancak Mücahit gelmek istemiyorum dedi. Bizde Kamuran ile dışarıya çıkıp biraz kafa dağıtalım diyerek yola çıktık. Dışarda dolaştıktan sonra eve dönerken aklımıza bir fikir geldi. Mücahit'i aradık cevap vermedi. Uyuduğunu anladık. Mücahit'i korkutacaktık. Hemen acayip maskelerden aldık. Sonra eve sessizce girdik. Gidip takımları giydik. Maskeleri taktık. Ama nasıl korkunç. :Awesome: Mücahit'in yatağının başında uyanıncaya kadarbekleyecektik. Hiç ses çıkarmadan sadece oturup Mücahit'i izliyorduk. Ama gülmemek için kendimizi zor tutuyoruz. Belki yarım saat kadar öylece bekledik. 😁 Baktık bu çocuk uyanmayacak tüyle iple ayağını gıdıkladık. Yavaş yavaş uyanacak oluyor ama sadece yönünü değiştiriyordu. En son dayanamayıp biraz daha hissedilir gıdıkladık. Müco yavaş yavaş uyanmaya başlayınca hemen sabitlenip izlemeye devam ettik. Mücahit uyandı. İkimizin de yüzüne sırayla baktı. 5 saniye tepkisiz bekledi. Hiç korku yada şaşırma tepki i vermeden bize şunu söyledi. Oğlum siz avel misiniz? Biz başladık gülmeye. O kadar bekledik adamın tepkisiz kalmasına mı gülelim, bize söylediği cümleye mi? 😁 Bu da böyle bir anımdır. 😃



Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66


Sort:  

etkinlik sayesinde birçok eğlenceli anı okudum ama @wagner32'in şu şakası uzun süre aklımdan çıkmadı:) sanki diş macunlu bisküvi tadını hissettim🙊

İki bisküvi arasındaki kremaları bıçak yardımıyla sıyırdım. İki kakaolu bisküvi arasına beyaz diş macunu sıkıp bisküvileri eski haline getirdim. Ambalajlarını da ocak yardımıyla birbirine yapıştırdım. Bakkaldan alınmış gibiydiler.

Naneli bisküvi yapmışlar diyen de oldu karnı ağrıdığı için hastaneye giden de oldu. O gece benim de karnım ağrıyordu, gülmekten. Mutfağa ve bisküvilere bir daha yaklaşamadım. 🙂

katılan herkese, bu postu oluşturan @damla'ya ve sorusu için de @mukadder'e çok teşekkür ederim 🌸🌼🌻🌺💐

Çok güzel anıları okumak. Gerçekten bir çoğu çok yaratıcı şakalar. Katılan ve emek veren herkese çok teşekkür ederim.

Birbirinden güzel şakaları okumak keyifliydi. Güzel ve farklı bir etkinlik yazıları oldu. Katılan herkese çok teşekkürler. 🌼🌻